..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 23 24 25 26 27 ... 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (15:51)  
doomlukas: ok, at je celkova delka rychlych useku 150km a bude to 8.5 minuty (opet teoretickych). Rychlejsi rozjezdy spocitejte Vy, ale stejne to odhaduju na maximalne jednou tolik, zase teoreticky. Nicmene zasadni otazka je o jake lepsi lokomotive pro Q2/11 se tady bavime?
18.05.2010 (15:37)  
jojo zlatá slova...když mám v OTP napsanou rychlost 212 km/h, mám průměr 56 km/h, když jsem měl napsáno 110 km/h, měl jsem na stejné trase průměr 65 km/h...
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
18.05.2010 (15:36)  
Jiffy:Místo patnácti minut já osobně řeším, zda si mohu ve vlaku zapojit notebook do sítě, zda mohu bez obav z nemocí či pozvracení použít WC... ...chci sednout na pohodlnou a čitou sedačku
No, předpokládám, že jste se s RegioJetem nesvezl, ano zrovna když já jsem jel z Litvínova do Ústí mohla to být vyjímka, ale moc tomu neveřím.
Snickers: Pro mě je hlavní ...a, že sedim ve vlaku, kterej tu nejede jenom kuli uplacenýmu úředníkovi
Tím chcete říct, že ČD uplácí úředníky a hodné RJ to dělat nebude, tak naivní zase nejsem - nemám důkaz ani na jedno, ale hádám, že vy taky ne :-)
Jinak si ale taky myslím, že pokud díky RegioJetu budou se ČD aspoň o trochu snažit, tak to za to stojí...
18.05.2010 (15:34)  
Mám pocit, že taková "vedlejší" záminka bude i to, že chce ČD ukázat, že je zvládne "rozsekat" i se stejným vozovým parkem. :-D

A nej lokomotiva to fakt bude. 380 ani Taury ČD (zatím) nevlastní. Pak tu jsou dva kusy 184 (vlastník DNT), což jsou nákladní a navíc ne až tak pokrokové lokomotivy. A pokud udělá rekonstrukci (to co si normální člověk představí pod rekonstrukcí, ne "rekonstrukci" ala vozy ČD), tak bude Peršing OK. Není problém tam dát řízení počítačem, upravit brzdy, dodělat rekuperaci.........

Divím se, že právě zde si spousta lidí nepřizná, že Peršingy sou prostě dostatečné. Rychlost 140 stačí. Výkon nemá rezervy, ale stačí. Design se mě osobně líbí a pokud lidi jezděj s x63 u ČD, proč by nejeli u Jančury, když jim k tomu dá lepší vagóny? A níže zmíněné stejnosměrné motory mají i výhody - například díky tomu, že je vlastně celý vnitřek lokomotivy stejnosměrný, lze třeba i velmi snadno přidat plnohodnotnou rekuperaci (Peršing má EDB, pouze to propálí v odpornících na střeše; technicky není problém místo odporníků zapojit do obvodu zpátky vedení nebo třeba i superkapacitory). Nicméně pokud se platí elektrika podle hmotnosti vlaku, tak je to úplně jedno. A pak ať se někdo diví, že se kašle na rekuperaci a další úsporná opatření!

A jinak cena 55 milionů za kus + dejme tomu těch 12 mega za rekonstrukci, to je pořád polovina z těch 135 mega, co stojí 380. Tedy "dvě za cenu jedné a to se vyplatí". Resp. za těch dalších 70 mega se snad aspoň jeden vagón koupí, ne?! Když proběhla zpráva o rekonstrukci 053, tak se zmiňovala cena 40 mega za novej vagón.

Jinak já Jančurovi úspěch přeju, protože (jak koukám na vaše názory, tak spíš "přestože") je pro mě železnice srdeční záležitost. A velmi mě mrzí, pokud se jezdí pomalu, špinavě, draze a neekologicky. Z těhle čtyřech může Jančura ovlivnit 3 věci a z toho dvě ovlivňuje. ČD s***u na všechny čtyři...

PS: Z pohledu šotouše Peršingy miluju! :-D Z pohledu technicky (aspoň trochu) znalého člověka je dokážu tolerovat s tím, že ekonomicky jsou výhodné. Nechápu, proč se tady vede proti nim takovej odpor.
18.05.2010 (15:32)  
Pikehead: To jsou staré hodnoty. Z Dluhonic až za Lupěné je prakticky furt 160 km/h s lokálními přerušeními v Olomouci, kolem Moravičan a v Zábřehu. Ono ale nezáleží jen na max. rychlosti, ale i na zrychlení. Při stejné rychlosti by měl taurus pravděpodobně nižší spotřebu než peršing, při umožnění rekuperace by to bylo ještě lepší... Při vyšších rychlostech by spotřeba samozřejmě rostla.
Registrierter Benutzer Sim 
18.05.2010 (15:27)  
Pokud pojedu 100 km dlouhy usek trvale rychlosti:
- 80 km/h, bude jizdni doba 1:15
- 100 km/h, bude jizdni doba 1:00
- 120 km/h, bude jizdni doba 0:50
- 140 km/h, bude jizdni doba 0:43
- 160 km/h, bude jizdni doba 0:38
- 180 km/h, bude jizdni doba 0:34
- 200 km/h nam vyjde presne 0:30

Dulezite na tom je, ze zrychleni "o stejnou rychlost" se s narustajici rychlosti projevuje na jizdnich dobach stale mene ... tedy ze zrychleni z 80 na 120 se projevi vice, nez zrychleni ze 120 na 200.
18.05.2010 (15:24)  
k těm cenám: 1 vagon za půlku lokomotivy???? to znamená 2 vagony za 1 lokomotivu????
18.05.2010 (15:24)  
Zajimalo by me, jak puvodce myslenky napadlo, ze rychlosti na SZDC by mel zacit plne vyuzivat zrovna novacek Jancura, kdyz jine, fakticky monopolni firmy na to maji mnohem lepsi predpoklady - pricemz fakticky stav zde byl uz popsan... V kazdem pripade, predhazovat to Jancurovi v tuhle chvili je dalsi pitomost na entou, coz tusi kazdy, co ma aspon zivnostnak a nekdy byl v bode 0...

Jinak systematicky a plne vyuzivat 160 v siti neni legrace, protoze tomu musite prizpusobit takt, vykopat z GVD ruzne vaty a zacit dusledne vozit vsechno 160km-fähig. K tomu jsme opravdu dost vzdaleni. Otazka, zda to ma prinosy odpovidajici nakladum ma pravdepodobne zapornou odpoved.

Nemam lepsi zdroj nez tento: http://www.k-report.net/koridory/rychlosti2k.htm, ale z trasy Praha-Ova jsem napocital 132 km umoznujicich 150-160 km/h. I pokud abstrahujeme od brzdeni a rozjezdu, dostavame cas pro tyto useky t1=132/140=56' a t2=132/160=49'.

Myslite, ze nekdo chce mit vyrazne vyssi fixni naklady za Taura (po zavedeni elektromeru i variabilni) za TEORETICKOU moznost zajet to do Ostravy za -7 minut (v realu to vidim na 5 a mene)... ? Asi ne. Zlaty persani...

A stejne nevim, o jakych masinach se tu bavime. Taurus neni schvalen pro celou sit, 109E nema ani papiry (buhvikdy je bude mit), 675 neexistuje (a v pripade neuspechu by se jednotka hur prodavala). Pokud vyvstane potreba lepsi masiny, prodaji se persani do Polska a da se koupit neco jineho. Elektricka alternativa pro zacatek provozu Q2/2011 neexistuje.
18.05.2010 (15:22)  
to doomlukas
kdybych byl ČD a uměl jezdit jenom 140tkou, postarám se aby všichni ostatní jezdili taky 140tkou.. asi bych byl sobec
18.05.2010 (15:20)  
Juraj Kováč: Těch 55 melounů za jeden peršing ale nejpíš nebude konečná cena, když se budou provádět ještě nějaké úpravy. No a taurus by snad vyšel levněji než 380...
  1 ... 23 24 25 26 27 ... 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko