..: 363.078 vyjela poprvé v novém nátěru, štěstí ji ale nepotkalo :..

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VPraha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.

Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VJejí nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.

Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.

V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.

Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.

Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage


Vítek_V | 1.12.2008 (16:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
01.12.2008 (17:54)  
JP - pokud je relay transfuzni stanice, tak A1 je graficky reklama na sirky:-))

Jinak co se tyce reklam, tak nevim no... Piktogramy... Nejlepsi americky reklamy s tim produktem uplne moc nesouvisi...
Skutecne jenom jako malinkatej priklad http://tinyurl.com/5kkd85 (neni nejak zasadne oblibena, ale neni spatna) - kdyby tam na zacatku nebylo, ze zerou Snickers, tak se to z reklamy nijak nepozna. Nevychvaluje to ani chut nebo cokoliv... Takze pokud reklama na Snickers muze byt o tom, ze dva chlapi "delaji neco muzneho", tak skutecne nevidim duvod, proc by na lokomotivach Relay mely byt piktogramy novin nebo baget:-) Podstatne je tam to logo...

PS: Jestli tahle reklama byla aji u nas, tak sorry za oznaceni americka...

Takze osobne se domnivam, ze to, co hodnotite neni, jestli je to dobra nebo spatna reklama, ale spis to, jestli se vam lokomotva libi nebo ne. Ta A1 loko se mi libi velice. Ale jestli to povazuju za neco vyvedeneho z hlediska reklamniho sdeleni, tak to nevim...
01.12.2008 (17:49)  
Nadkachna) ;) mě právě ta Duhovka, ta vyzařuje jasnou dynamiku a energii, a vo tom to je. Design RELAY je možná čistý, ale rozhodně ne jasný.
01.12.2008 (17:46)  
Doufám, že se nátěr nepoškodil, když už dvě hodiny stojí v Bukovci a policajti s hasiči sbírají kostičky. Když se nedaří, tak se nedaří.
Stále se jezdí jednokolejně a Babitron hlásí 760 z Chrástu +5. Takže ještě v Plzni není.
01.12.2008 (17:46)  
Lokomotiva Realy komunikuje společnost Relay. Na brandu této firmy nic špatného nenacházím - naopak. Jsem příznivcem čisté a jasné grafiky a jejich červené logo především potemnělých nádražních halách výborně funguje. Proto i lokomotiva je zpracována v tomto duchu.
Tansfuzní stanice? S čím pak asi obchoduje taková Coca cola, když její firemní barvy jsou totožné. Samozřejmě, že výtvarné vnímání každého člověka je individuální. Netvrdím, že brand Relay je kdoví jak geniální, určitě ale ne špatný a to, že se od něj odvíjel i nátěr lokomotivy je jen dobře. Požadavek zákazníka zněl jasně a logicky - jednoduchost. Když uvidíš jet na přejezdu či v krajině duhovku a Relay, které reklama z těch dvou tě rychleji osloví? A vo tom to je…
01.12.2008 (17:37)  
ano, nejméně povedná reklama.. nemluvě o nedodělanosti.. vskutku jen k tomu, zaradovat se, že zase jednou jede reklama a ne obyč mašina..
01.12.2008 (17:34)  
Mluvíte o vizuální komunikaci, tak mi řekněte, co vykomunikuje lokomotiva RELAY? Jedná se o reklamu na transfúzní stanici nebo výrobce barev? Když už, čekal bych na ní nějaké hrátky s barevnými přechody, co se čistě designu týká a nebo nějaké piktogramy týkající se prodávaného zboží - denní a periodický tisk, občerstvení. Bohužel, jak si vybavuji stánky této firmy, tohle ale asi není problém firmy KONTING a RailReklam, ale tvůrce celého brandu RELAY.

Reklamní design by měl oslovit a zaujmout. To Mozarta, A1, a Duhová energie víc než dokázaly, naopak ČEZ či RELAY ve mě nic nevzbuzují... maximálně radost, že nejel unifik, což nebyl záměr marketingových odborníků, ty šotouši nezajímají a ti šotouše nechápou.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
01.12.2008 (17:27)  
Design a vkus je asi věcí značně individuální, ale co je u této lokomotivy vyloženě trapné je ta omlácená žlutá sněhová radlice. To už ji teda nějakej ten Pepa z depa mohl aspoň přetřít.
01.12.2008 (17:25)  
M: To by mě také zajímalo, leč zdejší mistři vizuální komunikace, když jde o pozitiva či alespoň cílenou a jasnou kritiku, mlčí jak hrob:-)
registrovaný uživatel M 
01.12.2008 (17:19)  
Prehlidl jsem neco nebo jsem se opet dozvedel jenom "tohle je spatne" a informace, co je dobre opet nezaznela?
01.12.2008 (17:15)  
Když tu mluvíte o taurech, za povedené považuji 1116.250 Mozart (ani jako Feuwehr není špatný) nebo 1116.280 A1.
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko