Praha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.
Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.
Její nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.
Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.
V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.
Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.
Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage

Fotlbalové Taurusy jsem uvedl jako ukázku technologie, kterou umožňuje hladká skříň a kde se dá opravdu vyřádit. A co na fotbalové flotile shledáváš primitivního?
Duhovka jistě zůstává nej reklamní lokomotivou ČD. Ale tvrdit, že flotila ČEZ, Poštovky, Kuře či Relay jsou bezinvenční a jejich tvůrce označovat za malíře pokojů, svědčí o naprosté neznalosti pisatelů. Za prvé, těžko čekat na našich lokomotivách kreace typu fotbalové Taurusy, když naše mašiny mají boky samý prolis a žaluzie (bohužel včetně připravované řady 380), což je technologicky značně omezující. A druhou věcí je, že reklamní lokomotiva je především reklamní nosič, nikoliv objekt kratochvíle nějakých šotoušků, a jako takový musí také fungovat – tj. na první pohled jasně komunikovat. V tomto ohledu taková Relay funguje naprosto dokonale.
Jinak na těchto fotografiích tato nová lokomotiva nepůsobí nijak úchvatně, v reálu (hlavně z boku) je to však jiné kafčo.
Edit ex post)
Tady http://tinyurl.com/5zu9pg
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











