..: 363.078 vyjela poprvé v novém nátěru, štěstí ji ale nepotkalo :..

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VPraha - Aktualizováno 17:49 - Sága reklamních lokomotiv ČD má ode dneška další pokračování. Lokomotiva 363.078 v novém reklamním nátěru propagující Unii českých a slovenských zoologických zahrad se totiž vydala poprvé na řádný výkon ve službách DKV Plzeň a podle všeho to nebyl dobrý křest. Jí tažený vlak R 760 do Františkových Lázní totiž na trati 170 v úseku Chrást - Plzeň u Plzně-Bukovce zřejmě smetl sebevraha; starší muž, který srážku na místě nepřežil podle prvotních informací dokonce zanechal dopis na rozloučenou. Na místě je zaveden jednokolejný provoz.

Smutný křest nového nátěru jakoby zapadl do rozpačitého osudu lokomotivy. Již dříve natřena v barvách českého olympijského týmu. Nátěr měl projít úpravami, aby dále propagoval tým i před OH 2008 v Pekingu. To se však nestalo, údajně kvůli nezaplacení pronájmu. Díky tomu jsme tak lokomotivu mohli vídat ve stejném schématu avšak již bez reklamních motivů.

363.078 v reklamním nátěru ZOO.cz, foto: Vítek_VJejí nový grafický návrh pro Railreklam vytvořila společnost Agama, fólie potom dodala společnost Safex. Nám se jí podařilo jako prvnímu médiu vyfotografovat na spoji R 760. Na našich snímcích projíždí na svém prvním výkonu ještě před srážkou stanicí Praha-Radotín na trati 171.

Unie českých a slovenských zoologických zahrad je společnost, jenž zaštiťuje 15 českých a 4 slovenské zahrady. Garantuje a zastřešuje společné postupy a projekty a zároveň se organizačně podílí na mezinárodních kampaních.

V současné době se tak po českých kolejí prohání zhruba 20 lokomotiv drah s reklamními motivy. Velmi známá je 363.084 v nátěru sbírky 'Pomozte dětem', a dále nespočet lokomotiv propagující Poštovní spořitelnu a skupinu ČEZ. Za zmínku stojí i nátěry dceřiné společnosti drah, nákladního dopravce ČD Cargo.

Omluvte technickou kvalitu dokumentačních fotografií v důsledku špatné viditelnosti a počasí.

Zdroje: TZ ČD, Unie českých a slovenských zoologických zahrad, iDNES.cz, ŽelPage


Vítek_V | 1.12.2008 (16:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
01.12.2008 (16:52)  
U téhle loko se vyjímá typická česká "preciznost". To už v té "garáži" nenašli zbytek barvy, aby během 5-ti minut natřeli i ty pluhy?! :-(
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.12.2008 (16:49)  
nadkachna: Byly to jen mašiny oblečené do vlajek...plus něco málo k tomu. Splnilo to účel, ne že ne, ale o náročnosti bych pomlčel...
01.12.2008 (16:46)  
Martin Grill: Co se týče současné podoby duhovky, souhlasím, to je opravdu paskvil o ničem, na čemž se ostatně všichni, kdo se jejího oficiálního uvedení účastnili, shodli - bohužel ne nahlas:-)
Fotlbalové Taurusy jsem uvedl jako ukázku technologie, kterou umožňuje hladká skříň a kde se dá opravdu vyřádit. A co na fotbalové flotile shledáváš primitivního?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
01.12.2008 (16:40)  
nadkachna: Fotbalové taurusy byly jedny z nejkprimitivnějších reklamek, které kdy lidstvo spatřilo. Na ně se tedy určitě neodvolávám...ale právě Duhové energie, coby první představitel tohoto směru u nás, měla započít jistý trend...ten však skončil jejím zánikem, a přecákáním na současný paskvil. Bohužel.
01.12.2008 (16:34)  
Ójéé, tady už se to opět hemží odborníky na design a reklamu:-)
Duhovka jistě zůstává nej reklamní lokomotivou ČD. Ale tvrdit, že flotila ČEZ, Poštovky, Kuře či Relay jsou bezinvenční a jejich tvůrce označovat za malíře pokojů, svědčí o naprosté neznalosti pisatelů. Za prvé, těžko čekat na našich lokomotivách kreace typu fotbalové Taurusy, když naše mašiny mají boky samý prolis a žaluzie (bohužel včetně připravované řady 380), což je technologicky značně omezující. A druhou věcí je, že reklamní lokomotiva je především reklamní nosič, nikoliv objekt kratochvíle nějakých šotoušků, a jako takový musí také fungovat – tj. na první pohled jasně komunikovat. V tomto ohledu taková Relay funguje naprosto dokonale.
Jinak na těchto fotografiích tato nová lokomotiva nepůsobí nijak úchvatně, v reálu (hlavně z boku) je to však jiné kafčo.
01.12.2008 (16:25)  
Ano Pepo, právě ty dvě minuty mi docela pomohly, ještě že je na odjezdu ve 2. TK 50 km/h, takže musela brzdit ;) Jinak to byla docela stíhací jízda. Že se ale ta moje 1.2 HTP činila :o)
01.12.2008 (16:24)  
Krása:-/. Která to byla reklama, jak borka chrstla kýbl s barvou na stěnu a byla "strašně free" nebo "udělala něco jinak"? Tady nejspíš někdo udělal to samý s kýblem zelený barvy a modrou lokomotivou... Ta zelená je fakt ta jedovatá nebo to jen vypadá na fotce?
01.12.2008 (16:21)  
Asi je tam překlep, je to 363.078 a ne 363.07 :)
01.12.2008 (16:19)  
Dík patří kolegovi topičovi za echo, které jsem zmerčil těsně před průjezdem v Radotíně ;)
01.12.2008 (16:15)  
Co si budem povídat, když jsem na stránkách KONTINGu nebo kde viděl vlasáče, jak technikou airbrush tagují blesky na 151.001, žasnul jsem, když jsem viděl RELAY-výtvor "malíře pokojí", smál jsem se. Říct, že duhovka bylo hodně invenční dílo je asi nošení dříví do lesa.

Edit ex post)

Tady http://tinyurl.com/5zu9pg
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko