Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.
Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.
Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy
| 8.12.2008 (13:00)
Kvalitně přelakovat HV v rozsahu LAK I spíš hledejme v řádu miliónu (-ů).
1) Při zhoršených povětrnostních a světelných podmínkách bude tento nátěr prakticky "neviditelný" (vím že doba 600mm výstražných pruhů je pryč, ale přesto - plnilo to svůj účel i když - nedokážu si na tomto schématu představit žluté podprsenky)
2) Pokud bude pokračovat styl údržby ála ČD tak světlý rám a čelo skříně prakticky zašedne až zhnědne. Proto bych řekl, že uspořádání barev je špatně.
3) Použití stejných barev jak u ČDC (ne-li přímo stejného odstínu) raději komentovat nebudu.
Sumasumárum, osobně se mi čerstvý lak líbí ale představte si jak za půlrok bude vypadat. Ovšem na lak mašinky nejezdějí a pakliže jim to pomůže lépe jezdit - budu jedině rád :)
P.S. Těší mne alespoň ponechání litých tabulek.
Mohli nechat tmavěšedý rám. Bílý bude špinavý hned. Mám bílé auto, vím o čem mluvím. Ono ale celkem na tu uniformitu moc nejsem. Možná že na vlastní oči ta kombinace nevypadá zle, ale na fotkách je to divné. Třeba v krajině to bude vypadat zase jinak. ČD vyhlásily kvůli bezpečnosti výrazné barvy a strašily zejména žlutou. Nedělejme si iluze, český řidič nebude jezdit líp a lidi na koleje stejně pořád polezou, i kdyby vlak zářil i za horizontem. Pokud je ovšem tahle kombinace podle ČD "viditelná", tak šláply vedle
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














