..: České dráhy zkoušejí nové barevné provedení lokomotiv :..

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.

Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 163.257, nové zbarvení, foto: Javy

Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.12.2008 (14:37)  
Někdo tu nakousnul Pendolino. Nátěr řady 680 se mi líbí. Dokonce bych řekl, že je to nejhezčí nátěr, co na Pendolinech v Evropě jezdí. Upozorňuji, že teď nehodnotím vnitřek, tam by asi dopadli nejlépe Švýcaři. Nátěr podobný 680 by šel aplikovat i na některé lokomotivy. Na 380 a 151 by vypadal určitě dobře.
registrovaný uživatel koyot 
08.12.2008 (14:32)  
Nemyslím si, že tento lak bude u všech řad stejný. Jistě barevná kombinace zřejmě ano, ale je to dle mého názoru hlavně snaha přiblížit barevnou kombinaci novým 109e.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
08.12.2008 (14:30)  
To je teda humus! Pokud se chtějí držet zhruba podobného schématu (šedá-modrá), použil bych nátěr, jaký mají prototypy 380. Nátěr 380 se mi docela líbí, ač jej mnozí kritizují. Určitě bych nepoužíval v masivnějším měřítku červenou (ať už jakéhokoliv odstínu), aby se to trochu odlišilo od DB, OBB a ZSSK. Ale dělat to cestou, jakou ČD představily na stroji 163.257, je opravdu nešťastné...
08.12.2008 (14:04)  
M: já jsem rád pokud jsou nové nátěry na lokomotivách, třeba Spořitelna nebo Kuře, ale tahle kombinace a uspořádání jednotlivých barevných ploch mi přijde hodně nešťastná. Jen tak pro info blonski unifik se mi celkem líbí;)
08.12.2008 (13:50)  
Semík: Vezmi si, jak dlouho lak za 200 000,- vydrží.

Kvalitně přelakovat HV v rozsahu LAK I spíš hledejme v řádu miliónu (-ů).
registrovaný uživatel bazala68  mail  
08.12.2008 (13:48)  
Jeden deštík a keramometal na sběracích se o tu bílou neprodleně "postará". To by musely mít ČD i rozsáhlý mycí program. "Jednou za rok" to nestačí.Tomu, že v roce 2020 budou mít některé loko ještě původní nátěr bych docela věřil.Otázka je také, kolik HV bude v roce 2020 ještě držet pohromadě.
registrovaný uživatel zdenda 
08.12.2008 (13:44)  
jedno je jisté, a to, že každá unifikace vede k degradaci estetického vzhledu a nemusí to být jen lokomotivy...
08.12.2008 (13:43)  
Přidám svůj kromný názor:

1) Při zhoršených povětrnostních a světelných podmínkách bude tento nátěr prakticky "neviditelný" (vím že doba 600mm výstražných pruhů je pryč, ale přesto - plnilo to svůj účel i když - nedokážu si na tomto schématu představit žluté podprsenky)

2) Pokud bude pokračovat styl údržby ála ČD tak světlý rám a čelo skříně prakticky zašedne až zhnědne. Proto bych řekl, že uspořádání barev je špatně.

3) Použití stejných barev jak u ČDC (ne-li přímo stejného odstínu) raději komentovat nebudu.


Sumasumárum, osobně se mi čerstvý lak líbí ale představte si jak za půlrok bude vypadat. Ovšem na lak mašinky nejezdějí a pakliže jim to pomůže lépe jezdit - budu jedině rád :)

P.S. Těší mne alespoň ponechání litých tabulek.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.12.2008 (13:40)  
Josef P.: :-D
Mohli nechat tmavěšedý rám. Bílý bude špinavý hned. Mám bílé auto, vím o čem mluvím. Ono ale celkem na tu uniformitu moc nejsem. Možná že na vlastní oči ta kombinace nevypadá zle, ale na fotkách je to divné. Třeba v krajině to bude vypadat zase jinak. ČD vyhlásily kvůli bezpečnosti výrazné barvy a strašily zejména žlutou. Nedělejme si iluze, český řidič nebude jezdit líp a lidi na koleje stejně pořád polezou, i kdyby vlak zářil i za horizontem. Pokud je ovšem tahle kombinace podle ČD "viditelná", tak šláply vedle
registrovaný uživatel Semík  mail  
08.12.2008 (13:36)  
Mě se ten nátěr líbí, ale proč přemalovávat i vagóny? Vždyť to nikdo nezaplatí. Tuším, že chtěli na tu Bobinu vybrat 200 tisíc na originál lak. Tak a teď vezměme všechny lok a vozy osobky x 200 000,- . Hlavně že vymysleli nový nátěr pro Ešusy a teď pro ty nově rekonstruované ( červené )vozy, aby ladili k xmz. A co teprve regionovy, neměli by zastavit výrobu prototypů, než se ujednotí lak?
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko