..: České dráhy zkoušejí nové barevné provedení lokomotiv :..

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.

Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 163.257, nové zbarvení, foto: Javy

Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
08.12.2008 (15:58)  
Návrhy nových barevných schémat se v dikuzi objevovaly už před 2ma rokama: http://www.zelpage.cz/forum/navrhy-na-nova-kolejova-vozidla-t202-120.html

Kdyžtak můžete přihodit svoje návrhy ;-)

Mi se strašně líbilo třeba tohle:

http://parans.ezin.cz/img/zelpage2.png

pro regio a pro dálkovinu:

http://parans.ezin.cz/img/zelpage.png

:-D
registrovaný uživatel Přema 
08.12.2008 (15:55)  
Tlapa: Oranžová by rychle vybledla.
Ale máš pravdu.
registrovaný uživatel karosa  mail  
08.12.2008 (15:48)  
Vážení diskutující! Uvědomte si, prosím, o co tady vlastně vůbec jde! Vůbec nejde o to, aby se sjednotila železniční flotila barevně, ale hlavně jde o to, že některý z mocných na GŘ ČD má nějakého svého známého, který se živí prodejem barev a laků. A tomu chce přihrát poměrně lukrativní kšeftík! A za pár let(až bude váznout odbyt barev) mu ho v rámci nového barevného schématu(který zase navrhne), dohodí znova. Samozřejmě, že ne zadarmiko, nebo si snad myslí někdo opak? A život půjde dál...
registrovaný uživatel Tlapa 
08.12.2008 (15:48)  
Chtěl bych k tomu podotknout toto. Jedno ze starých obchodních hesel praví, že obal prodává. A skříň lokomotivy - či spíš bočnice vozu - je pořádně velký kus obalu. Cestující si může říct, týjo, ten vagon vypadá hezky, tím třeba příště pojedu (vím, že je to poněkud nadnesené, ale něco pravdy na tom určitě bude). V tomto duchu by asi Dráhy měly k barevným řešením vozidel přistupovat a měly by si nechat vypracovat od profesiionálních designérů barevná schemata, která by je dokázala prodat, a ty aplikovat důsledně a jednotně (popřípadě rozlišit podle kategorie produktu EC,IC/R/Os,...)
P.S. Proč nikoho nenapadne zaexperimentovat s míň obvyklýma barvama? - fialová, oranžová,... je to sice nezvyklé, ale aspoň si toho lidi všimnou
Na druhou stranu chápu, že aplikace nového nátěru na všechna vozidla a jeho následná údržba by nebyla levná ani jednoduchá...
08.12.2008 (15:45)  
Přema: Však já taky nejsem kmet nad hrobem:-) Ono myslím není třeba si dělat nějaké starosti s tím že "zelenou mašinku" už neuvidíš; řekl bych že ČD zase až tak akční v přelakovávání nebudou...
08.12.2008 (15:44)  
Honza: dělit nátěr podle trakcí je nesmysl na entou. To je skoro totéž, jakoby aerolinky měly Boeingy 747 červený a Airbusy A380 mnodrý atd.

A komu přijde divný, že jdou ČD opět do modra jako ČDC, tak si laskavě uvědomte, že ČDC je dceřinná společnost ČD, tudíž spolu mají stále hodně společného. Jo a kdo tady psal, že by se mohla zrušit galerie na zelpage, že nebude co fotit, tak to jistě vedení ČD rve žíly teďka, a úplně zapomněly na ty tísíce ubohých šotoušků, co se poflakují podél trati, neb nemají co jiného na práci... :-)-)

Hodnotit provedení nebudu, mě se líbí, a někomu ne, ale to je jen subjektivní názor jen daného jedince, to znamená, že psát je to hnus a je to krásný je nesmysl.
registrovaný uživatel Přema 
08.12.2008 (15:36)  
Dale cooper:
Já jsem to nemyslel nijak zle. Jen jsem ten typ člověka, který si nerad zvyká na změnu. Ještě mi není tolik let, abych tak rychle zapomněl na to, když mi byly tak 4,5,6 roků a jeli jsme v autě vedle tratě a po ní jela "zelená mašinka". Tenkrát jsem jí říkal "piklík" (nevím proč) a vždycky když jsem jí viděl, tak se mi rozzářili oči a byl jsem rád. Teď je mi to i vskutku jedno, jen láska k této řadě mi do teďka zůstala, a tak je mi líto, že už jí "zelená mašinko" neřeknu.
Jinak je mi to jedno, jestli nás potáhne zelená nebo bílá mašina, jen abych měl na jízdné.
08.12.2008 (15:26)  
Nový nátěr se mi líbí, vypadá to neotřele a lokomotiva budí dojem modernějšího vozidla než ve skutečnosti je.
Jen nechápu něčí nářky že peršing nebude zelený... On pak třeba špatně pojede když nebude zelený?
Jako podobný příklad si vězměme naše pomocníky a ochránce. Mají nově nalakovaná auta (lhostejno že barevné provedení evokuje plynaře nebo odtahovku...) a také se nic nezmění. Tedy, k lepšímu se nic nezmění.
registrovaný uživatel Přema 
08.12.2008 (14:48)  
Dobrý den,
osobně se mi nátěr a barvy líbí. Ale líbí se mi víc, když to je tak jak to je teď. Myslím ale taky, že když už ty nátěry nakonec budou mít všechny lokomotivy, tak to budou mít jen ty samé barvy, ale každá lokomotiva bude originál. Každá jinak zbarvená.
Jinak rámy oken na čelech 163 mohly být natřeny taky tou šedou barvou. Myslím taky, že šedá střecha není nejlepší řešené, protože ať to pak nad čely zčerná, tak to pak bude škaredé.
Trošku mně mrzí, že už od jakživa zelený peršing bude nově bílý. Už od malička totiž se mi tyhle lokomotivy líbily, protože byly zelené a já zelenou rád. :o)

Ještě bych se chtěl zeptat, třeba na reparsacích 460 (genenárlních opravách) v Pars Nova se už s do teďka nátěrem nesetkáme? Jednotky 460 odcházející tam na opravu už přijedou nalakované do tohohle nátěru?
Děkuji!
08.12.2008 (14:48)  
Vida, ještě ani nedozněly ódy na "trutnovský pomeranč" a už i PR oddělení ČD objevilo ve slovníku "korporátní design". Doufám, že (ač začínají skoro s křížkem po funuse) k němu nebudou přistupovat tak diletantsky a nekoncepčně, jako tomu bylo a je v řadě ostatních výstupů směrem k zákazníkovi (kategorizace vlaků, ceník, systém slev a obchodních nabídek).

Nový nátěr je velmi pěkný, moderní, zároveň ta šedá bude spolu se stárnutím nátěru praktičtější než dosavadní bílá. Pouze mi vadí, že se málo odlišuje od ČD Cargo (ti mají mimochodem také velmi pěkný a jednotný design, jako nová společnost vykročili správně).

Přetřel bych tímto nátěrem postupně všechny lokomotivy a vagóny (včetně pendolina), u specializovaných vagónů bych jej doplnil jen decentním pruhem (čevený pro jídelní vozy, žlutý pro první třídu apod.).
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko