..: "Taurus" pro belgické dráhy bude testován ve Velimi :..

SNCB 1801 a, foto: Chary Velim – První exemplář lokomotivy ES60U3, kterou pro belgické státní dráhy (SNCB) dodává koncern Siemens, dorazil v sobotu 6.12.2008 ve večerních hodinách do stanice Velim. Odtud byl přetažen na Zkušební železniční okruh, kde by se měl podrobit testování. Lokomotivu, jež nese označení BE-SNCB 91 88 0018 001-3, do Velimi dopravila firma RailTransport pomocí dvou dieselových lokomotiv Hercules, ER20-005 a ER20-009 pronajatých od MRCE dispolok.

Testovaná lokomotiva je prvním kusem z šedesátikusové dodávky, kterou si SNCB objednaly na počátku roku 2006. Nasmlouvaná cena celé zakázky je 211 milionů €, tedy asi 90 milionů korun za jednu lokomotivu. Zbytek série by měl zákazník přebírat během let 2009 a 2010, součástí smlouvy je ale i opce na dalších 60 kusů.

SNCB 1801 b, foto: Chary Nová belgická řada HLE 018 patří do rodiny lokomotiv Eurosprinter a koncepcí i parametry se nejvíce blíží již běžným taurusům (ES64U4), z nichž zároveň přebírá téměř nezměněný pojezd. Maximální rychlost je přesto snížena na 200 km/h, maximální výkon na 6000 kW a zjednodušena je i elektrická část, z níž byl vypuštěn „německý“ systém 15kV 16,7Hz AC. Snížen byl výkon EDB, který má nyní trvalou hodnotu jen 2400kW. Skříň vychází z pětadvacetikusové dodávky obdobných lokomotiv pro Portugalsko, kvůli zavedení nových norem TSI ale musela projít řadou stěží patrných změn. Výrobce udává rozjezdovou tažnou sílu 300 kN a trvalý výkon 5000 kW, pod napětím 1,5 kV půjde o výkon poloviční.

SNCB 1801 c, foto: Chary Nové lokomotivy by se měly objevovat jak na konvenčních tratích, tak na vysokorychlostní trati L2 mezi Bruselem a Lutychem. Zároveň již běží schvalovací řízení v sousedních zemích, protože se počítá s nasazením především v Beneluxu a Francii, pod stejnosměrným napětím 3 kV by měly lokomotivy zajíždět i do německých Cách.

Zdroj: ŽelPage, TZ Siemens Transportation, Railway Gazette text: Josef Petrák, JTB.


Chary Poslat mail autorovi | 7.12.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský Belgie


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
07.12.2008 (16:14)  
Ad výkon a napěťové soustavy: neustále se dočítám o sníženém výkonu na soustavě 1,5 kV oproti 3 kV. To ty mašiny nejsou stavěné s napěťovým meziobvodem 2x 1,5kV, kde by šlo přepínat mezi sérií a paralelem? Když si představím kombinaci třímegového výkonu a převodu na 200 km/h, tak to musí mít užasný rozjezd jako naši bastardi...
registrovaný uživatel M 
07.12.2008 (16:12)  
Papinaro - ano, POKUD by byla... Je to asi takto - bud si muzes koupit auto, ktere jezdi uz roky nebo auto uplne nove znacky, ktere je ale drazsi... To drazsi si koupi skutecne malokdo. Ze za sebou nema roky vyzkumu je problem vyrobce, nikoliv nakupujiciho...
Prijde mi dost obsurdni omlouvat vyssi cenu cehokoliv tim, ze je to nove, nevyzkousene a neslo cerpat zkusenosti z minulosti (a proto je to drazsi). Teda logicke je to v pripadech, kdy je ta vec jakoze uplne nova - ale ne, kdyz je to jakoze substitut nejakeho jineho vyrobku.

Jo a neargumentuj uz prosim tou opci, o jejichz podminkach nemas (rekl bych) ani to nejmensi tuseni. Ta opce na cenu soucasne dodavky vliv mit muze, ale uplne stejne nemusi. To uz rovnou muzeme rict, ze vliv melo to, ze Belgie je na B a Cesko na C...
07.12.2008 (15:58)  
Martin Grill - Chtěl jsem tím naznačit, že Škoda 109E je o třídu výše než ES60U3, navíc jde na rozdíl o ES60U3 o zcela nový stroj založený na know how Škody a také je faktem, že Škodovek bylo objednáno 3 × respektive 6 × méně. Jsem přesvědčen, že pokud by byla v dané pozici Škoda, tak nábídne svůj produkt za minimálně stejnou cenu a vzhledem k tomu, že jde o derivát, tak i možná levněji!!
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.12.2008 (15:53)  
Paninaro: Jen pro upřesnění - snažíš se tím naznačit, že pokud by Škoda měla stejné odběry, byla by cena srovnatelná?
07.12.2008 (15:50)  
Chikatetsujin - To není demagogie, ale pouhá realita

Škoda 109E - 6400 kW, 200 km/h, třísystémová lokomotiva a objednávka 20 kusů

Siemens ES60U3 - 6000 kW, 200 km/h, dvousystémová lokomotiva (zjednodušená elektrická část), objednávka 60 kusů + opce na dalších 60 a skutečnost, že je to derivát Taurusů a tudíž nejde o zcela nový stroj

----> pak ten rozdíl mezi 125 a 90 miliony je zcela evidentní!!
registrovaný uživatel M 
07.12.2008 (15:30)  
Ferove je to prepocitat podle kurzu v datu splatnosti, protoze datum uzavreni kontraktu asi nebude datem zaplaceni cele castky - a to myslim v clanku neni:-)

Jinak pokud jde o zasadni vec a tak - mluvime porad o TRETINE az CTVRTINE ceny (bez ohledu na kurz, pricemz se domnivam, ze nejrozumnejsi reseni, jak ceny srovnat, je vzit cenu belgickou v eurech a srovnat ji s eurovou cenou Skodovky v dobe pripadneho prodeje - nicmene, ze je to spousta odborniku na platby v cizi mene jsem se dostatecne zjistil u diskuse o placeni platebni kartou v cizi mene...).
Jak moc je tretina az ctvrtina ceny hodne nebo malo pri objednani 15 nebo 60 kusu (dalsich 60 kusu je opce, o jejiz podminkach se v clanku nepise) vedi patrne nakupci, pripadne management hodne velkych firem a to podle mne neni nikdo z tech, co se k tomu vyjadrili.


Martin Grill - ano euro je porad euro, ale jeho hodnota v korunach se jaksi meni. A tech 90, resp. 100, resp. 35, resp. cokoliv, byla cisla k korunach. Litr ropy je porad litr ropy, ale kdo ji pred pul rokem prodal a ted koupil zpatky, tak vydelal. Pritom euro je euro a ropa je ropa:-)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.12.2008 (15:20)  
George_Couser: Euro je furt Euro, ne?
07.12.2008 (15:16)  
Nechci nic říkat, ale nebylo by fér tu cenu počítat, podle kurzu, který byl v době uzavření zakázky a né aktuální? Mi ta cena jedné loko vychází na něco málo přes 100 milionů...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
07.12.2008 (15:09)  
Chikatetsujin: Prošetl jsem si nějaké materiály k té lokomitivě a porovnal je s mými informacemi o 109E. Paninaro to vystihl docela přesně. Prostým porovnáním údajů o obou lokomotivách zjistíš, jak je ta belgická lokomotiva udělána, viz např. výkon, EDB, konfigurace pantografů, jendodušší transformátor atd. a dále i tím, že je objednáno 60 ks, tak rozdíl v ceně 35 mil. CZK nevidím jako něco zásadního.

Co se designu týká, rozhodně se mi více líbí 109E. Na ES60U3 je extrémně vidět "naroubování" kabiny dle TSI, ale to je na vkusu každého.
07.12.2008 (14:44)  
Paninaro: demagogičtější úvahu jsem dlouho neslyšel... 35 milonů rozdíl na kus u vychudlého dopravce neznamená nic... Kolik že je to potřeba vyměnit těch béček?

Pokud chce stát podporovat Škodovku je to jedna věc (i když jsou to naše daně), ale ČD rozhodně nemají na to aby finacovaly firmy, které skupují firmy po celé východní Evropě.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko