..: S novým luxusním produktem Bohemian Train na Eltona Johna :..

jídelní vůzPraha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.

Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce

Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.

Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.

Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.

Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz


Samir Lepara | 10.12.2008 (19:10)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 20      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (15:14)  
Neni to falesne. Kdyby jsi chtel rozdeleni do tri podle kvality, tak nezadas pouze oddeleni EC, ale dusledne napric cely, velmi rozmanitym, spektrem...
Takhle sice z nejakeho duvodu vydelis standart EC, ktery bude definovatelny, ale porad ti zbyde skupina velmi ruznoroda skupina, ktera bude za stejne penize a ktera zadny "kodex" mit nebude.

Pokud jde o tu demagogii, tak nikdo s tebou ani nesouhlasil... Ty chces, aby nejlepsi vlaky byly jasne definovatelne a klidne za priplatek. No a ja chci (ok, kecam, nechci), aby jasne definovatelne byly i vlaky nejhorsi a byly se slevou. Pripadne aby se i ta "stredni vrstva" rozdelila na dve. Promin, ale to, co zadas ty (nejlepsi za priplatek) je totez, co ja (nejhorsi se slevou). Pokud ty delici hranice nebudou stejne (jakoze asi nebudou), tak jsou nutne alespon tri ruzne kategorie. A neexistuje duvod, proc by se mel zvolit tvuj navrh a muj ne (kterej je pouze zrcadlovym obrazem tveho). Copak tohle je take demagogie?
11.12.2008 (15:11)  
M, už to zase falešně personifikuješ: Jaképak "co se mi hodí"? Snad tady existuje nějaký standard EC, a pokud ČD některé své vlaky nálepkují "EC", měly by ho dodržovat. Pokud standardy dodržovat nehodlají, ať tu značku nepoužívají.

A současně, jakmile v podání ČD bude garantovaný standard IC/EC a ten zároveň bude vyšší, než jaký jsou schopny garantovat u ostatních spojů, je záhodno to promítnout do ceny vlaků třídy IC/EC(/SC) formou příplatku.

Kategorizace zároveň znamená, že úroveň poskytovaných služeb se pohybuje od--do (přičemž je definováno ono "od"). Dokud bude v portfoliu ČD mnoho typů vozů a jednotek, nikdo totožnou kvalitu neočekává a nevyžaduje. Sorry, přijde mi, že tohle celé je natolik samozřejmé, že mě nutíš jen do nějakého mluvnického cvičení, aby sis v něm našel špek, jímž se pokusíš tuhle jednoduchou a samozřejmou logiku nahlodat.

Druhá otázka je demagogicky položená, do téhle "flame war" se nenechám zatahovat. Názorům a argumentům, které jsem v téhle diskusi představil já, prakticky nikdo (s výjimkou tebe teď ohledně té kategorizace IC/EC) neoponoval.
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (14:38)  
Railpic - tvuj bod dve je hodne pravdivej... Ale popularni za nej asi nebudes. Myrha ti vysvetli, ze vlaky stat kupuje pro chude a ne pro bohate. (Kdo dava penize tomu statu, tak o tom asi bude mlcet:-))
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (14:33)  
Proc by prvni trida mela byt snobska? A proc by mel byt snobsky vlak za 20? Oboji stoji vic, nez je nutne...
A v obou pripadech plati, ze jestli na to nekdo ma, tak at si to koupi (ja proti jednicce v pendolinu nic nemam, ale krome zasuvek tam neni nic, co by ve dvojce nebylo).
A i kdyby tam bylo extra kupatko za 20? Opet by platilo, ze jestli si to nekdo koupi, tak at. Mimochodem ty oebb railjety, ktere tady vzbudily takovy zajem - v nich ta nejvyssi trida asi taky nebude za 19 a 39 euro...
Titul VIP zkracuje to, co by musely popsat osmi vetama. Co je VIP kazdej chape... Kdyz tam bude napsane treba reditel vyznamne firmy, tak se muzes zase zeptat "a co to je ten reditel vyznamne firmy, kde se to da ziskat"?
VIP boxy jsou na kazdym tenisovym turnaji, v kazde nove hokejove hale. Takze si stezuj i tam...
registrovaný uživatel waszyn 
11.12.2008 (14:32)  
Chikatetsujin: To, ze ma nekdo vic penez nez ty a muze si dovolit neco co ty ne jeste automaticky neznamena, ac si to myslis a davas to v kazdem prispevku nalezite najevo(snobsky, prachac, vyhazovani penez), ze je ten clovek horsi nez ty. Spise naopak.
VIP se da stat velice snadno-neco umet, chtit, snazit se a dokazat to. Zavidenim se VIP rozhodne clovek nestane.
Zkus popremyslet co za tech 20 000 dostanou, neboli kolik stoji samotna out jizdenka do Berlina a z5 a kolik nejdrazsi listky na ten koncert a kolik to menu(na aktualne.cz) a ten sampus. Ono to zase takova rana neni.
11.12.2008 (14:29)  
Je sranda, že o daleko důležitějších věcech se tu diskutuje daleko míň, tekže snad jen pár myšlenek.

1. Nejde nutně o to, jestli ti pracháči sami pojedou obyčejným vlakem. Ale třeba pošlou příště na služebku vlakem svoje podřízené. A možná ukážou ostatním, že jet vlakem není společenský trapas, což je jedna z bariér, proč dost velká skupina lidí vlakem nejezdí.

2. Že se stáhly soupravy odjinud, no a co. Argumentovat „poslední kapkou“ je jen blábolení . Kdyby měl ten Apmz poruchu, tak pojede co? Kdo jede vlakem, tak ví, jak to chodí, a pochybuju, že se vůbec dozví, proč ten Apmz, asi jediný důvod, proč jede vlakem, tentokrát nejel. Navíc i ti pracháči platí daně, takže proč by neměli „právo“ se jednou za život svézt něčím, na co přispěli možná víc, než ta nebohá pracující lúza, která na pár dnů o ty vagóny přijde.

3. Opravdu nechápu, jak někdo může řešit, jestli někdo má zbytečných 20k nebo ne. Pokud má, jede, pokud ne, nejede. Krize nekrize, 90 lidí je úplně směšný počet, těch, co si to můžou bez mrknutí oka dovolit, je daleko víc. Zrušené večírky v pár firmách s neschopným vedením, které si myslí, že zrovna těchhle pár desítek tisíc je zachrání, s tím nemají co dělat. Nesmíte taky věřit všemu, co se objeví na idnes.

4. I kdyby to nedopadlo na 100%, je pořád lepší se o něco aktivně snažit, než jen za všech okolností na všechno nadávat, ale jinak nic nedělat. Bohužel znám pár nádražáků, takže vím, jak kreténslým nápadem byly svého času taktové jízdní řády, jízdné se sazbou za kilometr, jmenovky pro personál, koncept SC atd. atd. O to víc je obdivuhodné, že se ČD za poslední roky přece jen dost změnily...
11.12.2008 (14:21)  
M: Mno to bych neřekl. Proč by první třída měla být snobská? kapku snobský by to bylo, kdyby tam bylo extra kupátko za 20 litrů. Samozřejmě někdo na to má, je to jeho věc, ale byl by to normální spoj, cesta.

U Eltona "se orientují na VIP klientelu", na speciální pozvánku... Mi řekněte kde se dá pořídit titul VIP...
registrovaný uživatel M 
11.12.2008 (14:16)  
Chikatetsujin - OK, ale potom se stejnym "odporem" musis stavet i k cestujicim v prvni tride pendolina (pokud neni vyprodano), protoze to je taky pouhy snobismus...

Foxx - aha, takze globalni firma, jak tak vidim:-))
registrovaný uživatel Foxx  mail  
11.12.2008 (14:15)  
Cestující: máš pravdu, neproklikal... já na idnes a novinky už nějak nemám :-( Každopádně bych z odsudkem ještě počkal, jak bude ČD pokračovat s tímto projektem. Ono stačí že se o tom mluví....
11.12.2008 (14:12)  
Foxx: No možná se mýlím, ale stačí se podívat na diskuze jinde. V reálu to nebude lepší.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko