Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

Jestli se uspořádá jízda pro lidi co nevědí co s penězi (bo dát přes dvacet kolíků za cestu do Berlína je rozhazování) je mi celkme na háku. Co mi spíš vadí když to rozvážím jako celek.
Když odečteme náklady tak na té akci vydělají kolem milionu. Na první pohled to vypadá jako hezká částka, nicméně když nahlédneme do hospodaření ČD tak loni měli příjmy z osobní dopravy 14,4 miliard, tedy 144 000 krát více než je tato akce. Nyní je tedy zřejmé kde je hlavní zdroj prostředků na chod společnosti a jestli nějaký spešl vláček do Berlína vylepší hospodaření nebo spíš nasere běžné cestující.... Neboť z vyjádření tiskového oddělení můžeme vyčíst pod čarou:
- Budou vyčleněny určité konkrétní vozy: to znamená, že zbytek je asi dost katastrofa za kterou se ČD před pracháčem stydí.
- Budou důkladně vyčištěny - aha takže jsou běžně zahumusené.
- Bude věnována speciální péče přijetí klientů - běžný póvl je vzduch a pokladní ho klidně může po ránu otrávit...
Je to az komicke. V Orientu se plati kilo, ale kazdymu se to libi (taky asi nikdo nepochybuje, ze se to vyplati - ackoliv ani tam se neji vlasak z papiru). Za Eltona chcou dvacet, ale je to trnem v oku. Holt, kdyz si barak za 40 milionu postavi Anglican, tak to nikomu nevadi. Ale kdyz si uplne stejne barak postavi soused, tak je neco spatne. Protoze soused by mel bydlet v panelaku - tak jako ja...
Jestli se toho chytne Nova? No, asi jo... A uplne slysim ty hemzy "my musime platit 30 korun za doktora a jezdit v "810", oni si vozi zadky v nobl vlaku". Jinak, jestli si myslim, ze to nekoho nekam pritahne? Ja nad tim ani tak nepremyslel (nicmene nemyslim si, ze celkovy vysledek, co do poctu cesujicich, by byl zaporny) - mne slo spis o to, ze to vydlea nejakou tu kacku a to mi staci.
Tohle je docela důležitá poznámka. Z tohoto vlaku se spíš pozitivní reklama stane negativní reklama pro ČD (negativní PR). Narozdíl například od Orient Expressu, který je atrakce pro cestující i "diváky". A nevšiml jsem si na jeho adresu kritiky, že je jen pro bohaté apod.
Takže celkový výsledek tohoto projektu bude spíš negativní, obzvlášť pokud se toho chytne třeba Nova. A ani M a spol. si snad nemyslí, že Elton John Train přiláká do vlaků "byznys klientelu" pro ČD v nějak významném počtu.
dohlib - s tim vybranym sampanskym a jidlem to neprehanej... Degustacni menu v top restauraci vyjde na nejakou dvojku. Tohle je cena prodejni, nikoliv "vyrobni". K tomu, zas az takovy pochoutky tam mit nebudou. Bude tam raut nebo plusminus. To neznamena, ze tam budou lanyze...
A kdyz to vezmu do dusledku, tak v souzneni s mnoha mistnimi diskutery (Paninaro, Grill, koyot, 860003, myrha) - jak vysvetlis, ze urcita skupina zakazniku ma moznost vozit se v EC, zatimco jini si musi vozit zadky v beckach? Oni vsichni plati jizdne a ty za to budes provozovat a nakupovat Bmz jenom pro nekolik malo procent? Abys uspokojil tyhle nazory, tak bys musel naopak vsechny Bmz zrusit a nechat jenom becka (tj. tak, aby nikdo neprisel k ujme)
myrha: Protoze na ten nakup nejsou penize. Na vypraveni tohoto vlaku se penize vyberou od tech, co v nem pojedou. Dalsi otazky?
Klientelismus je neoficiální systém organizace v politice založený na protekci, konexích a rozhodnutích "v zákulisí".
Dnešní klientelismus pak lze chápat jako vztah, kde veřejné činitele a zájemce o státní zakázky spojuje společný osobní prospěch, takže se navzájem chrání, nebo z nabízené a přijímané ochrany mají (finanční) prospěch. Klientelismus je vlastně variantou korupce.
a jinak ti v tom tvoji rozpoctu nejak chybi prace lidi z depa, testovani, uklid, odpisy vagonu, prace lidi ktery to vubec museli naplanovat, mimo jine pokud si schopen mi sehnat 249EUR za bura, tak to sem s tim
s tim ze me stve ze by mi z toho neco melo kapnout, uz se opakujes, kdyz dojdou argumenty, prichazi na radu osobni utoky a nadavky, klasika
Není ale problém definovat nějaký minimální standard garantovaný pro ty, kteří si připlatí, například následovně:
-- klimatizované vozy modernizované/vyrobené před méně než 15 lety
-- uzavřený systém WC
-- ve vlaku řazený jídelní vůz
apod.
Není přeci problém takovou dělící linii vytvořit a vlaky IC/EC (SC) sestavit výhradně z těchto vozů, vozy, které se pohybují těsně pod touto hranicí nasadit na vlaky Ex (na příležitostně nasazovat i volné rezervy z 1. kategorie) a zbylé vozy používat na rychlíky.
Proč neslyšíme pozitivní zprávy typu ČD nakupují nové vozy, ale jen ty, které se 95% cestujících dotknou negativně (teď nemyslím jen na stažení lepších vozů na pár dní)? Tato událost je jen malá součást celkově špatné politiky ČD.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











