Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
Nyni se stane co? Postavi se trat do Rapotic, ktera sama o sobe nic neresi a do doby nez se protahne do Nameste/Trebice/Jihlavy to budou vyhozene penize...
Proti autoradiu nic nemam, ale k cemu autoradio, kdyz nemam auto? Kdyz si autoradio koupim potom s tim autem, tak nejake penize usetrim. Casova hodnota penez se tomu rika...
happy - to si asi delas kozy, ne? Popovice - 200 metru na KRAJ obce (k prvnimu baraku), kilometr do "centra". Rapotice totez. Zpravidla to byva tak, ze dedina je nekde, z kolecka vede jedna 500-1000 metru dlouha ulice (casto se jmenuje Nadrazni) a na jejim konci je nadrazi. Takze nadrazi je sice u posledniho baraku, ale od "medianoveho" (ale i od "25-percentilu") je pul kilometru a vice.
No ale jasne, budeme delat, ze tohle neexistuje, budeme delat, ze zastavky jsou vlastne primo u lidi a ze je velmi vyhodne cestovat vlakem, protoze kazdej si rano a vecer udela kondicni prochazku...
Sykoracek - za ctyri giga se prelozi tak mozna stavebni rozhodnuti na dve pulky, ale s trati to nehne ani o milimetr. Rozhodne ne, co se tyce polohy zastavek...
Že je 240 celkem našlapaná a že zdvoukolejnění minimálně do Zastávky situaci hodně pomůže, svědčí fakt, že jeden šikovně zpožděný rychlík rozhodí osobáky na několik dalších taktů. A zpoždený osobák na 240 dokáže neblaze ovlivňovat provoz i na 244...
Yves - na dalnici do Pohorelic taky myslim mela navazat dalnice na Viden. Jenom nevim, jestli mezi tim melo byt 20 let:-) Kolem Brna mne napada jeste trebas Krenovice-Holubice-Blazovice. Tam mam taky pocit, ze se to puvodne myslelo jinak...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










