..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (15:47)  
Vlada schvalila i presun nadrazi v Brne, dokonce i vystavbu D47/D1 pro nejaky Izraelce...
registrovaný uživatel Yves 
04.02.2009 (15:41)  
Já jsem přesvědčen, že se bude pokračovat dál. Polemizace nikam nevedou. Je to schváleno vládou, harmonogramově rozpracováno. Máte si přečíst ten odkaz, co jsem tady posílal už dvakrát.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (15:34)  
Yves - kdyby se s tim pocitalo nejak silneji, tak by jiste soucasti zpravy bylo "a v letech .... dojde k prodlouzeni do Jihlavy".
Nyni se stane co? Postavi se trat do Rapotic, ktera sama o sobe nic neresi a do doby nez se protahne do Nameste/Trebice/Jihlavy to budou vyhozene penize...
Proti autoradiu nic nemam, ale k cemu autoradio, kdyz nemam auto? Kdyz si autoradio koupim potom s tim autem, tak nejake penize usetrim. Casova hodnota penez se tomu rika...


happy - to si asi delas kozy, ne? Popovice - 200 metru na KRAJ obce (k prvnimu baraku), kilometr do "centra". Rapotice totez. Zpravidla to byva tak, ze dedina je nekde, z kolecka vede jedna 500-1000 metru dlouha ulice (casto se jmenuje Nadrazni) a na jejim konci je nadrazi. Takze nadrazi je sice u posledniho baraku, ale od "medianoveho" (ale i od "25-percentilu") je pul kilometru a vice.
No ale jasne, budeme delat, ze tohle neexistuje, budeme delat, ze zastavky jsou vlastne primo u lidi a ze je velmi vyhodne cestovat vlakem, protoze kazdej si rano a vecer udela kondicni prochazku...


Sykoracek - za ctyri giga se prelozi tak mozna stavebni rozhodnuti na dve pulky, ale s trati to nehne ani o milimetr. Rozhodne ne, co se tyce polohy zastavek...
04.02.2009 (15:16)  
pro Happyho, ids ale z Námeště do Brna na rychlíky platí, tudíž proč by nemohlo platit i z Třebíče???
registrovaný uživatel happy 
04.02.2009 (15:16)  
S dostupností sídel na 240 není ve většině případů problém.Takže irelevantní.Ve spojení s Brnem nabízí bezkonkurenční časy a to minimálně do Zastávky
registrovaný uživatel Sýkoráček  mail  
04.02.2009 (15:13)  
M: A Vy víte, kudy povedou případné přeložky trati? Co když se pak trať více přiblíží k obcím? A na mapu jsem koukal, u některých obcí se dá skutečně říci, že někteří obyvatelé to mají na vlak blíže. Zda-li tím vlakem skutečně jezdí, to už je jiná věc. Nebo podle Vás pak řekneme, že tady je to na vlak daleko, tak zastávku rovnou zrušíme a ušetříme zas pár minut?
04.02.2009 (15:13)  
Je jasné, že pokud by to bylo je do Rapotic, tak je to blbost. Ještě bych pochopil, kdyby to bylo do Zastávky, jelikož tam je frekvence vlaků vysoká na jednokolejnou trať. Potom už by se trať musela udělat celá. Je otázka, zdaby se to plně využilo. Jelikož je tu poměrně vysoký spád přes 26 promil tuším u Rapotic, tak by pravděpodobně pro nákladní dopravu byla nerealizovatelná. Uhlí co jezdí z Ostravska přes Přerov, Brno, Hav.Brod, Jihlavu dolů na Budky by stejně po 240 jet nemohlo, má to 2000 tun a to by bylo tak na 4 laminátky. Osobní doprava by se určitě zrychlila, i když rapidně asi ne, cca 20 minut Jihlava - Brno. Asi bych souhlasil, že je to spíše loterie, ale přesto rychlíků tu jezdí dost a lidí z Brna do Třebíče či naopak také a rozhodně si myslím, že konkurence mezi vlakem a autobusem je neporovnatelná....vítězí jasně vlak a řekl bych že ani auto není o moc rychlejší do centra Brna. Je tedy otázka zda by ty náklady stály za to, protože terén je spíše proti.
04.02.2009 (15:10)  
Co se týče zatížení tratí, existují o tom krásné statistiky a celkem slušný agregovaný ukazatel je řád jednotlivých kolejí podle vlakových úseků.
Že je 240 celkem našlapaná a že zdvoukolejnění minimálně do Zastávky situaci hodně pomůže, svědčí fakt, že jeden šikovně zpožděný rychlík rozhodí osobáky na několik dalších taktů. A zpoždený osobák na 240 dokáže neblaze ovlivňovat provoz i na 244...
registrovaný uživatel Yves 
04.02.2009 (15:10)  
Za to já ale už nemůžu, že se plno věcí nedokončí. Já prostě mohu jen doufat, že tady se to povede. Podle mě se s tím počítá, protože zrekonstruovat trať do Rapotic je trošku málo.
registrovaný uživatel M 
04.02.2009 (15:04)  
Sykoracek - lidi co to maji stejne daleko na autobus i na vlak? To je rec o tratich 24X? Tak to leda plati pro ty, co bydli v lese nebo na poli. Vzdyt se podivej do mapy. 70% zeleznicnich zastavek je kilometr od obce, 25% na jejim kraji a 5% uvnitr...

Yves - na dalnici do Pohorelic taky myslim mela navazat dalnice na Viden. Jenom nevim, jestli mezi tim melo byt 20 let:-) Kolem Brna mne napada jeste trebas Krenovice-Holubice-Blazovice. Tam mam taky pocit, ze se to puvodne myslelo jinak...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko