Jihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.
SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.
zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN
| 3.2.2009 (13:00)
Motorové jednotky by byly přivázané k 240 pupeční šňurou?! Kdyby se pak ukázala potřeba elektrizace, tak se prostě přesunou třeba do Znojma nebo Veselí nad Moravou, kde je význam železnice rovněž dost marginální a přitom by potenciál byl.
Koridor je v první řadě odstrašující příklad toho, jak se věřilo, doufalo a myslelo, pak se mocně investovalo a výsledek je dost tristní.
Samozrejme, pokud je mozne penize utratit jen a pouze za elektrifikaci a jen a pouze v JMK, tak to vyber dost podstatne zuzuje...
Nuz, udelame draty z Herspic do Rapotic. Fajn, ostatne do Strelic jezdi vlaky co 10 minut. JENZE... Vlaky na Hrusovany budou porad diesely, bez ohledu na draty nad nimi. JENZE smer Rapotice jezdi 31 vlaku. 20 z nich jede DAL nez do Rapotic, takze pokud se nebude preprahat, tak to budou taky porad diesely. (Pozn.: Dal nez do Rapotic jede ve skutecnosti 26 vlaku, ale rekneme, ze Rapotice a Zastavka jedno jest).
Takze Brno-Strelice bude jezdit 50 vlaku, z nich ale pouze 11 (resp. nyni 5) bude moct vyuzit draty. Nakladni vlaky asi taky nebudou jezdit jen do Rapotic...
Takze pro koho a proc se vlastne bude elektrifikovat? Jedinej duvod PROC tam ty draty dat je ten, ze kdyz uz se tam bude neco stavet, tak se to muze udelat z jedne vody na cisto. Nic to ale nezmeni na tom, ze ty draty "nikdo" nevyuzije...
PS: Vsechna cisla jsou jen za jeden smer
No že je 1. koridor udělaný nemístně šetřivým způsobem je fakt, ale tímto konstatováním se nic neřeší. Chcete ho rozkopat znovu? Nevím nevím...
S tím napřed nakoupením "materiálu" a pak se uvidí to doufám nemyslíte tak že se napřed koupí (bytsi i moderní) dieselové jednotky a pak se to za nějakých pět let zadrátuje?
Mě z té diskuze fakt vyplývá jen jedno: všichnio jen věří a věští, zato mnohonásobně: prý budou nové soupravy, prý to přiláká lidi do vlaků, prý to zvýší konkuenceschopnost lokální nákladní dopravy- samé nepodložené dojmy.
http://www.os-metropolis.info
znova odkazuji, vpravo klikněte na modernizace tratě 240 a Třebíč hlavní nádraží
SYN: Jo, to je pravda, ovšem koridory (zvlášť ten 1.) je přesně ukázka jak by se to dělat nemělo a zazdilo to konkurenceschopnost české železnice na řadu desetiletí. Zvlášť na 260 mi stoupá tlak, takže se dá taky tvrdit, že co by Třebíč nechtěla, když má trať téměř koridorových parametrů. Bohužel, když už se panstvo naučilo stavět trochu velkorysejší přeložky, tak ty skutečně páteřní tratě jsou už zprzněné a místo toho se řeší (v evropském měřítku) bezvýznamné regionální trati.
Abych tak rekl, otazka v ramci nemusi stat, jakej si koupit notebook, ale jakej si koupit spotrebic (protoze vsichni vime, ze Dell je nejlepsi:), ale mozna by bylo dobry koupit napred lednicku nebo pracku...
Obecneji - pokud nedojde ke zmene dole (koleje), tak neni potreba resit vrsek (draty). Pokud by se udelala rekonstrukce poradna, tak proc ne. Jedno bez druheho ale nema smysl. A jeste mensi smysl ma delat napred jedno, potom druhe (celkove naklady i prostaveny cas totiz nedaji jen secist) Tot muj nazor...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










