..: Trať 240 se začne elektrifikovat už letos :..

logo Správy železniční dopravní cestyJihomoravský kraj - Železniční trať mezi Brnem a Rapoticemi čeká během čtyř let rekonstrukce a elektrifikace. Po jejím dokončení nejvyšší traťová rychlost stoupne z dosavadních 60 až na 120 kilometrů za hodinu a mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna dojde na zdvoukolejnění. Samotné práce v terénu by měly začít na jaře roku 2010 a skončit v polovině roku 2012. ČTK to zjistila z oznámení Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) jihomoravským úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí.

SŽDC v současné době elektrifikuje na jihu Moravy také v úseku mezi Znojmem a Šatovem. Trať je součástí mezinárodní trasy Znojmo - Retz - Vídeň a její elektrifikace rakouskou napěťovou soustavou 15 kV, 16,7 Hz umožní přímé spojení Znojma s Vídní elektrickými vlaky, zatímco dosud museli lidé jezdit motorovým vlakem do Šatova a až tam přesedat na elektrický vlak dále do Rakouska. Práce na trati skončí na podzim letošního roku a vyjdou na 1,2 miliardy korun. Součástí modernizace tratě Znojmo - Šatov je také výměna nejvyššího železničního mostu v kraji, který na okraji Znojma překlenuje řeku Dyji. Více než 200 metrů dlouhou konstrukci loni na podzim dělníci vysunuli z mostních pilířů a od ledna začali na mostní pilíře nasouvat most nový, což potrvá až do poloviny letošního roku.

zdroj: ČeskéNoviny.cz, LN


NIcKON Poslat mail autorovi | 3.2.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
04.02.2009 (14:05)  
SYN: No, pokud se Vysočina s JM krajem nedohodne, tak je jakákoliv investice na 240 loterie. Nejdřív je potřeba dovést do Třebíče integraci a pak řešit infrastrukturu a ne naopak. Pak skončíme u "věřím", "myslím si", "doufám" apod. a to rozhodně nemusí vyjít- pro 4 miliardovou investici každopádně velmi chatrný argument.
Motorové jednotky by byly přivázané k 240 pupeční šňurou?! Kdyby se pak ukázala potřeba elektrizace, tak se prostě přesunou třeba do Znojma nebo Veselí nad Moravou, kde je význam železnice rovněž dost marginální a přitom by potenciál byl.
Koridor je v první řadě odstrašující příklad toho, jak se věřilo, doufalo a myslelo, pak se mocně investovalo a výsledek je dost tristní.
Registrierter Benutzer M 
04.02.2009 (14:03)  
SYN - do TREBICE povede elektrifikovana trat?
Registrierter Benutzer Yves 
04.02.2009 (14:02)  
SzKT: Tak pokud je na pořadu dne elektrifikace 240ky, tak nějaké dokumenty zpracovány musely být. Chtěl bych vidět, jak byly vypracovány průzkumy, které tu uvádíš, u jiných tratí, jež podlehly elektrifikaci. Třeba elektrika do Znojma je zase nepochopitelná pro mě. Do Vídně ze Znojma jede denně kolik? 5 lidí vlakem? Průzkumy se taky nekonaly, maximálně se snaží česká strana se neztrapnit, když tu elektriku Rakušáci dotáhli na hranici. To je tak asi všechno. A taky to není málo peněz ve vzduchu, tentokrát SKUTEČNĚ ve vzduchu.
Registrierter Benutzer M 
04.02.2009 (14:01)  
Yves - jeste jednou - otazka neni co jineho elektrifikovat, otazka je co koupit...
Samozrejme, pokud je mozne penize utratit jen a pouze za elektrifikaci a jen a pouze v JMK, tak to vyber dost podstatne zuzuje...

Nuz, udelame draty z Herspic do Rapotic. Fajn, ostatne do Strelic jezdi vlaky co 10 minut. JENZE... Vlaky na Hrusovany budou porad diesely, bez ohledu na draty nad nimi. JENZE smer Rapotice jezdi 31 vlaku. 20 z nich jede DAL nez do Rapotic, takze pokud se nebude preprahat, tak to budou taky porad diesely. (Pozn.: Dal nez do Rapotic jede ve skutecnosti 26 vlaku, ale rekneme, ze Rapotice a Zastavka jedno jest).
Takze Brno-Strelice bude jezdit 50 vlaku, z nich ale pouze 11 (resp. nyni 5) bude moct vyuzit draty. Nakladni vlaky asi taky nebudou jezdit jen do Rapotic...
Takze pro koho a proc se vlastne bude elektrifikovat? Jedinej duvod PROC tam ty draty dat je ten, ze kdyz uz se tam bude neco stavet, tak se to muze udelat z jedne vody na cisto. Nic to ale nezmeni na tom, ze ty draty "nikdo" nevyuzije...

PS: Vsechna cisla jsou jen za jeden smer
04.02.2009 (13:50)  
To je skvělé!!!
Registrierter Benutzer SYN 
04.02.2009 (13:39)  
SzKT: Tak IDSJMK momentálně sahá po Náměšť na Oslavou což už do Třebíče není daleko, dál dost záleží na kraji Vysočina ale řekl bych že by to do Třebíče bylo vcelku logické, zláště poté co tam povede elektrifikovaná trať...

No že je 1. koridor udělaný nemístně šetřivým způsobem je fakt, ale tímto konstatováním se nic neřeší. Chcete ho rozkopat znovu? Nevím nevím...

S tím napřed nakoupením "materiálu" a pak se uvidí to doufám nemyslíte tak že se napřed koupí (bytsi i moderní) dieselové jednotky a pak se to za nějakých pět let zadrátuje?
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
04.02.2009 (13:38)  
Yves: To je zase argument jak víno: co jiného prý elektrizovat... Vzhledem k tomu, že kvůli charakteru provozu stejně nejmíň polovina vlaků před Brnem bude na naftu (leda by se elektrizovalo i Znojmo...), tak skvělé. A hlavně mi chybí nějaká analýza, jestli to za ty 4 miliardy stojí za to. Dělal se v Třebíči socioekonomický průzkum, za jakých podmínek jsou lidi ochotní přejít z aut a autobusů na vlak? Dělal se ekonomický propočet, za jak dlouho se ty náklady vrátí? Existuje nějaké vlivné hnutí nebo petice, které to požaduje? Existuje nějaká reálná, daty podložená, studie, jaký vliv to bude mít na dopravu v regionu (tedy jaké autobusové linky bude možné zrušit/přesměrovat a jestli to lidé unesou)? Existuje nějaká studie o potenciálu nákladní doparyv na 240? A nebo jsou to jen šotoušské sny, které mají zaplatit všichni daňoví poplatníci (za 4 miliardy se dá udělat věcí...)?
Mě z té diskuze fakt vyplývá jen jedno: všichnio jen věří a věští, zato mnohonásobně: prý budou nové soupravy, prý to přiláká lidi do vlaků, prý to zvýší konkuenceschopnost lokální nákladní dopravy- samé nepodložené dojmy.
Registrierter Benutzer Yves 
04.02.2009 (13:12)  
happy: No poslední příspěvek o zastydlém Jihlavákovi mě rozesmál. Tak nějak to asi nejspíš bude. Taky nemám představu, co jiného už u nás elektrifikovat, než 240ku, kde v úseku mezi Brnem a Střelicemi jede vlak každých 10 minut dejme tomu, když si sedneme ke trati. A to je tam ještě absence případných nákladů. Ze Zastávky už to opadá na vlak každých já nevím cca 35 minut. A z Okříšek do Jihlavy zase každých cca 25 minut. Kde jinde to u nás najdete? Pokud se bude vhodně počítat s budoucím potenciálem moderní tratě, vyplatí se to. Navíc to v Rapoticích neskončí, to bude plynule navazovat dál. A stavba má obsahovat výměnu spodku i svršku, rovnání oblouků apod.
http://www.os-metropolis.info
znova odkazuji, vpravo klikněte na modernizace tratě 240 a Třebíč hlavní nádraží
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
04.02.2009 (12:50)  
Sýkoráček: O té 183 jsem psal úmyslně, abych ukázal, jak beznadějné jsou takové polovičaté investice. Kdyby se v roce 1995 nedělaly dráty do Klatov, tak to nemá vůbec cenu řešit, takhle ovšem vznikla nutnost přestupu nebo přepřahu v Klatovech, což prodlužuje jízdní dobu a demotivuje cestující. A pokud by Plzeňský kraj koupil motorové nízkopodlažní jednotky, tak jsou zase ty dráty zcela k ničemu, protože v Klatovech se poptávka ve vztahu k Plzni nijak zásadně nelomí, v rekreačním období spíš naopak. A můj dotaz je stále stejný a zní: skutečně neexistuje v ČR jiná, potřebnější, investice do železniční infrastruktury, než "koridor" do Rapotic?! Prostě by se mi líbil opačný postup: nejdřív integrovat Třebíč do IDS JMK (nikoliv do jakéhosi IDS na Vysočině, neb poptávka je do Brna, nikoliv do Jihlavy), pak koupit "materiál" hodný 21. století a následně prozkoumat co to udělalo s poptávkou a na základě toho případně řešit infrastrukturu. Nikoliv jak je v ČR obvyklé, nejdřív dojmy a mytologie a pak se všichni diví, že představy nevyšly a miliardy v pr....
SYN: Jo, to je pravda, ovšem koridory (zvlášť ten 1.) je přesně ukázka jak by se to dělat nemělo a zazdilo to konkurenceschopnost české železnice na řadu desetiletí. Zvlášť na 260 mi stoupá tlak, takže se dá taky tvrdit, že co by Třebíč nechtěla, když má trať téměř koridorových parametrů. Bohužel, když už se panstvo naučilo stavět trochu velkorysejší přeložky, tak ty skutečně páteřní tratě jsou už zprzněné a místo toho se řeší (v evropském měřítku) bezvýznamné regionální trati.
Registrierter Benutzer M 
04.02.2009 (12:12)  
happy: Otazka mozna ale nestoji tak, kterou trat elektrifikovat. Otazka mozna zni, kde utratit penize, co nejefektivneji...

Abych tak rekl, otazka v ramci nemusi stat, jakej si koupit notebook, ale jakej si koupit spotrebic (protoze vsichni vime, ze Dell je nejlepsi:), ale mozna by bylo dobry koupit napred lednicku nebo pracku...

Obecneji - pokud nedojde ke zmene dole (koleje), tak neni potreba resit vrsek (draty). Pokud by se udelala rekonstrukce poradna, tak proc ne. Jedno bez druheho ale nema smysl. A jeste mensi smysl ma delat napred jedno, potom druhe (celkove naklady i prostaveny cas totiz nedaji jen secist) Tot muj nazor...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko