..: Kolektivní smlouva mezi vedením a zaměstnanci ČD podepsána :..

logo2, foto: CDPraha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.

zdroj: tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 16.12.2008 (15:38)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
Registered user kenzo 
16.12.2008 (18:01)  
MICHAL JANKO: JAKO ZÁVIST TO ALE VYPADÁ...
16.12.2008 (18:00)  
kenzo, začínám o tom uvažovat ;-)

Ne, mým motivem není závist, můj plat je nadprůměrný.
Dle mého ČD měly už dávno propouštět (například nové automaty jsou často schopnější než staré pokladní). A dnes to platí dvojnásob. Místo toho opět zvyšují mzdy nad inflaci.
Kdyby se takhle chovala soukromá firma (nikoli pseudo-soukromá jako ČEZ na trhu bez fungující soutěže), pak neřeknu ani popel. Ale ceny vstupů stagnují nebo klesají, ceny poskytovaných služeb naopak rostou, kvalita není garantována a dotace z daní neklesají.
Registered user kenzo 
16.12.2008 (17:58)  
TTO:MICHAL JANKO
DIVÍM SE ŽE JEŠTĚ U ČD NEDĚLÁŠ KDYŽ DÁVAJÍ TAK KRÁLOVSKÉ PLATY!
Registered user M 
16.12.2008 (17:58)  
...Michal Janko to porovnaval s celorepublikovym prumerem...

PS: Hele nedivte se, ze kdyz si davate takovy nicky, tak vam to nekdo zkrati...
16.12.2008 (17:52)  
Ondřeji R., zkoušky z předpisů, zdravotní či psychologické prohlídky musí absolvovat kdekdo, od učitelů a lékařů přes policisty a hasiče až třeba po řidiče kamionů, jeřábníky či fakturantky ve zdravotní pojišťovně.

A vyhláška naučená na zkoušku představuje jen pofidérní zvýšení kvalifikace. Kvalifikací snad kromě zkoušky z předpisů rozumíme dosažené vzdělání a praxi.

A jinak se tu celou dobu bavíme o hrubých platech, nikoli čistých. Tedy 26 tisíc hrubého jako průměr ČD a 23 tisíc hrubého jako průměr ČR.


Vousáči, v době, kdy maturitu může získat prakticky kdokoli, kdo je alespoň částečně gramotný (viz vytrvale klesající úroveň leckterých ex-učňáků a tzv. integrovaných středních škol), považuju pouze maturitní vzdělání skutečně za doménu dělnictva. Ano, udělat ve 30. letech maturitu bylo těžší než získat dnes titul leckteré VŠ, ale tito lidé jsou již jaksi mimo pracovní proces.
Registered user pekař 
16.12.2008 (17:46)  
Pavel Z: oni tě normálně vykořisťujou. Dřeš obrovských 40hodin navíc a oni ti dají ubohých 26 litrů...No, kde jsme:))
beze srandy, dle mého názoru jsou platy na železnici plus výhody, které mají dost luxusní za odvedenou práci.
16.12.2008 (17:43)  
Pavle Z, samotná do jisté míry fiktivní čísla "průměrný plat" míchají jablka s hruškami. A právě proto, abych v tom měl trochu jasněji a nesměšoval, prosím insidery, aby mi osvětlili, kolik vydělává taková pokladní, posunovač nebo průvodčí. Protože z toho čísla se mi zdá, že více, než by si ČD mohly (měly) za stávající situace dovolit.

P. S.: Maturita není dnes žádná vysoká kvalifikace, už nejsme ve 30. letech. Dnes, kdy se počet absolventů VŠ pomalu blíží počtu absolventů ZŠ, stále drtivá většina zaměstnání u ČD vyžaduje maximálně onu maturitu. Z toho vyvozuji onen "kvalifikační podprůměr".
16.12.2008 (17:42)  
Co se týče té kvalifikace. Uklizečky ... no comment. Výhybkáři, Hláskaři, Hradláři, Posunovači, Pokladní ... všichni tito musejí již skládat zkoušky z předpisů, případně absolvovat zdravotní prohlídky, i když v tomto případě nikterak náročné. Přesto určitou kvalifikaci tímto získají.
Ovšem sem zvědav, co by jste řikal o nižší kvalifikaci jako výpravčí, po tom co by ste skládal zkoušky z všemožných přepisů typu D1, D2, V15 ... , stejně tak průvodčí, a další profese. Přidejte zdravotní prohlídky (ty už sou pro výpravčí, strojvedoucí apod celkem náročné) a samozřejmě psychotesty a psychologické vyšetření.
Ne, nemyslím si že zrovna výpravčí, průvodčí a tak by měli nějakou podprůměrnou kvalifikaci jak tu naznačujete.

Co se týče platů, nebudu Vám tu psát částky, ale z těchto profesí, což je velká část zaměstnanců depa kde pracuji, nemá nikdo ani zdaleka těch 20 000 čistého, což je jak píšete průměr. Jsou to třeba zámečník, přípravář, elektrikář, posunovač, strojvedoucí v zácviku (i v jízdním)... Z čehož vyplívá, že provozní zaměstnanci, ač je jich opravdu mnoho, takový "velký" průměr platu opravdu nedělají.
16.12.2008 (17:37)  
Tak teď je už zcela jasné, proč trvalo dříve kolektivní vyjednávání tak dlouho a kdo stál v pozadí a i v popředí. Potížistou byl Kudrnatej Jaromír, co má dnes na hrbu několik trestních obvinění. FRK
16.12.2008 (17:34)  
Michal Janko: tentokrát plně souhlasím s M. Uklízečky, pokladní, posunovači, výhybkáři, výpravčí, průvodčí, koloťukové... nezlobte se na mě, ale všichni tito, kteří tvoří většinu z populace zaměstnanců ČD, potřebují pro výkon své profese nižší kvalifikaci než činí průměr. A práce sama (třeba v případě pokladních či průvodčích) není nijak náročná.

Ono když mícháš jablka s hruškama, to je pak složité.
Výpravčí bude potřebovat asi o dost vyšší kvalifikaci než uklízečka, nebo posunovač. Stejně tak na vlakvedoucího tě dneska těžko přijmou bez matury.
Mmch, co je to ten kvalifikační průměr?
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko