Praha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.
zdroj: tisková zpráva ČD
| 16.12.2008 (15:38)
Ne, mým motivem není závist, můj plat je nadprůměrný.
Dle mého ČD měly už dávno propouštět (například nové automaty jsou často schopnější než staré pokladní). A dnes to platí dvojnásob. Místo toho opět zvyšují mzdy nad inflaci.
Kdyby se takhle chovala soukromá firma (nikoli pseudo-soukromá jako ČEZ na trhu bez fungující soutěže), pak neřeknu ani popel. Ale ceny vstupů stagnují nebo klesají, ceny poskytovaných služeb naopak rostou, kvalita není garantována a dotace z daní neklesají.
DIVÍM SE ŽE JEŠTĚ U ČD NEDĚLÁŠ KDYŽ DÁVAJÍ TAK KRÁLOVSKÉ PLATY!
PS: Hele nedivte se, ze kdyz si davate takovy nicky, tak vam to nekdo zkrati...
A vyhláška naučená na zkoušku představuje jen pofidérní zvýšení kvalifikace. Kvalifikací snad kromě zkoušky z předpisů rozumíme dosažené vzdělání a praxi.
A jinak se tu celou dobu bavíme o hrubých platech, nikoli čistých. Tedy 26 tisíc hrubého jako průměr ČD a 23 tisíc hrubého jako průměr ČR.
Vousáči, v době, kdy maturitu může získat prakticky kdokoli, kdo je alespoň částečně gramotný (viz vytrvale klesající úroveň leckterých ex-učňáků a tzv. integrovaných středních škol), považuju pouze maturitní vzdělání skutečně za doménu dělnictva. Ano, udělat ve 30. letech maturitu bylo těžší než získat dnes titul leckteré VŠ, ale tito lidé jsou již jaksi mimo pracovní proces.
beze srandy, dle mého názoru jsou platy na železnici plus výhody, které mají dost luxusní za odvedenou práci.
P. S.: Maturita není dnes žádná vysoká kvalifikace, už nejsme ve 30. letech. Dnes, kdy se počet absolventů VŠ pomalu blíží počtu absolventů ZŠ, stále drtivá většina zaměstnání u ČD vyžaduje maximálně onu maturitu. Z toho vyvozuji onen "kvalifikační podprůměr".
Ovšem sem zvědav, co by jste řikal o nižší kvalifikaci jako výpravčí, po tom co by ste skládal zkoušky z všemožných přepisů typu D1, D2, V15 ... , stejně tak průvodčí, a další profese. Přidejte zdravotní prohlídky (ty už sou pro výpravčí, strojvedoucí apod celkem náročné) a samozřejmě psychotesty a psychologické vyšetření.
Ne, nemyslím si že zrovna výpravčí, průvodčí a tak by měli nějakou podprůměrnou kvalifikaci jak tu naznačujete.
Co se týče platů, nebudu Vám tu psát částky, ale z těchto profesí, což je velká část zaměstnanců depa kde pracuji, nemá nikdo ani zdaleka těch 20 000 čistého, což je jak píšete průměr. Jsou to třeba zámečník, přípravář, elektrikář, posunovač, strojvedoucí v zácviku (i v jízdním)... Z čehož vyplívá, že provozní zaměstnanci, ač je jich opravdu mnoho, takový "velký" průměr platu opravdu nedělají.
Ono když mícháš jablka s hruškama, to je pak složité.
Výpravčí bude potřebovat asi o dost vyšší kvalifikaci než uklízečka, nebo posunovač. Stejně tak na vlakvedoucího tě dneska těžko přijmou bez matury.
Mmch, co je to ten kvalifikační průměr?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










