Praha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.
zdroj: tisková zpráva ČD
NIcKON
| 16.12.2008 (15:38)
| 16.12.2008 (15:38)Související zprávy

16.12.2008 (17:32)
Pokládám za poněkud skandální , že v době , kdy mzdy většiny českých zaměstnanců v soukromém sektoru budou s vysokou pravděpodobností příští rok klesat , budou mzdy státních úředníků a zaměstnanců firem ve vlastnictví státu růst.
16.12.2008 (17:29)
K ,,dělnictvu" na ČD:to,kam je příslušná provozní funkce zařazena nemá vliv na kvalifikační,ale i jiné předpoklady. Např.:Strojvedoucí-minimálně maturita,pro traťovou službu výhradně s elektrotechnickým zaměřením. Výpravčí a dispečer-minimálně maturita. Všichni zaměstnanci provozu-vyšetření psychologem a na EEG,o zdravotní způsobilosti nemluvě. Přednosta žel.stanice-minimálně Bc. Přednosta služebny v odvětví kolejových vozidel-vysoká škola technického směru,přednostně s odborným el.zaměřením. Pokladní-minimálně maturita. Stačí?
16.12.2008 (17:27)
Michal Janko: Nezajímá mě tabulkový plat, ale plat skutečný, tedy včetně všech prémií, příplatků a prebend.
Tak s tím vším co požaduješ se klidně vyhoupnu na nějakých osmadvacet až devětadvacet, ale bylo by dobré asi říct, že do toho tedy započítám třeba 40 hodin přesčasu, příplatky za dělené směny, noční směny, směny o svátcích, víkendech, atd. Holý plat, který tě nezajímá je o dost níže, ale za to by tady nikdo nedělal, tudíž by se dráha mohla zavřít a na tomto webu by nebylo o čem tlachat. Mě neustále překvapuje, jak se lidi diví, ale když mají pocit, že se na dráze peníze vydělávají lehce, tak ať se přijdou zeptat na práci. Volných míst je stále plno. Vždyť nikde není psáno, že člověk musí dělat každý všední den od sedmi do třech za patnáct litrů.
Tak s tím vším co požaduješ se klidně vyhoupnu na nějakých osmadvacet až devětadvacet, ale bylo by dobré asi říct, že do toho tedy započítám třeba 40 hodin přesčasu, příplatky za dělené směny, noční směny, směny o svátcích, víkendech, atd. Holý plat, který tě nezajímá je o dost níže, ale za to by tady nikdo nedělal, tudíž by se dráha mohla zavřít a na tomto webu by nebylo o čem tlachat. Mě neustále překvapuje, jak se lidi diví, ale když mají pocit, že se na dráze peníze vydělávají lehce, tak ať se přijdou zeptat na práci. Volných míst je stále plno. Vždyť nikde není psáno, že člověk musí dělat každý všední den od sedmi do třech za patnáct litrů.
16.12.2008 (17:24)
Až na chybějící oslovení "Michal" tentokrát plně souhlasím s M. Uklízečky, pokladní, posunovači, výhybkáři, výpravčí, průvodčí, koloťukové... nezlobte se na mě, ale všichni tito, kteří tvoří většinu z populace zaměstnanců ČD, potřebují pro výkon své profese nižší kvalifikaci než činí průměr. A práce sama (třeba v případě pokladních či průvodčích) není nijak náročná.
Ani kdyby brali manažeři z nábřeží 200 tisíc korun, tak ten průměr tolik nezvýší.
Jinými slovy: V celkové populaci ČR, jejichž příjmy tvoří číslo zvané "průměrný plat" máte mnoho právníků, lékařů, programátorů, inženýrů, ekonomů, manažerů, grafiků... prostě lidí, jejichž kvalifikace vysoce převyšuje průměrnou kvalifikaci železničáře a kteří jsou podle toho náležitě ohodnoceni. A v ČR je přesto (odečtete-li Prahu) průměrný plat pod 20 tisíc korun hrubého, mediánový plat ještě skoro o tři tisíce nižší.
Takže na to, že ČD jsou ztrátový podnik dotovaný z daní, platí své zaměstnance královsky (a to do toho nepočítáme režijky pro celou rodinu).
Ani kdyby brali manažeři z nábřeží 200 tisíc korun, tak ten průměr tolik nezvýší.
Jinými slovy: V celkové populaci ČR, jejichž příjmy tvoří číslo zvané "průměrný plat" máte mnoho právníků, lékařů, programátorů, inženýrů, ekonomů, manažerů, grafiků... prostě lidí, jejichž kvalifikace vysoce převyšuje průměrnou kvalifikaci železničáře a kteří jsou podle toho náležitě ohodnoceni. A v ČR je přesto (odečtete-li Prahu) průměrný plat pod 20 tisíc korun hrubého, mediánový plat ještě skoro o tři tisíce nižší.
Takže na to, že ČD jsou ztrátový podnik dotovaný z daní, platí své zaměstnance královsky (a to do toho nepočítáme režijky pro celou rodinu).
16.12.2008 (17:10)
Ondreji... Jenze ti kravataci jsou ve VSECH firmach a Janko to porovnaval s celorepublikovym prumerem (takze asbolutne nema smysl to "svadet" na bile limecky)... K tomu, CD ma pomerne velmi sirokou "delnickou" zakladnu, rekl bych sirsi, nez je republikovy prumer...
16.12.2008 (17:08)
Byly podepsány dve kolektivní smlouvy. Jednu mají ČD a.s., druhá je u ČD Cargo a.s.
Obecně se jedná o hrubou mzdu, před příslušným zdaněním, mimo jiné do průměru se zpočítavají mzdy "vrcholového managementu".
S pravděpodobností hraničící s jistotou nenajdete dva zaměstnance v téže profesi, kteří by brali na korunu stejný "čistý" plat.
Obecně se jedná o hrubou mzdu, před příslušným zdaněním, mimo jiné do průměru se zpočítavají mzdy "vrcholového managementu".
S pravděpodobností hraničící s jistotou nenajdete dva zaměstnance v téže profesi, kteří by brali na korunu stejný "čistý" plat.
16.12.2008 (17:07)
M: ono je nepochybně levnější přidat zaměstnancům ta 4%, než šetřit za každou cenu a za tři dny stávky přijít o poslední zbytky důvěryhodnosti. Přesvědčit přepravce, že je na železniční dopravu spolehnutí, trvá sakra dlouho. Ale přesvědčit je, že poslat zboží vlakem je jako vsadit si sportku, to je cobydup.
SergeS: Cargo může šetřit leda na investicích, mašiny ještě chvíli vydrží, než se rozpadnou. Ale ne navždy. Co je to "krastmin"?
SergeS: Cargo může šetřit leda na investicích, mašiny ještě chvíli vydrží, než se rozpadnou. Ale ne navždy. Co je to "krastmin"?
16.12.2008 (17:06)
26 tisíc, o tom si můžou nechat normální zaměstnanci povětšinou tak zdát. To zvedá hlavně plat kravaťáků nahoře. Na 26 čistýho se stěží vyšplhá fíra a ten má z provozních zaměstnanců jeden z nejvyšších platů.
16.12.2008 (17:03)
Mohl by se někdo "zevnitř" vyjádřit k informacím uvedeným v tomto článku?
http://ekonomika.idnes.cz/prumerna-mzda-u-ceskych-drah-pristi-rok-vzroste-na-26-tisic-p3y-/ekoakcie.asp?c=A081216_151122_ekoakcie_vem
Pokud je to pravda, pak je to vzhledem k produktivitě práce, kvalifikačních předpokladech většiny zaměstnanců ČD a nastupující ekonomické krizi skandální.
Pokud je to pravda, pak by zaměstnanci pošty měli brát v průměru 30 tisíc měsíčně.
P. S.: Nezajímá mě tabulkový plat, ale plat skutečný, tedy včetně všech prémií, příplatků a prebend.
http://ekonomika.idnes.cz/prumerna-mzda-u-ceskych-drah-pristi-rok-vzroste-na-26-tisic-p3y-/ekoakcie.asp?c=A081216_151122_ekoakcie_vem
Pokud je to pravda, pak je to vzhledem k produktivitě práce, kvalifikačních předpokladech většiny zaměstnanců ČD a nastupující ekonomické krizi skandální.
Pokud je to pravda, pak by zaměstnanci pošty měli brát v průměru 30 tisíc měsíčně.
P. S.: Nezajímá mě tabulkový plat, ale plat skutečný, tedy včetně všech prémií, příplatků a prebend.
16.12.2008 (16:56)
M: Myslím že se dohodli na nějakém procentu aby byl klid. 4% je aspoň rozumné číslo.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Felelősök
Info
informacni okenko










