..: Posilová pendolina, výhradně formou následu :..

680.002 zkouškaOstrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.

Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.

V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.

Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 19.12.2008 (14:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Port_bou  mail  
19.12.2008 (19:12)  
to J.Petrák: momentálně obsazeno: 3 místa 1. třída a 56 míst třída 2. (nic moc)
19.12.2008 (19:09)  
Port_bou) Otázka je, kolik lidí pojede zítra tím SC 504. Ta doplňková jednotka na něj zítra točí a nějak se do Ostravy dostat musí.
registrovaný uživatel Port_bou  mail  
19.12.2008 (19:08)  
to Josef Petrák: tuto připomínku jsem měl taky a byl jsem slušně poslán do patřičných míst. Ostatně chtěl jsem naznačit, že více než řešit možnost spojení bylo vhodnější uvěst, že je to velmi špatný marketingový tah. Podle momentálně dostupných údajů a prostou matematikou bylo druhé Pendolino obsazeno pouze 45ti cestujícími (počítáno pro druhou třídu). Kdyby jelo Pendolino jedno, tak těchto 45 lidí se vejde do první třídy, kde bylo volných 61 míst. Takže i kdyby jelo pendolíno jedno tak je ještě 11 míst volných, kdyby ti cestující byli ochotni koupit jízdenku do první třídy. Zbytečně vyhozené prachy za tu druhou jednotku!!!
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
19.12.2008 (19:06)  
Vlad:
hlavně se nerozčilujte... Vždy se najde někdo, kdo si bude chtít rýpnout a na něco si ztěžovat... ;-)
Port_bou:
za dobu, co navštěvuji ZP, ač jsem registrovaným členem teprve krátce, mi právě tato ZP v mnohém pomohla, popř. mě lidé, kteří tento web též navštěvují/zpravují o mnohém informovaly popř. jsem se dozvěděl spousty pro mě nových a zajímaváých informací. A pokud si myslíte, že ZP je neseriózní web - COŽ NENÍ, podívejte se na bulvární idnes a jim podobné, kde "rádoby vzdělaní" redaktoři, kolikrát neumějí ani česk"á" pravopis (každému se stane že se uklepne), ale jejich profesionální podání informací, hlavně objektivita a pravdivost (jedna babka povídala) je opravdu na úrovni dětí na 1. stupni ZŠ.
19.12.2008 (19:04)  
Mates: To je omyl. Úspor je více.
1. strojvedoucí
2. aerodynamika
3. kilometrický poplatek za řízení DC (i když to platí ČD ČD)
4. dva vlaky využijí jediné časové polohy, tak nevznikají problémy s řízením dopravy.
19.12.2008 (19:02)  
Téměř nebo zcela vyprodané, drobná chyba, která vznikla při korekci v textu, ale přijde mi dost podivné, že zrovna tento pátek není SC 509 vyprodané už 3 dny předem, jak je obvyklé. :)

Jinak díky Vladovi za obranu, text jsem zpracoval v rychlosti a předával dalším v redakci, páč mi jel vlak do Ostravy. Taky tu nemusela ta aktualita být vůbec. Tímto děkuji kolegům za námět a dopracování.
registrovaný uživatel IC540  mail  
19.12.2008 (18:58)  
Šlo by li spojit pendolino,bylo by to zajímavé nejen na sev.větvi pro posílení ve dny či časy zvýšeného zájmu.

Ale i na jižní větvi,kde by mohl být doplněn o 3 páry chybějící takt IC/EC Praha-Brno či dále,podle možnosti obratu souprav atd.
A pendolina(SC) by byla třešničkou/produktem navíc,ta by v některých případech mohla úsek Praha-Břeclav jet spojena.

Např:(časy jen orientační pro příklad!!!)
Praha 16.15 Praha 16.15 Wídeň 5.20 Blava 5.20
Wideň 20.15 Blava 20.15 Praha 9.20 Praha 9.20

Ušetřil by se fíra i místo v nabitém GVD na některých vytížených úsecích tratí.Také samozřejmě šotouši by si přišli na své.Jinde to jde,jak se v článku píše,proč to nezkusit u nás.(???)
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (18:17)  
Nojo, ale na tom kole nejedes vleze hlavou napred:-))
19.12.2008 (17:58)  
Mates: Jakožto občasný cyklista bych řekl, že ušetřený odpor vzduchu nebude minimální, ale naopak velmi významný.

M: U sobotního spoje nejde o násled, ale o zcela nový spoj. Podle JŘ jezdí SC 504 pouze v pracovní dny, to, že jede i tuto sobotu, je v IDOSu od středy.
registrovaný uživatel M 
19.12.2008 (17:37)  
Mates - jo, jednoho strojvudce navic jsem si vedom:-))

Vaclav - rekl bych, ze v pondeli ta spicka bude furt vetsi nez v sobotu... Uplne zhave vidim, jak Ostravaci jedou pendolinem na vanocni trhy do Prahy nebo do Vidne. Uplny davy...
Exaktne vyjadreno o co je vetsi zajem - na sobotu 9:27 jsou v jednicce prodany 3 listky, na pondeli 5:27 jich je prodanych 18. Takze diky za analyzu (PS: Pokud se na sobotu prodavaji listky uz do druheho nasledneho spoje, tak se hluboce omlouvam)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko