Ostrava — Ke každoročním předvánočnímu koloritu patří, vyjma tradičních trhů a nákupní horečky v supermarketech, také zvýšená frekvence cestujících v dálkové dopravě. I České dráhy proto letos opět posilují spoje, přičemž se zaměřily také na svůj top-produkt, SuperCity Pendolino. Dnešní odpolední spoje jsou již zcela vyprodané, vypraven má proto být spoj SuperCity v poloze SC 509, ale bezprostředně za ním také spoj následný.
Nabízí se otázka, proč nejedou v době zvýšené frekvence soupravy spojené. Technicky to možné je, ale dle našich dřívějších dotazů to není nikterak jednoduché. Jednotky ř. 680 jely spojené snad jen jednou za svou historii, nebyly ovšem obě činné. O ověření možnosti řízení obou jednotek jedním strojvedoucím se také zatím nikdo nepokusil. Přitom ucelené jednotky k vícečlennému provozu přímo vybízí a u jiných typů se nejedná o nic neobvyklého, ať už se jedná o zcela standardní spojení jednotek ICE nebo ICN v zahraničí, nebo řadu 471 v pražské aglomeraci. A jak se řeší situace, kdy je souprava delší než peron? Průvodčí uzamkne dveře postižených vozů před příjezdem a včas ohlásí tuto komplikaci cestujícím. Ale stanice Praha hl.n., Pardubice hl.n., Olomouc hl.n., Ostrava-Svinov a Ostrava hl.n. by měly být vybaveny nástupišti dostatečné délky hrany pro výstup ze všech čtrnácti vozů zdvojeného pendolina.
V pátek pojede mimořádné pendolino v 17.23 z hlavního nádraží v Praze jako SC 509 (vedeno jako 1. násl IC 509); v sobotu pak mimořádný spoj SC 504 s odjezdem v 9.27 z ostravského hlavního nádraží (vedený jako Sv. 1. násl 502 a IC 504). Pro páteční násled spoje SC 509 neplatí tarifní sleva RailPlus, stejně jako pro spoj pravidelný.
Zdroj: tisková zpráva Českých drah, ŽelPage
| 19.12.2008 (14:59)
Technicka - je energie potreba pro dve spojene jednotky vicemene stejna jako soucet dvou jednotlivych nebo tam jsou uspory?
Portbou - takze jak to je - byly nebo nebyly vyprodane? Pokud vyprodane nebyly, tak proc vlastne ty posily jedou? Aby vezly vzduch? Kdyz si davam koupit listek Pardubice-Ostrava, tak volna je pulka vlaku - akorat z niceho neni patrne, jestli je to ten prvni nebo druhy.
A pokud jde o sobotni spoj z Ostravy, tak prodanych je jen nekolik malo mist. Takcionak - jestli by nebylo lepsi, aby se to vratilo az v pondeli v ramci "spicky"
A propos - uz nekolik dni je nedostupna stranka scpendolino.cz s tim, ze probihaji upravy. O tvoreni stranek teda moc envim, ale i to malo staci na to, ze kdyz se delaji upravy, tak stranka nemusi byt nedostupna (urcite ne nekolik dni...)
Vážený pane kolego,
dovolte prosím, abych vyslovil lehký údiv nad Vaší připomínkou. Ano, pokud by takovéto "nepřesné" informace podala profesionální agentura (lhostejno zda ČTK, Reuters, či AFP...), za jejíž služby jako řádný zákazník platíte, pak bych tomu rozuměl, že se budete zlobit. Ale tady jste na webu přátel a fandů železnice, na webu, který si neplatí tiskový servis renomovaných agentur... Celý web táhnou nadšenci, kteří ve svém volnu klidně (a za svoje!) zavolají třeba na tiskové oddělení MÁV nebo OeBB, jen aby zjistili, pokud možno co nejrychleji, potřebné informace (viz např. stávka v Maďarsku). Někdy získat potřebné informace není vůbec jednoduché.
Zkuste se nad tím dnes (a třeba i někdy příště) pousmát, protože když nejde o život, tak... Ale to jistě znáte.
Nebo jiný návrh - zkuste si někdy napsat newsku a poshánět ve velmi krátkém čase potřebné informace, když na většině telefonů slyšíte: "Ale pan mluvčí tu není..."; ""Jé, to já nevím, a teď tu nikdo není, zavolejte zítra..."; "Takové informace neposkytujeme..." Kolik takových telefonátů vydržíte, než s přístrojem praštíte a jdete dělat něco jiného?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










