..: Rošáda na ministerstvu dopravy, Řebíčka nahradil Bendl :..

Aleš Řebíček, foto: MD ČRPraha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?

Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.

Bendl řešil, jestli audi nebo superba

U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.

Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.

"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 23.1.2009 (16:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   
24.01.2009 (22:44)  
Těch 30 Kč od kraje bude jen do voleb a kdoví jestli, protože poplatky dříve, nebo později a nejpozději po příštích parlamentních volbách skončí.
registrovaný uživatel 1049an 
24.01.2009 (22:15)  
Jenže krajský sponzoring půjde na úhradu 30 korunových poplatků a ne na užitečnou věc. 80 mega není malá mince, ale rozházená naprosto neefektivně mezi uchrchlané socky a kvartální simulanty neprospěje nikomu. Železnice opět ostrouhá a dobře tak, aspoň si lidé, kteří jsou na ní závislí, uvědomí (snad), koho a co si zvolili.
24.01.2009 (17:27)  
M - Já jsem myslel propagační akce kraje a sponzoring z krajských pokladen...
registrovaný uživatel M 
24.01.2009 (17:11)  
Paninaro - mas pravdu - kdyby CD nedavaly penize na sponzoring Nymburka a filmu, tak by se usetrilo hodn penez. To je ale jediny, v cem se my dva muzeme shodnou.
registrovaný uživatel Mates 
24.01.2009 (14:48)  
jo, kdyz tomu veris ze se omezi dotace kde se plejtvalo a budou vyuzity smysluplne bez desatku a nekdy az sedesatku zpet do kapes politiku, je uplne jedno ktery barvy
24.01.2009 (14:16)  
Mates - No tak se zase ušetří stovky milionů na propagační akce (viz. Střední Čechy), desítky milionů na sponzorig už tak hodně bohatých sportovních klubů. A budou pokryty nejenom ony poplatky (které stejně budou výrazně redukovaný ne-li zcela zrušeny na legislativní úrovni a tudíž půjde o dočasné výdaje krajů) a navíc budou i prostředky na zvyšovaní dotací třeba pro železnici. Vše je otázka priorit...
registrovaný uživatel Mates 
24.01.2009 (9:13)  
tezko se najde vic penez na ZDO kdyz kazdy z kraju nekde navic ted musel sebrat +- 50-80 milionu aby platil duchodcum a sockam tricetikoruny, kraje penize navic nikde nedostali takze nekde neco seskrtat musej....
24.01.2009 (1:30)  
Ono je celkem jedno kdo je "politický" vůdce resortu,protože fakticky vládnou náměstci a další vyšší uředníci. Ministr je tak jen jakousi postavičkou která maximálně přinese vizi a zbytek provedou a upraví jiní.
24.01.2009 (1:07)  
Članek je vyvážený a kriticky objektivní a hlavně pravdivý. Po dlouhé době oživení na Zelpage.cz !!
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (23:50)  
A k obsahu - je zavirani trati a zavirani trati. Zavreni nekterych trati je zcela v poradku. Dale Bendl zatim nic neudelal a nevidim duvod, proc ho jako ministra dopravy hodnotit podle toho, co delal jako hejtman.
Ze nechtel platit moc penez? No a kdo chce?! Co jsem cetl ja, tak chce presouvat dopravu na koleje. Takze si pockam, jestli to opravdu jenom rekl nebo jestli aji neco bude delat. Pak zacnu soudit...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko