..: Rošáda na ministerstvu dopravy, Řebíčka nahradil Bendl :..

Aleš Řebíček, foto: MD ČRPraha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?

Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.

Bendl řešil, jestli audi nebo superba

U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.

Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.

"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 23.1.2009 (16:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
23.01.2009 (23:44)  
Clanek se mi moc nelibi, protoze mi prijde bulvarni a pomlouvacny. Na druhou stranu, jsem rad, ze tady je. Uz drive jsem psal, ze takovych, nazveme to tedy autorskych textu, by mohlo byt vic.
Problem je v tom, ze kdyz jsou vsechny clanky jeden za druhym na homepage, tak se to odlisuje blbe (neni to proste obvykly "sloupek ze treti strany"), coz je proste trosku problem formy nebo ceho.
S obsahem nesouhlasim, ale podobne clanky, ackoliv je to mozna fakt spis do blogu, bych uvital

Co naopak nevitam, jsou autorovi reakce na Weba, s jehoz nazorem souhlasim (ale porad jsem rad, ze tady je nejaky "autorsky text")
registrovaný uživatel Web 
23.01.2009 (23:24)  
waszyn: Tak zase prr, pokud se nepletu, tak domovy důchodců apod (aspoň ty televizní) si stěžovaly na krácení dotací z ministerstva, nikoli že to někde rozfofrovaly kraje! Nicméně samozřejmě představa že se najednou odněkud vyhrabou další peníze na ZDO je naivní.

JTB: Kdyby to byl blogísek, tak to nečtu, tady jsem pořád čekal nějakou informaci. Zjistil ste kde kdo studoval a že Bendl jezdil A6kou, gratuluju. Ale zbytečně hluboko ste asi nešel, jinak byste napsal náměstky co tam opravdu pujdou a nehrál na city se "zavíračem" Šulcem... Nebo se Slamečka nehodil do blogísku?

Edit: Pardón, koukám že tam o Šulcovi nic není, tak to zřejmě proběhlo jenom diskusí tady :-)
registrovaný uživatel Bartisko  mail  
23.01.2009 (23:18)  
Kdyby aspoň ty ,,Vysoce postavené hlavy'' za to co (ne)dělají nedostávali tolik peněz (nejlépe akorát tak houby). Hold každý z nich si chce jen namastit kapsu (což jest dostatečně známo)....prostě vláda ČR
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.01.2009 (22:59)  
...Za jeden kilometr dostávají nyní dráhy zhruba 63 korun (od krajů - pozn. Anri), což je téměř nejméně v Evropě.
ČD: "Pokud se dohoda nezdaří, sáhneme na investice a budeme prodávat majetek"...

Zdroj:http://www.ceskenoviny.cz/tema/index_view.php?id=355276&id_seznam=562
registrovaný uživatel waszyn 
23.01.2009 (22:35)  
Dovolil bych si polozit pouze recnickou otazku co vede priznivce novych kraju k slepe vire, ze pujde do ZDO vice penez jako doposud. Ja bych se hodne bal tvrdit i to, ze to bude alespon stejne.. Zatim to totiz vypada ze se penezni toky presouvaji uplne jinam, soudni lide vidi kam.. Kdyz neni ani na tak elementarni veci jako jsou domovy duchodcu, kde se vezmou penize na dotovani ruznych boruvkovych a ovcich drah, coz by schlamstlo nekolikanasobky dotaci, ktere potrebuji v uvedenych relacich autobusy. Odpoved, ze si na to kraje nekde vypujci neberu ani jako spatny vtip:)
registrovaný uživatel funTomas  mail  
23.01.2009 (22:21)  
kolik myslite, ze Rebicek pribral za tech par mesicu ve vlade? hadam 10
23.01.2009 (22:06)  
topič - No trať 132 bude s největší pravděpodobností znovuzprovozněna. Doufám, že časem dojde i na 113. Pokud jde o koalici v Ústeckém kraji - tak zajisté nejsem nadšen a doufal jsem v model menšinové koalice v čele s Jaroslavem Foldinou, ale naneštěstí to tak nedopadlo. Co k tomu dodat... A jenom bych doplnil, že zastavení provozu na Kozí dráze, Švestkové dráze a Doupovské dráze byly krajem řízené likvidace bez ekonomického opodstatnění.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
23.01.2009 (21:01)  
Paninaro, zde již vícekrát vedl politickou agitaci a nejvíce před krajskými volbami, kdy napadal vedení ústeckého kraje a nepřímo, ale dosti okatě nabádal ať lidé volí ČSSD, protože jedině ta je zárukou, že budou znovuzprovozněny tratě 132 a 113. Tímto bych se dotryčného politického agitátora zeptal, jak vidí, poté co se ústeckém kraji soudruzi z ČSSD dali do holportu se soudruhy z ODS, možnost znovuzprovozněných tratí. Rád bych od Paninara slyšel konkrétní data, údaje a fakta a ne stále dokola přiblblou politickou agitaci a naivní plky.
Abych předešel osočením z přízně k tomu či onomu politickému seskupení, tak uvedu, že můj názor na politiku by se dal shrnout "hláškou" z filmu Limonádový Joe: "Padouch nebo hrdina, všechno jedna rodina".
S p.Bendlem má velmi osobní a velmi neblahé zkušenosti a považuji ho za vypočítavého vyžírku.
23.01.2009 (21:00)  
Web to pěkně shrnul
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko