..: Odprodej vyřazených železničních vozů na Slovensku :..

Historický vůz na historické jízdě, foto: Tomáš Beck (ŽelPage)Bratislava - Životní pouť celkem 131 historických vozů známých pod slangovým označením "koženka" se nachýlila ke konci. Nikoliv však v České republice, ale u našich východních sousedů. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) totiž ve čtvrtek, 12.2.2009, vypsala veřejnou obchodní soutěž na odprodej kovového odpadu. Integrální součástí odpadu jsou též "nekovové časti, ako napríklad koženka, molitan či preglejka", dodává ve své tiskové zprávě ZSSK.

Lhůta pro vyžádání podmínek soutěže byla stanovena na 23.2.2009, možnost podávat nabídky je pak do 9.3.2009.

Odprodej vozů ZSSK - deponovací stanice Počet kusů Hmotnost odpadu (tuny)
Vrútky 22 913
Bošany 32 1 282
Liptovský Mikuláš 45 1 800
Nové Zámky 13 513
Trnava
Bratislava
Žilina 19 743
Zvolen
Košice
CELKEM 131 ks 5 251 t

Vývoj rozdílným směrem

Zároveň s postupným utlumováním provozu přestárlých vozů je ZSSK průběžně nahrazují dodávkami zrekonstruovaných vagónů různých řad. V loňském roce k nim přibylo rovněž 20 zbrusu nových vozů Bmpeer a Ampeer. Nejnověji jsme Vás na ŽelPage informovali o prototypu Bdteer ZSSK, který před dvěma týdny cestoval do Velimi na zkušební okruh.

Interiér lehátkového vozu Bc na EC 126 Fatra, foto: Georgo

Nicméně, situace na spojích ČD se v posledních letech vyvíjí rozdílným směrem. Na pravidelné nasazování vozů řady B na české rychlíkové a expresní spoje si už cestující povětšinou zvykli. Ovšem s příchodem nového GVD 08/09 dochází k podstatnému zhoršení situace. Kritickým bodem se stalo zpoždění v dodávkách 40 opětovně modernizovaných vozů z ŽOS Trnava. Nyní tak na drtivé většině mezinárodních "vlaků vyšší kvality" směřujících na Ostravsko, Valašsko či na Slovensko můžete běžně potkat i vozy řady Bc (původně určené jako lehátkové vozy pro noční vlaky).


Více informací na ŽelPage: S Bc v EC, aneb Modrá armáda postupuje

Zdroj: Veřejná obchodní soutěž ZSSK na odprodej kovového odpadu; Ilustrační foto: Georgo, topič


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 20.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
20.02.2009 (13:25)  
Vy se smějete, ale ono to tak klidně dopadnout může. Z čeho vznikly Aee,Apee,Bee a Bpee před 10 lety? Hlavně z tehdy vyřazovaných Bh. Tento šrot se odveze do Trnavy nebo do MOVO a cestující dostanou "nový"vagón.
20.02.2009 (10:25)  
Béčkyjáda sice pokračuje, avšak trnavské rekonstrukce už se pomalu objevují na IC/EC Pha-Ova. Osobně ze zkušenosti necitím již ani problém v nevytopeném Bečku na ECečku, ale spíše v tom, že došlo ke zkracování délek vlaků. Některé dálkové vlaky, rychlíky jsou v tomto GVD normálně z 5-7 vozů, což znamená ve čtvrteční odpolednovečerní studentské špice stání aspoň u záchodku.
20.02.2009 (10:24)  
Lepší jedno Bh než dvě 010. Ono kdyby se na to vrhla parta schopných řemeslníků, ještě by se z toho daly udělat vozy.
registrovaný uživatel city.elefant  mail  
20.02.2009 (10:23)  
hlavně aby ten odpad nekoupili ČD, natřou to do toho nového modrého nátěru a budou mít s čím jezdit než se rozpadne xD
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.02.2009 (10:12)  
xAnri05: Já doufám, že TAHLE dodávka ojetých vozů neproběhne rovněž. Kovového odpadu máme vlastního dost!!
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
20.02.2009 (10:06)  
No konecne! A ja myslel, ze ta dodavka ojetych vozu ze zahranici pro CD uz neprobehne. :D
20.02.2009 (9:36)  
Třeba vozy odstavené v Liptovském Mikuláši jsou převáže Bh (možná všechny) jsou odstaveny za bránou v areálu nějakého podniku, a ještě další dvě Bh stojí venku před bránou, ovšem ty už jsou značně rozebrány místními.
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.02.2009 (9:17)  
ali.t: No, podle všeho to nebudou B, ale Bh. A ty byly (minimálně v Prešově) už dlouho v dost otřesném stavu, takže i v případě budoucího navýšení dopravy na Slovensku by se použít nedaly! Za sebe můžu říct, že třeba na trati 193 ŽSR lepší Bh než souprava stejně vyžilých šukafonů (které tam jezdí teď), ovšem cestující to nepochybně vidí jinak. A skladovat si kovový odpad pro stýčka Příhodu na odstavných kolejích dokud krize nepomine- to by asi moc efektivní nebylo...
registrovaný uživatel ali.t 
20.02.2009 (9:11)  
len mi nejde do hlavy, preco sa predavaju "exkluzivne" rady B a jej jemne "vylepsenia" na zelezo v casoch, ked jeho cena sa prudko prepada. Podobne je tomu aj v pripade Bratislavskej MHD, ktora srotuje posledne K2, ktore bud to nesli na rePrassovanie do Supmerku, resp. nepresli centralnymi dielnami DPB. A ci azda ide niekomu o kseft...
registrovaný uživatel SzKT  mail  
20.02.2009 (8:17)  
Je pravdou, že tenhle kovový odpad by ČD koupit mohly- v moři jejich vlastního kovového odpadu by se to ztratilo:-). Nicméně doufám, že kovový odpad ZSSK doputuje kam má (do kovošrotu) a český kovový odpad ho bude co nejdříve následovat!
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko