..: Výběrové řížení na regionální dopravu proběhne i v JMK :..

Brno hl.n. Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.

Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.

Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 19.3.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
19.03.2009 (9:18)  
xAnri05: Teď nechci nijak nasazovat na kontroverzi mezi jižní Moravou a jinými částmi ČR, ale že by Praha, Středočeský, pardubický a další kraje platili o tolik peněz víc než JMK? Tím narážím na ty ešusy;-).
Ad Bdmtee: Pro rychlý výstup a nástup cestujících naprosto nevhodné, takže při odpolední cestě z Brna to je co zastávka, to davy lidí = solidní zdržení (když vezmu dejme tomu Židenice nástup, a pak výstup Bílovice, možná Babice, Adamov, Blansko - když budu uvažovat třeba je o půl minuty delší pobyt než obvykle, tak to je už přes 2 min zpoždění). O pohodlí nemluvě, 2 lidi na čtyřku jsou až moc...:-/ A výměna sedadel by nejspíš něco stála, možná i víc než koncert Helenky Vondráčkové nebo která zombie jim to tam zpívala:-).
19.03.2009 (9:10)  
nevyhovující vozy Bdtmee

Co je na nich špatného? Dit na české poměry jsou to dobré vozy, stačí snad úprava interiéru, aby sedadla nebyla tak namačkaná, ne?
registrovaný uživatel SYN 
19.03.2009 (9:05)  
xAnri05: vaše tvrzení je částečně v rozporu s informacemi uváděnými zde na ŽP. Jednak Arriva (přesněji řečeno její dceřinná společnost Vogtlandbahn) nebyla ve VŘ na Liberecku sama ale zájem projevilo 5 firem, druhak cenu 114,- Kč/vlkm "dopočítaly" konkurenční ČD (a tedy je to pouhý odhad, navíc konkurenční a od dopravce který má problémy s vyčíslováním vlastní ceny).
Pokud máte pro uváděné tvrzení nejaké podklady pak bych rád požádal o odkazy, předem děkuji...

Jo a s těma Elefantama se teda dost směju, to jako že ČD slíbí na holý pupek že jakmile dá kraj miliardu tak tu do pěti let budou?? Prostě ČD na nás s***u a moje pocity vůči nim jsou vzájemné. Ať už jsou pryč.
Bdmtee - jezdíte tím aspoň někdy? Jste větší než jinošské postavy? Pak nechápu že jste si ještě nevšiml že se takové osoby ve čtyřech na "čtyřku" vejdou jen za cenu značného tulení... Taktéž je dost krutý výsměch prohlásit tento vůz za "vhodný pro přepravu jízdních kol".
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.03.2009 (8:59)  
IDeeSak: "...nevyhovující vozy Bdtmee, dosluhující 560..."

Jenze to byste museli zacit platit, kluci moravsky :) Pak byste mohli dostat treba i Elefanty. Za penize dokazou zazraky i CD, bez penez ovsem evidentne jen CD.
A propos - nevim co je na Bdmtee nevyhovujici pro reginalku, chybejici nizkopodlaznost?
registrovaný uživatel DJ 
19.03.2009 (8:54)  
Je myslím důležité taky dodat, že hodně bude záležet na zadávacích podmínkách. Jestli budou těmto podmínkám vyhovovat i soupravy typu 242 + Bdmtee, jednotka 560, nebo 714 + 021, tak potom to opravdu asi udělají nejlevněji ČD.

Pokud ale bude kraj chtít i zvýšit kvalitu, pak mají šanci i jiní.
A kdyby fungovala spolupráce s vlastníkem infrastruktury, tak se dá např. snížit "nominální" potřeba vozidel na trati č. 246 z pěti na tři (odstranění hodinových prostojů v Břeclavi i ve Znojmě), a hned by byla částka požadovaná na dorovnání provozu potenciálních vozidel nižší. :-)
registrovaný uživatel rohilkk  mail  
19.03.2009 (8:50)  
To chci videt kdo se prihlasi, fandim jim vsem, ale myslim, ze vsichni velice rychle zjisti, ze CD to proste delaji levneji nez to jde.
registrovaný uživatel DJ 
19.03.2009 (8:48)  
Nevím, proč by nemohlo v naší zemi fungovat třeba 5 dopravců, kde každý by jezdil na různých tratích. Jelo by se prostě na lomené jízdné. Nemyslím si, že by se kvůli tomu mělo k výběrovým řízením postupovat "opatrně".

Ale nevím, proč by měl JMK vypisovat VŘ na všechny tratě v kraji jako celek. Pokud bude dobře fungovat IDS (což je od 1. dubna otázkou, protože 14 Kč za nejlevnější jízdenku na vlak považuji již za docela velkou sumu), tak tam může klidně být těch dopravců víc. To není problém.
19.03.2009 (8:42)  
Není se čemu divit. Na většině spojů jezdí nevyhovující vozy Bdtmee, dosluhující 560, ... Těch pár modernizovaných vozů x54 a regiocuků to nevytrhne. Další kapitolou je vícestupňové řízení, kde je snad více dispečerů, než ostatních provozních zaměstnanců...

V případě, že VŘ vyhraje jiná firma, tarif pro JMK nebude velký problém - do té doby bude dokončena integrace zbývajícího území do IDS. A těch pár cestujících, kteří jedou mezikrajsky osobáky to přežijí.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
19.03.2009 (8:39)  
No hlavne moooc opatrne, abychom nevypsali vsude konkurzy a za ty 3-4 roky nezjistili (az budou met zacit jezdit), ze nam dopravu tam ci onde vitezove nezajisti, resp. ze budeme mit republiku s rozsekanymi tarify, protoze leva ruka nevdela, co dela prava - coz se ted prave deje.

Fakta: Arriva nedavno vyhrala v Liberci na trase Rybniste - Zittau - Liberec s nabidkou 112,-Kc/vlkm (byla v soutezi sama a ja pochybuji, ze to je realna cena). CD dostavaji v Libereckem kraji v soucasnosti 54,-Kc/vlkm.
19.03.2009 (7:55)  
Koukám, že pan hejtman docela obrátil, ještě nedávno žvanil cosi o tom, že by kraje měly vstoupit do ČD, aby měly kontrolu nad tím, jak se peníze krajů utrácejí. Vzhledem k jeho stranické příslušnosti jsem pozitivně překvapen:-P. Nicméně si zatím nedělám iluze o tom, jak celý tendr dopadne, přece jen na zajištění provozu v celém IDS JMK je potřeba trošku víc vlaků než pár Desiro-like motoráků. Teda za předpokladu, že se to výběrové řízení vypíše na celý IDS jako celek, což předpokládám... (v článku mi tato informace unikla). Každopádně jakýkoliv důvod, díky němuž budou ČD aspoň něco zlepšit, je vítaný;-).
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko