Brno - Nedlouho potom, co Liberecký kraj vypsal výběrové řízení na regionální železniční dopravu a ministerstvo dopravy začalo uvažovat o tendru na rychlíky, přišli se stejným záměrem i krajští radní na jižní Moravě. Na území Jihomoravského kraje zatím všechny výkony na železnici zajišťují výhradně České dráhy. Ty pro příští rok požadují od kraje skoro miliardu korun na pokrytí ztrát z osobní dopravy, s čímž ovšem vedení JMK není spokojeno.
Jihomoravský hejtman Michal Hašek proto prohlásil, že kraj vypíše výběrové řízení na provozování regionální železniční dopravy, přičemž věří, že jiná společnost dokáže spoje obsloužit novými soupravami za stejnou nebo nižší částku než České dráhy. "Letos se to snad nějak vyřeší, do budoucna by to ale mohl být problém. My jsme letos připraveni loňskou dotaci navýšit o inflaci a několik procent. Částka, kterou požaduje dopravce, je ale neakceptovatelná," říká Hašek.
Krajský radní Jaroslav Pospíšil ovšem podotýká, že se kvůli placení dopravy budou muset navýšit rozpočty krajů. Při stávající výši subvencí podle něj nikdo vlaky v požadovaném rozsahu provozovat neodkáže. Tendr by ale přesto mohl celkovou sumu za regionální spoje podstatně snížit.
zdroj: ČT24
| 19.3.2009 (7:00)
Ad Bdmtee: Pro rychlý výstup a nástup cestujících naprosto nevhodné, takže při odpolední cestě z Brna to je co zastávka, to davy lidí = solidní zdržení (když vezmu dejme tomu Židenice nástup, a pak výstup Bílovice, možná Babice, Adamov, Blansko - když budu uvažovat třeba je o půl minuty delší pobyt než obvykle, tak to je už přes 2 min zpoždění). O pohodlí nemluvě, 2 lidi na čtyřku jsou až moc...:-/ A výměna sedadel by nejspíš něco stála, možná i víc než koncert Helenky Vondráčkové nebo která zombie jim to tam zpívala:-).
Co je na nich špatného? Dit na české poměry jsou to dobré vozy, stačí snad úprava interiéru, aby sedadla nebyla tak namačkaná, ne?
Pokud máte pro uváděné tvrzení nejaké podklady pak bych rád požádal o odkazy, předem děkuji...
Jo a s těma Elefantama se teda dost směju, to jako že ČD slíbí na holý pupek že jakmile dá kraj miliardu tak tu do pěti let budou?? Prostě ČD na nás s***u a moje pocity vůči nim jsou vzájemné. Ať už jsou pryč.
Bdmtee - jezdíte tím aspoň někdy? Jste větší než jinošské postavy? Pak nechápu že jste si ještě nevšiml že se takové osoby ve čtyřech na "čtyřku" vejdou jen za cenu značného tulení... Taktéž je dost krutý výsměch prohlásit tento vůz za "vhodný pro přepravu jízdních kol".
Jenze to byste museli zacit platit, kluci moravsky :) Pak byste mohli dostat treba i Elefanty. Za penize dokazou zazraky i CD, bez penez ovsem evidentne jen CD.
A propos - nevim co je na Bdmtee nevyhovujici pro reginalku, chybejici nizkopodlaznost?
Pokud ale bude kraj chtít i zvýšit kvalitu, pak mají šanci i jiní.
A kdyby fungovala spolupráce s vlastníkem infrastruktury, tak se dá např. snížit "nominální" potřeba vozidel na trati č. 246 z pěti na tři (odstranění hodinových prostojů v Břeclavi i ve Znojmě), a hned by byla částka požadovaná na dorovnání provozu potenciálních vozidel nižší. :-)
Ale nevím, proč by měl JMK vypisovat VŘ na všechny tratě v kraji jako celek. Pokud bude dobře fungovat IDS (což je od 1. dubna otázkou, protože 14 Kč za nejlevnější jízdenku na vlak považuji již za docela velkou sumu), tak tam může klidně být těch dopravců víc. To není problém.
V případě, že VŘ vyhraje jiná firma, tarif pro JMK nebude velký problém - do té doby bude dokončena integrace zbývajícího území do IDS. A těch pár cestujících, kteří jedou mezikrajsky osobáky to přežijí.
Fakta: Arriva nedavno vyhrala v Liberci na trase Rybniste - Zittau - Liberec s nabidkou 112,-Kc/vlkm (byla v soutezi sama a ja pochybuji, ze to je realna cena). CD dostavaji v Libereckem kraji v soucasnosti 54,-Kc/vlkm.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










