Praha - aktualizace 16.3., 11:55 - V sobotu 14. března kolem osmnácté hodiny večerní došlo v obvodu nádraží Praha-Vršovice ke srážce a následnému vykolejení lokomotivy a projíždějícího rychlíku. Podle mluvčího drážní inspekce, Zdeňka Neusara, posunující lokomotiva 111.006 v obvodu výhybky č. 30 bočně najela do zadní části R 874 Macocha jedoucího z Brna do Prahy, vedeného lokomotivou 363.042. Následkem srážky vykolejila posunující lokomotiva a 2 vozy rychlíku řady BDs a AB RIC. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému, dle dostupných zpráv však nikdo zraněn nebyl. V důsledku nehody byl zastaven veškerý provoz přes stanici Praha-Vršovic. Z vyšetřování vyplývá, že nehodu s největší pravděpodobnost způsobil strojvedoucí posunující lokomotivy, který projel návěst "posun zakázán".
16.3. 11:55 - Vlaky dálkové dopravy stále jezdí po odklonových trasách. Ve směru Kolín a Pardubice přes Prahu-Libeň a Nové Spojení. Z důvodu ulehčení této trasy jsou osobní vlaky od Kolína do Prahy Mas.n. v úseku Praha-Běchovice - Praha-Libeň odkloněny přes Malešice, tudíž nepojedou přes zastávky Praha-Dolní Počernice a Praha-Kyje. Jejich trasování v opačném směru zůstalo zachováno. Díky těmto opatřením mohou u spojů vznikat zpoždění. Mezitím ve Vršovicích probíhají práce na odstranění následků nehody. Dle vyjádření SŽDC bude však odstraňování trvat minimálně do zítřejšího poledne.
15:00 - Zhruba kolem nedělní třetí hodiny odpolední byl obnoven dvoukolejný provoz mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Hostivař na trati ve směru z Prahy na Benešov u Prahy a České Budějovice. I nadále je omezen provoz ve směru na Prahu-Malešice a odstavné nádraží.
02:47 - Svou pouť zakončil i poslední denní vlak - do svého cíle, Českého Těšína, dorazil s bezmála 4 hodinami zpoždění (235 minutami) IC 581 Ostravan.
01:34 - Pražské hlavní nádraží opustil poslední z nočních spojů, EN 425 Slovakia zpožděný o 210 minut (3,5 hodiny). Ve zhruba sedminutových odstupech před ním odjely i R 209 Vltava do Moskvy (opožděn o 148 minut) a R 471 Amicus do Břeclavi (opožděn o 222 minut). Již před půlnocí odjely R 443 Šírava do Humenného (opožděn o 169 minut v 23:29) a R 201 Silesia do Krakowa (opožděn o 154 minut v 23:43). EN 477 Metropol byl z důvodu zachování řazení veden z pražských Holešovic úvratí přes libeňskou stanici.
01:00 - Hořovicemi na trati 170 právě projíždí nehodový jeřáb EDK 750 s cílem v Praze-Vršovicích. Mezitím jsou soupravové vlaky na ONJ mimořádně trasovány přes Prahu-Smíchov do Radotína na trati 171 a odtud úvratí přes "most inteligence" a Prahu-Krč do Prahy-Vršovic vj. n., odkud pokračují na odstavné nádraží. Optimistické odhady hovoří o zprovoznění během neděle, nám se však podařilo získat informace přímo od zasahujících pracovníků; "odnesl to především kolejový svršek, pražce a výměny, nemluvě o trolejovém vedení. Ty vagony jsou na odpis, na boku úplně rozpáraný."
21:30 - Dle informací zpravodaje z terénu jsou vlaky z tratě 210 mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Krč. Z vlaků trati 221 přes Libeň a Malešice zatím jely spoje R 652, EC 100 a R 653, naopak R 649 a R 651 byly odřeknuty bez náhrady. Spolu s R 649 ve Vršovicích zůstal uvězněn i IC 581, který byl před chvílí odtažen do výhybny Praha-Vyšehrad, kde vykonal úvrať a odjel zpět na Hlavní nádraží, aby se vydal na svou trasu se zpožděním 171 minut. Většina souprav určených do Prahy-Vršovic a odstavného nádraží je přetrasována na Smíchovské nádraží.
20:00 - Dálkové vlaky od Kolína jsou z Prahy-Běchovic odkláněny přes nádraží v Libni a Nové spojení, provoz mezi centrálními nádražími a Odstavným nádražím jih je zatím přerušen. Především rychlíky od Benešova využívají nákladní spojku z Prahy-Hostivaře do Prahy-Malešic a dále pokračují přes Libeň a Nové spojení. I tak lze čekat mnohé problémy a zpoždění souprav zejména při obratech. Osobní vlaky v relaci Praha - Benešov jsou mezi Vršovicemi a Hostivaří odřeknuty a nahrazeny MHD.
Zdroj: ŽelPage; Foto: Pavel Martoch; doplnil Martin Jarath

Počet uskutečněných jízd bude na silnici o nějaký ten řád výše.
Kdyby to bylo někde kdoví kde tak neřeknu, ale v Praze snad není problém sehnat v krátkém čase 4 strojvedoucí a lokomotivu nezáviské trakce.
Je třeba to brát i tak, že zrovna tohle zhlaví je asi jedním z nejzatíženějších na síti, takže ta pravděpodobnost kolize je tam logicky vyšší.
Selhání lidského faktoru vyloučit nelze a je potřeba s ním počítat (v rozumné míře by se mu mělo předcházet organizačními a technickými opatřeními) a je velmi pravděpodobné, že k němu dojde (a následky budou pak vyšší) právě v takto expoovaném místě.
860 003 ste tu vsetci zmoderovali do hlbin pekelnych, ale z mojho laickeho pohladu sa tie nehody fakt nejak mnozia a zacina to smrdiet nejakym systemovym problemom. Ze to tentokrat skoncilo iba zmackanymi plechmi je irelevantne - niekto bol kde byt nemal a to je pruser bez ohladu na to, kolko je zranenych alebo nedajboze mrtvych...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














