..: V Praze-Vršovicích narazila "žehlička" do jedoucího rychlíku :..

Nehoda vykolejení P.Vršovice 14.3.09, foto: Pavel MartochPraha - aktualizace 16.3., 11:55 - V sobotu 14. března kolem osmnácté hodiny večerní došlo v obvodu nádraží Praha-Vršovice ke srážce a následnému vykolejení lokomotivy a projíždějícího rychlíku. Podle mluvčího drážní inspekce, Zdeňka Neusara, posunující lokomotiva 111.006 v obvodu výhybky č. 30 bočně najela do zadní části R 874 Macocha jedoucího z Brna do Prahy, vedeného lokomotivou 363.042. Následkem srážky vykolejila posunující lokomotiva a 2 vozy rychlíku řady BDs a AB RIC. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému, dle dostupných zpráv však nikdo zraněn nebyl. V důsledku nehody byl zastaven veškerý provoz přes stanici Praha-Vršovic. Z vyšetřování vyplývá, že nehodu s největší pravděpodobnost způsobil strojvedoucí posunující lokomotivy, který projel návěst "posun zakázán".

16.3. 11:55 - Vlaky dálkové dopravy stále jezdí po odklonových trasách. Ve směru Kolín a Pardubice přes Prahu-Libeň a Nové Spojení. Z důvodu ulehčení této trasy jsou osobní vlaky od Kolína do Prahy Mas.n. v úseku Praha-Běchovice - Praha-Libeň odkloněny přes Malešice, tudíž nepojedou přes zastávky Praha-Dolní Počernice a Praha-Kyje. Jejich trasování v opačném směru zůstalo zachováno. Díky těmto opatřením mohou u spojů vznikat zpoždění. Mezitím ve Vršovicích probíhají práce na odstranění následků nehody. Dle vyjádření SŽDC bude však odstraňování trvat minimálně do zítřejšího poledne.

15:00 - Zhruba kolem nedělní třetí hodiny odpolední byl obnoven dvoukolejný provoz mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Hostivař na trati ve směru z Prahy na Benešov u Prahy a České Budějovice. I nadále je omezen provoz ve směru na Prahu-Malešice a odstavné nádraží.

Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch

02:47 - Svou pouť zakončil i poslední denní vlak - do svého cíle, Českého Těšína, dorazil s bezmála 4 hodinami zpoždění (235 minutami) IC 581 Ostravan.

01:34 - Pražské hlavní nádraží opustil poslední z nočních spojů, EN 425 Slovakia zpožděný o 210 minut (3,5 hodiny). Ve zhruba sedminutových odstupech před ním odjely i R 209 Vltava do Moskvy (opožděn o 148 minut) a R 471 Amicus do Břeclavi (opožděn o 222 minut). Již před půlnocí odjely R 443 Šírava do Humenného (opožděn o 169 minut v 23:29) a R 201 Silesia do Krakowa (opožděn o 154 minut v 23:43). EN 477 Metropol byl z důvodu zachování řazení veden z pražských Holešovic úvratí přes libeňskou stanici.

01:00 - Hořovicemi na trati 170 právě projíždí nehodový jeřáb EDK 750 s cílem v Praze-Vršovicích. Mezitím jsou soupravové vlaky na ONJ mimořádně trasovány přes Prahu-Smíchov do Radotína na trati 171 a odtud úvratí přes "most inteligence" a Prahu-Krč do Prahy-Vršovic vj. n., odkud pokračují na odstavné nádraží. Optimistické odhady hovoří o zprovoznění během neděle, nám se však podařilo získat informace přímo od zasahujících pracovníků; "odnesl to především kolejový svršek, pražce a výměny, nemluvě o trolejovém vedení. Ty vagony jsou na odpis, na boku úplně rozpáraný."

21:30 - Dle informací zpravodaje z terénu jsou vlaky z tratě 210 mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Krč. Z vlaků trati 221 přes Libeň a Malešice zatím jely spoje R 652, EC 100 a R 653, naopak R 649 a R 651 byly odřeknuty bez náhrady. Spolu s R 649 ve Vršovicích zůstal uvězněn i IC 581, který byl před chvílí odtažen do výhybny Praha-Vyšehrad, kde vykonal úvrať a odjel zpět na Hlavní nádraží, aby se vydal na svou trasu se zpožděním 171 minut. Většina souprav určených do Prahy-Vršovic a odstavného nádraží je přetrasována na Smíchovské nádraží.

20:00 - Dálkové vlaky od Kolína jsou z Prahy-Běchovic odkláněny přes nádraží v Libni a Nové spojení, provoz mezi centrálními nádražími a Odstavným nádražím jih je zatím přerušen. Především rychlíky od Benešova využívají nákladní spojku z Prahy-Hostivaře do Prahy-Malešic a dále pokračují přes Libeň a Nové spojení. I tak lze čekat mnohé problémy a zpoždění souprav zejména při obratech. Osobní vlaky v relaci Praha - Benešov jsou mezi Vršovicemi a Hostivaří odřeknuty a nahrazeny MHD.

Zdroj: ŽelPage; Foto: Pavel Martoch; doplnil Martin Jarath


Vítek_V | 16.3.2009 (11:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
17.03.2009 (8:43)  
Ano dvě srážky za měsíc není nic čím by se dopravce mohl chlubit, ale když by se udělal průměr třeba za 12 nebo 24 měsíců tak to nebude dvakrát za měsíc ale daleko méně.
17.03.2009 (1:41)  
Sharky: Mno provoz na dráze je ovšem na poněkud jiné úrovni že. Mít srážku vlaků každý měsíc asi není úpně standardní.

Počet uskutečněných jízd bude na silnici o nějaký ten řád výše.
16.03.2009 (23:57)  
to Vlad :víš dobře, že jsem neměl na mysli kolik to bylo zaměstnanců drah, ale kolik bylo celkem nehod zaviněných řidiči. Když se tady trefují do toho kolik bylo "už" nehod na dráze.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
16.03.2009 (14:42)  
(OT) Sharky33: Dopravní policie nevede statistiky, kolik silničních nehod zaviní drážní zaměstnanci. Možná jich bude více, než jen dvě za měsíc. :-)
16.03.2009 (11:48)  
to numo: dobře na dráze jsou za měsíc 2 , slovy dvě nehody zaviněné drážními zaměstnanci. A na silnici jich bylo kolik?
16.03.2009 (11:47)  
MZ: To je mi jasné, že když pojedu až do osobního nádraží, tak se destanu na stejné místo. Já osobně jsem si to představoval tak, že by se píchla loko (zřejmě nezávislá trakce) na oba konce soupravy, jedna z nich by možná mohl být posun ONJ (ne?), vytáhnout do Záběhlic, zadní loko (z ONJ) odvěsit a mazat do Malešic.

Kdyby to bylo někde kdoví kde tak neřeknu, ale v Praze snad není problém sehnat v krátkém čase 4 strojvedoucí a lokomotivu nezáviské trakce.
16.03.2009 (0:33)  
numo:
Je třeba to brát i tak, že zrovna tohle zhlaví je asi jedním z nejzatíženějších na síti, takže ta pravděpodobnost kolize je tam logicky vyšší.
Selhání lidského faktoru vyloučit nelze a je potřeba s ním počítat (v rozumné míře by se mu mělo předcházet organizačními a technickými opatřeními) a je velmi pravděpodobné, že k němu dojde (a následky budou pak vyšší) právě v takto expoovaném místě.
registrovaný uživatel numo 
16.03.2009 (0:17)  
chary: necely mesiac medzi zrazkami vlakov snad podla vas kratka doba nie je?

860 003 ste tu vsetci zmoderovali do hlbin pekelnych, ale z mojho laickeho pohladu sa tie nehody fakt nejak mnozia a zacina to smrdiet nejakym systemovym problemom. Ze to tentokrat skoncilo iba zmackanymi plechmi je irelevantne - niekto bol kde byt nemal a to je pruser bez ohladu na to, kolko je zranenych alebo nedajboze mrtvych...
15.03.2009 (23:54)  
Tak celkově je to neštěstí. Jeden známý před týdnem...dvěma přeřízl vyhýbku (300tisíc) a už posunuje a tohodle jsem dneska potkal. Aj kdybych chtěl tak se na to nezeptám protože ten člověk jezdí celej život a todle je pro něj pohroma!!!
15.03.2009 (23:34)  
A čemu by zrovna zde červená čepice zabránila? Tady mohl spíš bejt problém v tom, že to tam fíra pořádně neznal (byl přerovskej).
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko