..: V Praze-Vršovicích narazila "žehlička" do jedoucího rychlíku :..

Nehoda vykolejení P.Vršovice 14.3.09, foto: Pavel MartochPraha - aktualizace 16.3., 11:55 - V sobotu 14. března kolem osmnácté hodiny večerní došlo v obvodu nádraží Praha-Vršovice ke srážce a následnému vykolejení lokomotivy a projíždějícího rychlíku. Podle mluvčího drážní inspekce, Zdeňka Neusara, posunující lokomotiva 111.006 v obvodu výhybky č. 30 bočně najela do zadní části R 874 Macocha jedoucího z Brna do Prahy, vedeného lokomotivou 363.042. Následkem srážky vykolejila posunující lokomotiva a 2 vozy rychlíku řady BDs a AB RIC. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému, dle dostupných zpráv však nikdo zraněn nebyl. V důsledku nehody byl zastaven veškerý provoz přes stanici Praha-Vršovic. Z vyšetřování vyplývá, že nehodu s největší pravděpodobnost způsobil strojvedoucí posunující lokomotivy, který projel návěst "posun zakázán".

16.3. 11:55 - Vlaky dálkové dopravy stále jezdí po odklonových trasách. Ve směru Kolín a Pardubice přes Prahu-Libeň a Nové Spojení. Z důvodu ulehčení této trasy jsou osobní vlaky od Kolína do Prahy Mas.n. v úseku Praha-Běchovice - Praha-Libeň odkloněny přes Malešice, tudíž nepojedou přes zastávky Praha-Dolní Počernice a Praha-Kyje. Jejich trasování v opačném směru zůstalo zachováno. Díky těmto opatřením mohou u spojů vznikat zpoždění. Mezitím ve Vršovicích probíhají práce na odstranění následků nehody. Dle vyjádření SŽDC bude však odstraňování trvat minimálně do zítřejšího poledne.

15:00 - Zhruba kolem nedělní třetí hodiny odpolední byl obnoven dvoukolejný provoz mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Hostivař na trati ve směru z Prahy na Benešov u Prahy a České Budějovice. I nadále je omezen provoz ve směru na Prahu-Malešice a odstavné nádraží.

Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch

02:47 - Svou pouť zakončil i poslední denní vlak - do svého cíle, Českého Těšína, dorazil s bezmála 4 hodinami zpoždění (235 minutami) IC 581 Ostravan.

01:34 - Pražské hlavní nádraží opustil poslední z nočních spojů, EN 425 Slovakia zpožděný o 210 minut (3,5 hodiny). Ve zhruba sedminutových odstupech před ním odjely i R 209 Vltava do Moskvy (opožděn o 148 minut) a R 471 Amicus do Břeclavi (opožděn o 222 minut). Již před půlnocí odjely R 443 Šírava do Humenného (opožděn o 169 minut v 23:29) a R 201 Silesia do Krakowa (opožděn o 154 minut v 23:43). EN 477 Metropol byl z důvodu zachování řazení veden z pražských Holešovic úvratí přes libeňskou stanici.

01:00 - Hořovicemi na trati 170 právě projíždí nehodový jeřáb EDK 750 s cílem v Praze-Vršovicích. Mezitím jsou soupravové vlaky na ONJ mimořádně trasovány přes Prahu-Smíchov do Radotína na trati 171 a odtud úvratí přes "most inteligence" a Prahu-Krč do Prahy-Vršovic vj. n., odkud pokračují na odstavné nádraží. Optimistické odhady hovoří o zprovoznění během neděle, nám se však podařilo získat informace přímo od zasahujících pracovníků; "odnesl to především kolejový svršek, pražce a výměny, nemluvě o trolejovém vedení. Ty vagony jsou na odpis, na boku úplně rozpáraný."

21:30 - Dle informací zpravodaje z terénu jsou vlaky z tratě 210 mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Krč. Z vlaků trati 221 přes Libeň a Malešice zatím jely spoje R 652, EC 100 a R 653, naopak R 649 a R 651 byly odřeknuty bez náhrady. Spolu s R 649 ve Vršovicích zůstal uvězněn i IC 581, který byl před chvílí odtažen do výhybny Praha-Vyšehrad, kde vykonal úvrať a odjel zpět na Hlavní nádraží, aby se vydal na svou trasu se zpožděním 171 minut. Většina souprav určených do Prahy-Vršovic a odstavného nádraží je přetrasována na Smíchovské nádraží.

20:00 - Dálkové vlaky od Kolína jsou z Prahy-Běchovic odkláněny přes nádraží v Libni a Nové spojení, provoz mezi centrálními nádražími a Odstavným nádražím jih je zatím přerušen. Především rychlíky od Benešova využívají nákladní spojku z Prahy-Hostivaře do Prahy-Malešic a dále pokračují přes Libeň a Nové spojení. I tak lze čekat mnohé problémy a zpoždění souprav zejména při obratech. Osobní vlaky v relaci Praha - Benešov jsou mezi Vršovicemi a Hostivaří odřeknuty a nahrazeny MHD.

Zdroj: ŽelPage; Foto: Pavel Martoch; doplnil Martin Jarath


Vítek_V | 16.3.2009 (11:59)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Praha


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
15.03.2009 (18:21)  
AD 860 003 podle matematické modelu kolik lidí mohlo zemřít by žádost o řidičský průkaz znamenala žádost o x let - doživotí ve vězení.A když Takový pracovník jako strojvedoucí, posunovač, výpravčí prostě chyby dělat NESMÍ co teprve řízení letového provozu a piloti letadel s x krát větší zodpovědností a x2 krát vyšším platem ty taky nesmí? a proč teda padají/srážejí se letadla?
Registrierter Benutzer antdo  mail  
15.03.2009 (18:00)  
860003...na váš blábol nemá snad ani smysl reagovat. předpokládám, že jste dokonalý člověk,co v životě neudělal chybu. Chybují všichni, počínaje uklizečkou a konče lékařem. Bohužel někde je ta chyba vidět více.
A váš výplod udělat matematický model už je opravdu snad jen vtip.
Registrierter Benutzer antdo  mail  
15.03.2009 (17:58)  
objízdné trasy jsou minimálně dvě. jako cestujícímu je mi milejší otočené řazení než příjez o pár hodin později. nehledě na to, že pokud v noci někde na moravě ujede další přípoj je to na čekání až do rána. Vím, že u čd není cestující na prvním místě,ale aspon minimální vstřícnost bych očekával. Nehoda se stát může, chyby dělá a dělat bude každý,problém je,jak se následky nehody vůči cestujícím čd vyrovnává a v tom mají myslím čd co dohánět
15.03.2009 (17:43)  
Takový pracovník jako strojvedoucí, posunovač, výpravčí prostě chyby dělat NESMÍ, takové jednání je NEOMLUVITELNÉ, pokud se budou chyby tolerovat, tak budou nehody pořád. Já bych udělal matematický model, kolik mohlo zahynout lidí, a podle toho bych trestal, jako kdyby zahynuli.
15.03.2009 (17:40)  
Tak snadné to není, minimálně na to bylo asi potřeba HV nezávislé trakce. Navíc je to oproti přímé trase výrazně delší, i při plynulé jízdě minimálně tak o 20 minut.
Obrácené řazení - jak u kterých vlaků. U těch, co mají jet z vjezdu, je to při takové trase správně, protože vyjedou z ONJ opačně, pak udělají úvrať navíc a na hlavním úvrať plánovanou (byť opačným směrem).
Většina nočních ale jede ze Záběhlic, takže buď byly otáčeny přímo na ONJ nechutně složitým posunem, nebo si udělaly výlet na srovnávací úvrať do Běchovic/Holešovic/Vysočan. Obrácené řadění by u většiny vlaků vadilo někde jinde a ta úvrať navíc už v Praze by byla ve výsledku rychlejší. Ale nevím, jak tohle ve skutečnosti bylo.
15.03.2009 (17:18)  
Objízdná trasa? Přes Malešice mi to přijde více než dostatečné na sobotní noc. Díky novému spojení bych odhadoval, že jízdní doba bude téměř shodná s jízdou přes Vršovice.

Neříkejte mi, že nemí způsob jak vyjet z ONJ bohdalečským koncem, udělat čelem vzad a přes Malešice vyrazit na hln. Vlaky by sice byly řazeny obráceně, ale myslím, že přijatelnější je špatné řazení než několikahodinové zpoždění.
15.03.2009 (16:26)  
Kolem 15. hodiny byl obnoven dvojkolejný provoz Hlavní - Vršovice - Hostivař. Do té doby se jezdilo v celém úseku jednokolejně, protože ve Vršovicích byla průjezdná pouze 2.SK. Vlaky od/do Benešova tak musely křižovat v Hostivaři a na hlavním nádraží a jezdily proto ve sledu po dvou či třech.
15.03.2009 (15:53)  
Hamták: s nehodou ne, na to mají dráteníci svoje motorové vozy s pantografem. Ale třeba dělají nějaká měření parametrů TV na NS a hlavním nádraží. K tomu se musí mezi lokomotivu a měřící vůz vložit několik vozů, jelikož se např. měří odchylky geometrické polohy troleje (GPT) v určité vzdálenosti od činného pantografu lokomotivy.
15.03.2009 (15:40)  
Kolem poledne jsem viděl zajívmavý vlak který jel z vysočan na NS. Zřejmě měřící vůž TV s pantografem nahoře, pak asi 4 vozy BDmtee a na konci loko 163. co to mělo být a souviselo to s nehodou? Dík.
15.03.2009 (15:37)  
to antdo: když jsi tak chytrej, tak ty trasy vyjmenuj ať se všichni poučí.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko