..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Qaws 
16.04.2010 (11:36)  
Bylo by dobré vytvořit BUS-spojku Třebíč nádraží - Stařeč - Stařeč nádraží.. Ale to bychom nesměli být na Vysočině.. =:o)
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
16.04.2010 (11:08)  
Karel Kovářík: Přesně tak. Pěkně si sami naběhli s tou odpovědí :). Souhlasím 100 % s Vámi.
registrovaný uživatel M 
16.04.2010 (10:39)  
Pokud se tu kazdy ohani tim, jak je draha slozita a bus jednoduchy, tak proc CD ty busy uz davno nema?
registrovaný uživatel Kakov 
16.04.2010 (10:15)  
SYN+Sim: mate pravdu, z pohledu zlutofanatika a jancura ultraz je to opravdu lacine, tvrdit ze na neco je i takovy superman jako Jancura kratky, ale sami jste si odpovedeli..... a prokazali, ze to neni jednoduche....
16.04.2010 (8:10)  
CZECHDAVE:
Tak to víš , silniční dopravce nemají státní úředníci tak v oblibě , jako mají v oblibě České dráhy.
Takže šetříme , když se pořídí bus tak co nejlevnější a hlavně s největší možnou kapacitou.
Je jasné , že kdyby tam jel špičkový bus, bylo by to o jiných nákladech , které by musel někdo uhradit.....
Nejlepší cestování busem jsem zažil jako turista na Kubě. Špičkové autobusy evropských značek montované v Brazílii běžné velikosti a s pouhými 30 sedadly
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
16.04.2010 (1:13)  
Juraj Kováč: Tak směle do toho :-). Jednou jsem v tom vehiklu značky SOR byl donucený strávit cestu Praha - Stráž pod Ralskem (2,5 hodiny) a řeknu Ti, něco tak strašlivého jsem dlouho nezažil, včetně Jančurových sedadel. Seděl jsem v předposlední řadě (vyšla mi tam holt poslední místenka), kde byla opěradla sedadel téměř kolmo, aby se za ně vešli lidi na pětisedačce. K tomu minimum místa pro nohy, nebylo si kam dát ruce, nebylo jak se pohodlně opřít. Nejméně nepohodlná poloha byla cosi jako napůl předkloněný skrčenec s koleny téměř pod bradou. Jako na potvoru byl bus plný až do Mimoně a těch pár kilometrů do Stráže nestačilo na to, abych se nějak narovnal. Z busu jsem lezl téměř po čtyřech. Od té doby pokaždé, když vidím značku SOR, mi naskáče husí kůže jak pralinky a mám nutkání utíkat s vytím co nejdál od tohoto vynálezu. 810 je ve srovnání s tímhle zázrakem vrchol luxusu.
Do Stráže od té doby jezdím svým gumokolem...
15.04.2010 (23:53)  
Peter Svrcina: no keby som si mal vybrať, tak vždy uprednostním SOR pred 810...
15.04.2010 (21:23)  
No tak šotouši budou fotit od teď i Busy pro zelpage :D Jsem zvědavý jestli to tu schváli :D
No jo ekonomika. Nové vlaky pro vesnice jsou drahá investice, udržba koleji a infrastruktury také, nafta asi také a ušetří se i na personálu. Tak zrušíme lokalky. No aspoň se ušetří na řiditelské platy :D A lidi budou jezdit v nových levnějších prostředcích. Spokojenost na obou stranách :)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
15.04.2010 (20:59)  
No ve Voticích se opravuje nádraží za X desítek milionů a busy budou vozit lidi z Olbramovic? Nebylo by náhodou jednodušší aby R Pha-CB ve Voticích stavěly a bus jezdil jen do Votic na náves?
15.04.2010 (19:11)  
Sim, co to zas je za blbost? :-) Na tomhle je aplikovaný stejný "Najbrt" jako třeba na hydrách nebo rakvích. Tam bych hledal analogii...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko