..: Projekt ČD Line doplní vlakové spoje :..

Vozidla ČD Bus v korporátních barvách, foto: České dráhy Česká republika — České dráhy navazují na rok starý záměr provozovat autobusovou dopravu představením nového projektu ČD Line, který chce nabídnout nové autobusové spoje s návazností na železniční dopravu, a umožnit tak kvalitnější cestování z/do stanice. Návrh byl zatím podrobně zpracován u sedmi linek v délce od dvou do 38 kilometrů, přičemž dopravu budou zajišťovat pronajaté autobusy v korporátních barvách drah. Plánovaná kapacita vozidel bude do 25 osob a na všech linkách bude platit standardní tarif ČD. Termín zahájení provozu ani přesné umístění autobusů zatím nejsou známy; v současné době však probíhá seznamování objednatelů s navrženými linkami. Podle drah se už nyní návrh setkal s pozitivními reakcemi např. u zastupitelů měst Chodov na Karlovarsku nebo Bělá pod Bezdězem ve Středočeském kraji. Také město Votice požádalo dráhy o představení projektu, jenž by podle zpracovaného návrhu poskytl taktové autobusové spojení Votice – Olbramovice. Tato linka byla dodatečně zařazena do souboru nabízených relací. V současné době jsou České dráhy partnerským dopravcem autobusových spojů SC Bus/DB–Expressbus z Prahy do Norimberka, provozovaných Německými drahami. Jako objednavatel pak provozují linku AirportExpress z pražského hlavního nádraží na letiště Praha Ruzyně (PRG).

Zdroj: E15, Železničář 13/2010 (PDF)


Dominik Jaroš | 15.4.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
15.04.2010 (12:45)  
Sim: ...nejvetsi pakarna trolejbus. Sice nema prevodovku...

Že trolejbus nemá převodovku bych zrovna netvrdil. Stačí se podívat na SOR TN12A s jeho dvoustupňovou automatickou převodovkou :D
15.04.2010 (12:00)  
Vousáč: Řešení situace na železnici určitě nevede přes stále vyšší dotace nepružnému státnímu molochu s naprosto neprůhledným hospodařením. To prostě nic neřeší, vede to spíše k ještě větší neefektivnosti. Ale to člověk se silně socialistickým smýšlením asi není schopný pochopit.

Navíc jsem viděl srovnání dotací na oskm několika evropských železnic a hodnoty byly dost podobné, takže není pravda, že ČD dostávají výrazně nižší dotace. Podle toho materiálu třeba v roce 2005 ČD dostávaly dotace na osobní dopravu 0,037 EUR na oskm a SBB 0,039 EUR na oskm.
Registrierter Benutzer Sim 
15.04.2010 (11:59)  
Jediny, k cemu jsem ve svete vlaku pricuchnul, bylo rizeni muvky. Nicmene srovnavam to hlavne se svetem tramvaji - krome toho, ze je mozne bezne sledovat cinnosti pilota skrz sklo prakticky u vsech typu, jsem mel souseda, ktery v ramci dopravniho podniku pendloval mezi rizenim tramvaji a busu podle toho, jak bylo zrovna potreba.

A v tomhle ohledu jsou opravdu koleje vyhoda, ktera z pilota vozidla sundava znacnou cast mozkove zateze - v podstate je vsechno "o jeden rozmer" snazsi, tedy aspon pokud srovnavam tramvaj s busem.

Jak uz jsem psal, nepopiram, ze vlak je zarizeni slozitejsi, ale princip zustava stejny. Takze vetsi zodpovednost (ve srovnani s tramvaji) je hlavne diky vetsim rychlostem, hmotnostem a poctu prepravovanych osob (ovsem ani jedno z toho se nevztahuje na srovnani poloprazdny sukafon na lokalce x natriskana dvouvozova souprava tramvaji).

Problem s rizenim kolejovych vozidel vidim spis v tom, ze je to neco, co se v privatnim sektoru nevyuzije a tedy krome sluzebnich povinnosti vlastne neexistuje prirozene udrzovani znalosti predpisu a ovladani - ve srovnani s tim rizeni osobaku jednou tydne nedovoli po roce zapomenout rizeni kamionu.

Mimochodem, klidne do me - pevne si stojim za tim, ze z beznych dopravnich prostredku je na rizeni nejvetsi nejvetsi pakarna trolejbus. Sice nema prevodovku, ale potreba jet stopu takovou, aby "neutrh" draty to u me jednoznacne otaci. A ze to nekterym soferum dela problemy je videt obcas i v provozu - sam jsem na vlastni kuzi treba zazil "predjizdeni" trolejbusu :-)
15.04.2010 (11:55)  
kdyby raději dělali jednu věc pořádně
15.04.2010 (11:49)  
To M:už jsem se dost rozepsal,ale tohle mi nedá. Ano,vlak je směrově veden kolejnicí,o tom není sporu. Ale o tom,že brzdy vlaků(vřetně těch nejmodernějších)jsou úplně jiné a hlavně ,,pomalejší" než brzdy silničních vozidel asi moc nevíte. A také vám zřejmě není známo,že vlak zpravidla nemá jen jedno vozidlo,také že strojvedoucí nemůže snížit rychlost nebo zastavit,když se něco děje-třeba padne mlha. Prostě-kdo to nevyzkoušel vlastníma rukama ví houby. Já jsem jako mladý několik let řídil městské tramvaje-ještě ty staré,s přímým řízením,kde řidič stál mezi cestujícími-ale když jsem se pak poprvé octl na lokomotivě(jako topič),byl jsem z toho ,,per plex".
15.04.2010 (11:43)  
To SYN:o konkurenci v dopravě se jen mluví. Aby byla konkurence smysluplná,musí být nastaveny rovné podmínky,a to-aspoň v ČR-rozhodně není. Ten váš nápad,nechat všechnu veřejnou hromadnou dopravu osob na jednom podniku-zas tak špatný není. Je jistě lepší než rozmělňování dopravních společností až k atomizaci s jejich ponecháním neoliberálnímu náhledu. A k onomu pološrotu:myslíte si,že kdyby náš národní železniční dopravce měl k dispozici tolik peněz(z dotací) jako je běžné kupř.v SRN,tak by neměl lepší vozidla?
15.04.2010 (11:37)  
To Sim:nejdříve dotaz:řídil jste někdy lokomotivu? Nemyslím samotné hnací vozidlo,ale celý vlak,jedoucí podle jízdního řádu,sestaveného na ideální podmínky,které jsou jen v pár procentech,jinak je to horší. Pokud ano,tak nevím,proč máte tento názor. Drtivá většina,zřejmě všichni,strojvedoucí mají názor přesně opačný. Ale to je nyní jedno. Můj dojem je takový,že prostě všechno,co jezdí po kolejích(možná s výjimkou vysněných vlaků p.Jančury) je pro vás přežitkem,který je třeba aspoň pohanět,když není síla jej zlikvidovat.
15.04.2010 (11:12)  
M: Ministerstvo určuje maximální cenu (patří mezi věcně regulované ceny) a ČD ji využívají.

SYN: Pro přepravu osob užívej raději pojem dopravní prostředky, protože přepravní prostředek je třeba kontejner nebo paleta. :D
Jinak s celorepublikovým IDS máš pravdu, že by byl přínosný. Současný stav, kdy si každý kraj hrabe na svém písečku a vytváří svůj unikátní IDS, je poněkud absurdní a určitě dražší... Nejabsurdnější je situace asi ve východních Čechách, kde postupně vznikly celkem tři IDS (VYDIS, IREDO, IDS PK). To je opravdu integrace jak sviňa...
Registrierter Benutzer Sim 
15.04.2010 (10:32)  
Vousáč > pokud to vezmu hodne zjednodusenou logikou, rizeni kolejoveho vozidla je v principu snazsi, nez rizeni stejne sloziteho vozidla silnicniho. Proste tam odpada starost o smer. V tomhle hypotetickem pripade (podobne vozidlo na silnici i koleje) je na "pilotovi" kolejoveho vozidla i mensi zodpovednost, protoze - pokud se bude ridit pokyny dispecera - za pripadnou srazku s protijedoucim vozidlem nemuze.

V realu je samozrejme lokomotiva zarizeni slozitejsi a zodpovednost (diky vetsi hmote v pohybu, pripadne vetsimu poctu cestujicich) jakbysmet. Ale pokud budeme srovnavat provoz sukafonu a karosy v primestske doprave, ma v podstate autobusak starosti vice, minimalne proto, ze je to vsechno jen a pouze na nem. O stavu nasich silnic a bezpecnosti na nich asi neni treba debatovat - je to samosebou vysledek take toho, ze ridicak dostane prakticky kazdy, kdo si ho je ochoten zaplatit.

A prave tady vidim ten zadrhel - ne ze bych chtel nejak snizovat dulezitost prisnych predpisu na draze, ale naopak by spousta ridicu tezsich (beru obecne autobusy a kamiony) nemela v principu za volantem co delat.

Z hlediska cestujiciho je to tak, jak pise SYN - na kratsi vzdalenost je pro me dulezitejsi, jak rychle se tam dostanu, jak daleko musim na zastavku pesky a jestli mi to jede kdyz potrebuju, nebo az za dve hodiny. Pokud ale v busu/vlaku travim vic nez rekneme pul hodiny, uz se rozmyslim, cim pojedu. A samosebou za vlak je clovek si - zejmena pri delsi trase - ochoten priplatit. Prave v tomto pripade je ale vlakove jizdne v autobuse drahe; da se to prekousnout u docasne NAD, ale trvale pro to neni duvod.

Na druhou stranu ale je vhodne pripomenout, ze jsou pripady, kdy je bus ve vyhode - treba moji babicku (problemy s koleny) do vlaku nedostanu, protoze se tam nevydrape. Nizkopodlazni solo sukafon neni a nebude, takze jiny dopravni prostredek nez bus nema smysl uvazovat.

Jinak zrovna Plzen a Rokycany jsou pro posouzeni ponekud nevhodne, protoze zde je IDS a treba z Rokycan do Dobran je mozne jezdit na mestskou litacku, bez ohledu na dopravni prostredek.
15.04.2010 (10:29)  
České dráhy už dávno provozují autobusovou dopravu, dokonce autobusy vybavenými WC. Že si ty jejich autobusy nějak popletly dopravní cestu je věc jiná.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko