..: Na Vysočině bude od června zrušeno 41 vlakových spojů :..

Jihlava, foto: Adys Jihlava – V kraji Vysočina má být od letošní druhé změny GVD zrušeno zřejmě až 41 regionálních vlakových spojů. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla jsou tyto vlaky málo využívané, a proto kraj nechce platit jejich ztráty a raději je nahradí levnějšími autobusy. Českým drahám se tato změna nelíbí, protože prý povede k rozpadu přestupních vazeb. "Bohužel jsou tím ohroženy i vlaky z druhé strany, kde už těch cestujících je víc," říká ředitel Krajského centra ČD Miroslav Havel.

Levnější autobusy zatím nahradí například jen jeden z osobních vlaků v úseku Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice, v dalších měsících se ale počet spojů může snížit mnohem výrazněji. Kraj má totiž zpracovanou studii, podle které by se mohlo zrušit a nahradit autobusovou dopravou až 30 % spojů. Krajskou pokladnu by takové řešení vyšlo mnohem levněji.

Na jeden kilometr jízdy autobusu kraj doplácí ztrátu 19 Kč, při vlaku je tato částka obvykle 63 Kč. "To znamená, že když bychom zrušili jeden vlak, tak můžeme zavést 3,5 autobusu," uvádí Joukl. Tomu oponují zástupci ČD, podle kterých za relativně levné autobusy zaplatí kraj jinde. "Autodopravce se nepodílí na zimní údržbě silnic, nepodílí se na odstraňování závad na silnicích a podobně," říká Havel.

Kraj Vysočina se s ČD zatím ale ani nedohodl na novém dodatku ke smlouvě o zajišťování základní dopravní obslužnosti, který by stanovil, kolik bude železniční dopravce od kraje dostávat jako úhradu ztráty. Zástupci dopravce a regionu se zatím nedohodli na jeho znění, ani na výši samotných poplatků.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 20.4.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Vysočina


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
20.04.2009 (12:16)  
Toto je zpráva z 9.dubna, od té doby se jedná a patrně se lecco s změní. Již dva dny poté se hovořilo "jen" o 30 zrušených vlacích. Atd. Každopádně je to zpráva kterou je třeba zveřejnut, ale ne s křížem po funuse.
Registered user happy 
20.04.2009 (11:19)  
ad Huff: Já mám právě velké obavy z toho, že se do 227 chystají investice v řádu cca 800 mil kč. A byl bych nerad, kdyby kvůli pár všehoschoným socialistům, byla investice stornována. Co si potom na těch blbcích vezmeš?? Jedině je dobře, že druhá část trati leží v kraji JČK, kde nemají tak vypláchnuté mozky.
20.04.2009 (11:15)  
Proč dělá kraji Vysočina takový problém vyhlásit výběrové řízení na poskytovatele dopravy, když jsou ČD drahé? Něco zrušit je většinou nevratný krok. Neměl by se k tomu vyjádřit stát? Jde přeci jen o jeho infrastrukturu...?
20.04.2009 (11:00)  
Největším problémem je, že tento stát nemá vlastní a propracovanou dopravní politiku. Kdysi byla teze o tom, že každý kraj bude mít takzvaného koordinátora, který by organizoval osobní regionální dopravu a zároveň by byl spojovacím článkem s organizátorem rychlíkové dopravy, to znamená MD. Dalším neméně důležitým úkolem bylo organizovat jako další hlavní dopravní prostředek pro občany a to autobusy. Nevím přesně, ale mám ten dojem, že měl mít přiděleny i finanční prostředky pro pokrytí regionální dopravy vlak+autobus. Tyto organizační centra nevznikla a tak dnes každý sleduje jen své zájmy a občan je kdesi až na posledním místě. Stručně řečeno: státní správa nefunguje, a to bez rozdílu, zda jsou u vlády fialový nebo růžový.
A k platu generální ředitele: Pokud tvrdí, že na ČD bere polovinu svého minulého plate, tak je třeba se ptát, proč mnohem lépe placené místo opustil, nebo musel opustit a nastoupil do firmy, která je léta prodělečná a nyní je ještě podstatně zmenšená po oddělení SŽDC a ČD-Cargo. Pokud si někdo myslí, že řízení firmy musí být řádně ohodnoceno, tak má pravdu. To ale ta firma musí prosperovat a ne být stále ve ztrátě a vnější pohled na ni zrakem zákazníka je stále více a více neuspokojivý. FRK
FRK
20.04.2009 (10:56)  
Karosa: Cena autobusů se opravdu pohybuje kolem zmiňovaných 19Kč/km, jak uvádí pan Joukl, protože u obou dopravních prostředků se postupuje trochu jinak. Zatímco u autobusů jsou určeny max. úhrady prokazatelné ztráty (zpravidla vámi zmiňovaných 30-35Kč/km) a tržby se kraji vrací, u vlaků si ČD tržby nechávají a náklady jsou cca 60 Kč/km...

Jinak nechci se opakovat, ale hlavní problém kraje Vysočina je příliš velký počet klasických souprav na Os, který prodražuje vlaky. Nevím jestli je to spíše chyba ČD nebo kraje, ale skoro bych řekl, že je to obecný problém v ČR související s nepružností ČD.
Registered user happy 
20.04.2009 (10:45)  
ad DJ: ano jsou sakra dost velké, ale nikoho to netankuje, že na vymetání prdelí u Žďáru nebude právě vhodná souprava brněnské příměstské dopravy loko+ 4 Bdmtee. Ono by se totiž zjistilo, že náhrada autobusem je nutná především jinde a to se ICOMU a jejich podržtaškám na KÚ nemůže líbit
Registered user happy 
20.04.2009 (10:42)  
xAnri: Jenomže kraj nechá jezdit ICOM na lukrativních trasách Jihlava- Telč apod. a na železnici zbyde třeba Světlá- Golčův Jeníkov. Je to jen další prohlubování krize jménem VHD na Vysočině. Stačí se kouknout na ubohosti v MHD ve městech, kde jezdí ICOM či jeho firma TRADO. A o návaznosech?? Když se chtělo, aby ICOM vozil lidi v Pacově k vlaku, tak to nešlo. V Pelhřimově MHD (ICOM) k nádraží co??? Odpovězte si sami.
Registered user DJ 
20.04.2009 (10:38)  
Píše se tu o částce 59 Kč/km. Škoda, že se nepíše přesněji, kolik se musí doplácet na sólo 810, kolik na Regionovu, kolik třeba na 363 + 2x Bdmtee a kolik na 754 + 3x Bdmtee.
Myslím, že rozdíly by byly dost velké.
Registered user xAnri05  mail  
20.04.2009 (10:31)  
Procetl jsem vse a nejvice souhlasim s Rackem (8:54).
Registered user karosa  mail  
20.04.2009 (10:27)  
"Na jedem km jízdy autobusu kraj doplaácí 19 Kč", pravil p. Joukl. Opravdu? Pochybuji o tom, protože "Kratochvílúv rodinný podnik"(ICOM) by za tak malý peníz určitě nejezdil. V ostatních krajích je obvyklá výše úhrad na km jízdy autobusu kolem 30Kč, takže bud p. Joukl vědomě lže, aby více vynikla "ztrátovost" financování železnice krajem, anebo(a to by bylo ještě horší,protože se jedná o náměstka hejtmana) o tom vůbec nic neví!
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko