..: Na Vysočině bude od června zrušeno 41 vlakových spojů :..

Jihlava, foto: Adys Jihlava – V kraji Vysočina má být od letošní druhé změny GVD zrušeno zřejmě až 41 regionálních vlakových spojů. Podle náměstka hejtmana Libora Joukla jsou tyto vlaky málo využívané, a proto kraj nechce platit jejich ztráty a raději je nahradí levnějšími autobusy. Českým drahám se tato změna nelíbí, protože prý povede k rozpadu přestupních vazeb. "Bohužel jsou tím ohroženy i vlaky z druhé strany, kde už těch cestujících je víc," říká ředitel Krajského centra ČD Miroslav Havel.

Levnější autobusy zatím nahradí například jen jeden z osobních vlaků v úseku Horní Cerekev – Počátky-Žirovnice, v dalších měsících se ale počet spojů může snížit mnohem výrazněji. Kraj má totiž zpracovanou studii, podle které by se mohlo zrušit a nahradit autobusovou dopravou až 30 % spojů. Krajskou pokladnu by takové řešení vyšlo mnohem levněji.

Na jeden kilometr jízdy autobusu kraj doplácí ztrátu 19 Kč, při vlaku je tato částka obvykle 63 Kč. "To znamená, že když bychom zrušili jeden vlak, tak můžeme zavést 3,5 autobusu," uvádí Joukl. Tomu oponují zástupci ČD, podle kterých za relativně levné autobusy zaplatí kraj jinde. "Autodopravce se nepodílí na zimní údržbě silnic, nepodílí se na odstraňování závad na silnicích a podobně," říká Havel.

Kraj Vysočina se s ČD zatím ale ani nedohodl na novém dodatku ke smlouvě o zajišťování základní dopravní obslužnosti, který by stanovil, kolik bude železniční dopravce od kraje dostávat jako úhradu ztráty. Zástupci dopravce a regionu se zatím nedohodli na jeho znění, ani na výši samotných poplatků.

Zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 20.4.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Vysočina


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
20.04.2009 (9:47)  
Přemysl - ruší se osobní vlaky, ne rychlíky (ty objednává ministerstvo)
20.04.2009 (9:43)  
Nechápu proč vlak není jako hlavní dopravní prostředek a autobus navazuje na něj. Je to logické,ekonomické a jednoduché.Jestli to půjde jako do teď,vlaky se zruší úplně.A místo rychlíku pojede 10 autobusů.Jen tak dál.
20.04.2009 (9:42)  
O Vysočině a její dopravní politice se tu v minulosti už psalo hodně a taky o totální neschopnosti krajánků kteří neslouží občanům ale lobistům - viz spor o dopravu mezi ICOMem a a Dopravním podnikem Města Jihlavy o zavedené městských linek do okolních obcí, neschopnost a neochota integrovat dopravní systémy, letité souběhy vlaku a autobusu (Stará Tišnovka). Podstata věci je v neschopnosti kraje sloužit občanům - inu koho jsme si zvolili toho máme (platí i pro minulé krajánky minimálně za posledních 10 let).
To Přemysl:
Ještě že rychlíky nejsou v kompetenci kraje.
Registrierter Benutzer happy 
20.04.2009 (9:33)  
ad M: Tak ona drobná očista neškodí, ale na Vysočině se vše dělá nekoncepčně narozdíl od JMK. Takže v JMK lidi za vlak dostanou bohatou náhradu, ale na Vysočině se nezavede žádný 3,5 bus místo vlaku. Kraj ty peníze potřebuje pro rozhazování a populistické kupování voličů
Registrierter Benutzer happy 
20.04.2009 (9:30)  
Ještě bych doplnil, že po nátlaku kraje čd sníží svůj požadavek na dotaci na cca 59 kč na vlkm.
Registrierter Benutzer M 
20.04.2009 (9:30)  
Martin N. - a kolik lidi z te Bobrove tim vlakem jezdi? Jestli to ma 1000 lidi celkem, tak to myslim natriskanej vlak nebude... A ted je to tak nejak o tom, jestli chces z dani podporovat to, aby vlak obsluhoval radove jednotlivce...
Kdyby to byly tvoje prachy, tak si to setsakramensky rozmyslis, nicmene z ciziho krev netece (pripadne ten tvuj podil je tak malinkej, ze si toho ani nevsimnes).

Jinak podobnej clanek asi brzy vyjde o okrese Znojmo...
20.04.2009 (9:13)  
Ono to na vysočině je na auto už teď, pokud člověk nebydlí někde, kde je v dosahu železnice, protože to je jediný druh veřejné dopravy který jezdí obstojně i o víkendu. Např. Sklené nad Oslavou má o víkendu spojení pouze vlakem, resp. v neděli dopoledne do Borů a Rousměrova (Laštovičky). Jiná obec: Bobrová, cca 1000 obyvatel: v sobotu pouze ráno bus do ZR, v poledne zpět, v neděli ráno obrat do NM, odpoledne do ZR a NM (nemocnice) a večer spoj do Brna.

Já bohužel s krajem Vysočina NESOUHLASÍM. Nahradit vlaky standardním provedením VLD (odkudkoliv kamkoliv) bez jakékoliv vzájemné vazby je nesmysl - člověk se dostane do nejbližšího velkého města a pokud tam nejede vlak, tak je mu to stejně naprd a zpátky už taky nemůže protože bus mu už ujel :-). Jak říká můj kolega: z vysočiny se buď odstěhovat nebo koupit auto, protože časem i to, co jezdí teď v busech tam skončí.
Registrierter Benutzer Racek 
20.04.2009 (8:54)  
Což o to, ono použitelné nahrazení vlakové dopravy autobusovou je obecně při malé poptávce možné.
Problém bych viděl ve způsobu, jakým kraj Vysočina organizuje autobusovou dopravu už teď. Návaznosti mezi autobusy jsou mizerné až žádné, o přípojích na vlaky nemluvě.
Ono celkově se jeví jako pitomost nahrazovat některé náhodně vybrané vlaky autobusovými spoji. Zrušením spoje mimo špičku se zase tolik neušetří, protože dopravci vznikne prostoj. A pokud se někde dá poslat autobus místo vlaku ve špičce, pak není důvod jezdit tam vlakem vůbec. O tom, že pro cestující je takový "nesystém" (různé spoje jedou v neodhadnutelné časy z různých zastávek) dost odpuzující.
Podle mně, pokud by chtěl kraj skutečně ušetřit, tak by si měl říct, kde má cenu mít vlaky (a objednat je tam celodenně aspoň po dvou hodinách), a kde stačí autobusy (a tam na vlaky rezignovat úplně). Polovičaté řešení pořádně nic neušetří, akorát vyžene cestující do auta, protože je nepoužitelné.
20.04.2009 (8:52)  
Sice jsem zastánce železnice,ale do teďka se ČD nevzpamatovaly,vozidla jsou v hrozném stavu a to se v autobuse většinou nestane,ale nevýhoda je že za chvíli budou osobní vlaky jako jen historie když to tak půjde dál.
20.04.2009 (8:38)  
Akorát by požadované rušení mělo být vyváženější - dle info byl jeden z požadavků na jistou trať zrušit tři spoje tam a pouze jeden zpět. Oběhy krajským úředníkům v Jihlavě asi moc neříkají...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko