..: V Praze-Radotíně hořel CityElefant :..

Aktualizováno 18:40 – Praha-Radotín – Nečekaný konec měla jízda přibližně 150 cestujících vlaku Os 8845 z Berouna do Prahy, vedeného zdvojenou jednotkou CityElefant. Vložený vůz 971.006 zadní, nedávno opravené jednotky před vjezdem do stanice začal hořet, načež byl vlak okamžitě odstaven a cestující evakuováni. Požár vznikl v oblasti podvozku vznícením brzdových destiček, elektrickou část vozidla nezasáhl a strojvedoucímu žádná závada nebyla signalizována. Přivolaným hasičům se oheň podařilo zlikvidovat v 17.00. Podle dostupných informací nebyl nikdo zraněn, škody na vozidle zatím nejsou vyčísleny. Přední jednotka 471.049 nebyla poškozena.

Pro cestující ve směru Praha-Smíchov mimořádně zastavil R 967. V opačném směru v Radotíně zastaví R 356 Albert Einstein kvůli odřeknutému obratovému spoji postižené jednotky. Provoz ve stanici nebyl přerušen; spoje jsou pouze směrovány mimo zásahovou zónu. Do této situace se kuriózně dostal i Albatros 498.022 s Křivoklátským expresem, který do Radotína vjížděl na přivolávací návěst.

Zdroj: zpravodajové ŽelPage


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.4.2009 (17:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
14.04.2009 (17:04)  
MZ: z pohľadu čisto etymologického slovo evakuaovať znamená vyprázdniť (z lat. evacuare, odvodené od adj. evacuatus = vyprázdnený = prázdny v dôsledku, slovná konštrukcia ex+vacuus). Dodnes si v moderných jazykoch zachováva pomerne flexibilný význam, od medicínskej terminológie až po všeobecne použitie. Cestujúci boli evakuovaní je v tomto smere ekvivalentom opisného tvaru "boli prinútení vozidlo opustiť"; vztiahnuté na vozidlo, "bolo toto vyprázdnené odstránením cestujúcich". Pojem sám osebe je dostatočne široký, aby jediným slovom vystihol skutočnosť, keď vlaková čata vyzvala cestujúcich na opustenie súpravy a koordinovala tento postup. Odporúčam terminologicky porovnať s núdzovým opustením lietadla na základe rozhodnutia a pod dohľadom posádky, ktorý sa tiež inak ako (núdzová) evakuácia neoznačí.

Chápem ale, že má svoje kúzlo za každú cenu rýpať.
registrovaný uživatel JB 
14.04.2009 (16:52)  
Dovolím si z rozčilení off topic:
Dnes v Poříčanech nic nehořelo. Po spojení jednotky 471.045, která přijela z Pardubic jako Os2116, s jednotkou 017, která přijela z Nymburka, se nepodařilo nastartovat systém. Cestující zadní jednotky byli vlakovým personálem vyzvání k přestupu do přední jednotky. Po zjištění, že to nejde nastartovat ani tak, a tedy ani rozdělit, byli vyzvání k přestupu do následujícího Os9314.
Mezitím vyslechli hlášení staničního rozhlasu o tom, že Os9315 z P-TGM do Kolína je z technických důvodů odřeknut.
Svých 18 km z práce domů jsem tedy jel 62 min. Podstatnou část té doby vůz nevětral.
Vzpomínám si, že za mého dětství se vlaky větraly OKNEM. Později nuceným větráním, které se zapínalo VYPÍNAČEM.
Ing. Hála v době prvních peršinků říkával: Lokomotiva derivuje, integruje, ale nejede.
Dnes jsme dál: Lokomotiva nejede, nederivuje, neintegruje, neklimatizuje, nevětrá.
14.04.2009 (15:50)  
Josef Petrák : Několik dotazů. Mohl byste prosím upřesnit evakuační předpisy, jimíž se výpravčí řídí při zjištění, že se od podvozku kouří. Resp. výpravčí někoho evakuoval ? Stejně tak víte, zda ten výpravčí byl na peroně, když vlak přjel ? Vy slyšíte hlášení staničního rozhlasu pokud sedíte v posledním voze soupravy, tím spíše, když tam "řve" klimatizace ? Staniční rozhlas je dobrá věc, ale cestující ve vlaku ho zpravidla neslyší.
Cestující byli s pravděpodobností hraničící s jistotou vyzváni k opuštění vozidla pomocí vlakového rozhlasu (pokud byl funkční) nebo vlakovým doprovodem (hlavně kvůli cestujícím, kteří nemusí rozumět češtině).
A co cestující z té druhé jednotky – ti byli také evakuováni nebo prostě vystoupili ?

Vítek_V : jak tak koukám na podvozek ešusu (např. na obrázku na idnes.cz), tak kouř od podvozku (zpravidla stoupající vzhůru) se dost těžko mohl dostat do vozu otevřenými dveřmi ...

O rozsahu mimořádné události svědčí i to, že ve stanici při likvidaci požáru nebylo vypnuto TV ...
14.04.2009 (14:10)  
Ážetďák: Jak jste přišel na to, že ve vlaku můžou důchodci nad 70 jezdit na občanku?
registrovaný uživatel PeNik 
14.04.2009 (13:47)  
A Vy víte co tam blaflo?
14.04.2009 (11:03)  
Nevím, jak vy, ale já bych očekával, že brzdy a jejich nejbližší okolí budou z nehořlavých materiálů. Kdepak zase který počítač udělal chybu?
14.04.2009 (11:02)  
To Twix: Z Radotína na Wilsoňák platí ve vlaku stejné jízdenky, jako v MHD, tedy běžný lístek MHD, Open card a nad 70 let občanka. Říká se tomu integrovaná doprava. A pokud za neschobný os. vlak zaskakuje rychlík, platí pro přestoupivší cestující jízdenky z osobáku.
13.04.2009 (20:27)  
860 003: Nechlastej tolik člověče.

Tuším, že minulé pondělí takhle doutnal nějakou chvíli v Dobřichovicích Kraken.

Být to dnes, tak jsem evakuoval já. :-)
13.04.2009 (12:29)  
MZ, pokud k vašemu tvrzení máte podložená fakta a přesné informace jak to v Radotíně probíhalo, případně, byl-li jste u toho, můžeme se bavit. Ale slovíčkařit zde o tom, zda cestující byli nebo nebyli ohroženi, když šel kouř od plamenů otevřenými dveřmi ve stanici dovnitř vozů, není vážně na místě. Vaše interpretace mi přijde trochu ve stylu "po bitvě je každý generál, aneb všechno vím, všude jsem byl"!
13.04.2009 (12:17)  
MZ) Takže výpravka v Radotíně mrkne na CityElefant, ze kterého se kouří a zřejmě v něm něco hoří, pozná, že se nic vážného asi nestane a proto lidi nechá vycházkovým krokem vystoupit, pokud se jim teda chce... Já bych řekl, že je zcela v souladu s bezpečnostními předpisy evakuoval a pak tu MÚ řešil. Že to je, co do následků banalita, to je dobrá zpráva, ale kdo na začátku může tušit? ;) Slovíčkaření? Jistě!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko