Aktualizováno 18:40 – Praha-Radotín – Nečekaný konec měla jízda přibližně 150 cestujících vlaku Os 8845 z Berouna do Prahy, vedeného zdvojenou jednotkou CityElefant. Vložený vůz 971.006 zadní, nedávno opravené jednotky před vjezdem do stanice začal hořet, načež byl vlak okamžitě odstaven a cestující evakuováni. Požár vznikl v oblasti podvozku vznícením brzdových destiček, elektrickou část vozidla nezasáhl a strojvedoucímu žádná závada nebyla signalizována. Přivolaným hasičům se oheň podařilo zlikvidovat v 17.00. Podle dostupných informací nebyl nikdo zraněn, škody na vozidle zatím nejsou vyčísleny. Přední jednotka 471.049 nebyla poškozena.
Pro cestující ve směru Praha-Smíchov mimořádně zastavil R 967. V opačném směru v Radotíně zastaví R 356 Albert Einstein kvůli odřeknutému obratovému spoji postižené jednotky. Provoz ve stanici nebyl přerušen; spoje jsou pouze směrovány mimo zásahovou zónu. Do této situace se kuriózně dostal i Albatros 498.022 s Křivoklátským expresem, který do Radotína vjížděl na přivolávací návěst.
Zdroj: zpravodajové ŽelPage

Chápem ale, že má svoje kúzlo za každú cenu rýpať.
Dnes v Poříčanech nic nehořelo. Po spojení jednotky 471.045, která přijela z Pardubic jako Os2116, s jednotkou 017, která přijela z Nymburka, se nepodařilo nastartovat systém. Cestující zadní jednotky byli vlakovým personálem vyzvání k přestupu do přední jednotky. Po zjištění, že to nejde nastartovat ani tak, a tedy ani rozdělit, byli vyzvání k přestupu do následujícího Os9314.
Mezitím vyslechli hlášení staničního rozhlasu o tom, že Os9315 z P-TGM do Kolína je z technických důvodů odřeknut.
Svých 18 km z práce domů jsem tedy jel 62 min. Podstatnou část té doby vůz nevětral.
Vzpomínám si, že za mého dětství se vlaky větraly OKNEM. Později nuceným větráním, které se zapínalo VYPÍNAČEM.
Ing. Hála v době prvních peršinků říkával: Lokomotiva derivuje, integruje, ale nejede.
Dnes jsme dál: Lokomotiva nejede, nederivuje, neintegruje, neklimatizuje, nevětrá.
Cestující byli s pravděpodobností hraničící s jistotou vyzváni k opuštění vozidla pomocí vlakového rozhlasu (pokud byl funkční) nebo vlakovým doprovodem (hlavně kvůli cestujícím, kteří nemusí rozumět češtině).
A co cestující z té druhé jednotky – ti byli také evakuováni nebo prostě vystoupili ?
Vítek_V : jak tak koukám na podvozek ešusu (např. na obrázku na idnes.cz), tak kouř od podvozku (zpravidla stoupající vzhůru) se dost těžko mohl dostat do vozu otevřenými dveřmi ...
O rozsahu mimořádné události svědčí i to, že ve stanici při likvidaci požáru nebylo vypnuto TV ...
Tuším, že minulé pondělí takhle doutnal nějakou chvíli v Dobřichovicích Kraken.
Být to dnes, tak jsem evakuoval já. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











