..: Nádraží v Ústí nad Orlicí kulturní památkou; dráhy nesouhlasí :..

Ústí nad Orlicí, foto: JakuzaPraha, Ústí nad Orlicí - Přiznivci historické nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se konečně dočkali splnění svého snu. Ministr kultury Václav Riedlbauch, působící v současné úřednické vládě, prohlásil tuto stavbu za kulturní památku. Jelikož se ale České dráhy jakožto majitel budovy odvolaly, o jejím konečném osudu rozhodne až rozkladová komise tohoto ministerstva. Občanské sdružení Nádraží nedáme! v čele s předsedou Martinem Kadrmanem se však o "své" nádraží nebojí. "Věříme, že rozhodnutí ministra rozkladová komise potvrdí," řekl médiím Kadrman.

Ten také navrhl, jak by měl tuzemský státní dopravce s nádražím nakládat dále. "Chceme, aby České dráhy budovu za symbolickou cenu prodaly SŽDC. Ta by budovu opravila a provozovala," prohlásil. Ač se může zdát mnohým železničním odborníkům tento nápad nekoncepční, Kadrman se brání: "Tento záměr podporuje Pardubický kraj i město Ústí nad Orlicí. V budově by například mohlo vzniknout železniční muzeum nebo informační centrum Podorlicka."

Jeho radost ovšem dráhy nesdílí. Případné ponechání původního objektu jim totiž značně zkomplikuje původní plány. "Budova každopádně zůstane stát. Řešíme ale, co s budovou dál. Podle projektu by byla odříznutá v kolejišti, nevedla by k němu žádná přístupová cesta," řekl dříve mluvčí ČD Ondřej Kubala a dodal, že vdechnout život musí starému nádraží ti, kteří jej chtějí zachovat. "Přístup by se dal vyřešit podchodem z nových nástupišť," poznamenal Kadrman.

O nejistém osudu ústeckoorlické staniční budovy vás ŽelPage informovala již dříve. Připomeňme, že k její demolici mělo dojít v rámci koridorizace trati 010, na které Ústí leží. Tento, jeden z mála neoptimalizovaných úseků na této trati, totiž výrazně zpomaluje dopravu na I., resp. III. tranzitním koridoru mezi Prahou a Brnem, resp. Ostravou.

Zdroj: Novinky.cz


Samir Lepara | 23.6.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Racek 
23.06.2009 (13:34)  
JnR: přece to dráhy neprodají všechno najednou ;-), za co by dostaly peníze příště? Těch 12 G bylo jenom za budovy související s převodem provozování dráhy na SŽDC, ne všechny.

kave: ta budova tam může klidně zůstat, pokud se vypustí ta jedna kolej (4.) a trochu se překopou nástupiště. Rychlost 160 (stejně jen pro klopidla) je jen v hlavních kolejích, a do nich budova nezasahuje.

DJ: Komuna v Přerově je myslím hezký příklad. Kdyby ji nezbourali kvůli stavbě TESCA, tak stejně do 10 let spadne sama. S tou budovou na ostrově by to bylo podobné. Udržovat památky "jen tak", protože jsou to památky, je možné tak u 15% nejvzácnějších, zbytek se musí uživit nějakou dnešní funkcí ...

Frantisek: a vy máte nějaký životaschopný nápad, co s tou budovou na ostrově potom udělat, aby si vydělala aspoň na provoz (investice do opravy by šla ze státního, takže nulová návratnost by asi nikoho netrápila ...)
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
23.06.2009 (13:33)  
Budík: plný souhlas s vaším názorem. Lépe bych to sám nevyjádřil :-)
Registrierter Benutzer Budík  mail  
23.06.2009 (13:31)  
Většinou jenom čtu...ale teď už mi to nedá: Je absurdní, jak jsme (ČR) kritizováni, jak draze se u nás staví, ale je třeba si uvědomit v jaké situaci se dnes nacházejí investoři dopravních staveb, kdy jim kdejaké sdružení v zájmu ochrany 40 myší či žab diktuje podmínky na úpravu projektu za miliardy a přitom oni nedají ani korunu, kdy jsou nesmyslně zdržována územní a stavební povolení, kdy soudy vrací roky řízení na počátek...To je možná ještě zázrak, že se něco staví. V ústí mi to bohužel připadá opět typický příklad, jak může amatér v podstatě bez jakéhokoliv návrhu a investičního záměru zcela zablokovat již téměř odsouhlasenou akci a hraním na city lidí posbírá x podpisů, aby se zachránil starý barák, pro koho a za jakou cenu?
Registrierter Benutzer mic 
23.06.2009 (13:16)  
Fajn, a vyčíslil už někdo, kolik by stála tříkolejná zastávka Uno město s obloukem? Případně nedala by se celá situace vyřešit jednoduše zastavováním rychlíků v zastávce a opuštěním stávající stanice osobní dopravou? Přípoje na Letohrad by se daly vyřešit vedením vlaků již z Třebové s úvratí u současné (modernizované) stanice (řídící vůz, do té doby žába), pokud jsou vlaky od Třebové z nějakého důvodu neprůchodné, tak by jistě šlo někde za městem vybudovat šturc a vyjíždět odtamtud...
23.06.2009 (13:14)  
Zásadní problém je si zodpovědět, co jsou koridory? Koridory nejsou a nebudou vysokorychlostní tratě. Proto také těžko mohou obhájit některé problematické zábory pozemků, když paralelně někde dál stejně bude plánována ještě další VRT.

PHS - pro M. Grilla - podsouváte si tam, co nebylo mnou řečeno. Nejde o výhled do krajiny, ale opravdu o znekulturnění intravilánů obcí. Nejde o vlastní princip zda PHS ano nebo ne, ale v jakém rozsahu a zda za každou cenu. Třeba na trati 221 je nespočet příkladů naprostých absurdit a přitom přínos PHS je opravdu sporný. Určitě nemluvím o místech, kde by jinak na trať skákaly srnky.
Skoro obdobně vidím klapky na očích u projektantů průtahu koridoru přes Ústí n.O.
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
23.06.2009 (13:13)  
Frantisek: Ano to je pravda, ale bez odpovídající kvality železniční sítě a vozového parku, která u nás prostě nedosahuje vysoké úrovně, jsou tyto stavby (když nebudu počítat Nošovice) pro dopravu životně důležité.
23.06.2009 (13:05)  
Fauny: Automobilky a dálnice vedou v důsledku k podpoře využívání silniční dopravy a tím i většího poškozování životního prostředí, než by znamenala odpovídajícím způsobem modernizovaná železniční doprava jako páteř a silniční po menších silnicích návazně k ní, takže s podporou takových staveb bych byl v zájmu vlastního zdraví poněkud opatrnější. Ostatně v nezapočtených druhotných nákladech spatřuji také příčinu toho, že pracná demolice a odklizení staré a přivezení materiálu a stavba nové budovy vyjdou zdánlivě levněji než pouhá údržba budovy staré, pokud tedy ta není v neopravitelném stavu.
23.06.2009 (12:59)  
Pokud by šlo starou budovu přesunout, nebyl bych proti, ale asi by to bylo dražší než vybudovat kolem ní široké ostrovní nástupiště (ve stávající poloze) a na ně vyústit podchod (který tam tak jako tak bude). Myslím, že moderní železnice nevylučuje zachování těch starých funkčních částí, které nejsou s jejím fungováním jako takovým ve střetu. Rozhodně tam půjde jezdit víc než 70 km/h, nepleťme si ovšem koridory s železničními dálnicemi. Koridor - neboli průchod - je trať určená k projíždění vlaků územím, v tomto případě naší republiky, nic víc. Jelikož železniční dálnice zatím nemáme, je vhodné k tomu upravit některé stávající tratě, ale nikoli je násilně rovnat na úkor okolí (ať už jde o obsluhu nebo vzhled) proto, aby stejně jen nedokonale nahrazovaly něco jiného. Kromě toho si myslím, že rovnice 160 km/h = neexistence staré budovy je poněkud zkreslená. Záleží také na poloze okolních úseků, převýšení v oblouku apod.. Velké části vlaků by zde pak patrně dostačovala rychlost 120 km/h.
Registrierter Benutzer Fauny  mail  
23.06.2009 (12:55)  
No to je jak ze špatného snu. Tak to jsme neměli ani za miliardy přestavovat koridory a nechat je tak protože to už byla taky vpodstatě technická památka. A mohli jsme si z železnice u nás udělat skanzen pro celou Evropu, kam by se lidé jezdili dívat, jak fungovala železnice za Rakouska - Uherska. U nás už to začíná být pomalu zvyk, že jakmile se plánuje nějaká stavba (automobilka v Nošovicích, dalnice D11, rychlostní silnice R52), tak se vyrojí hned stovky aktivistů a různých sdružení a všemi možnými i nemožnými způsoby protahují tyto stavby.
Registrierter Benutzer JnR 
23.06.2009 (12:53)  
v první řadě mělo jít o kvalitní dopravu, která by odpovídala všem požadavkům 21. století, včetně prostor pro personál i cestující, a ne zakonzervování stavu, který vyhovoval při stavbě dráhy před více než 150 lety
I kdyby nová budova byla pozlacená, pořád bude daleko za městem a nebude tak vyhovovat současným požadavkům cestujících. Pokud by skutečně šlo o to zajistit dopravu dle požadavků 21. století, muselo by nádraží být na jiném místě blíže městu (a v místě současného nádraží by pak postačilo menší kolejiště, které by se historické budově snáze vyhnulo).
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko