Praha, Ústí nad Orlicí - Přiznivci historické nádražní budovy v Ústí nad Orlicí se konečně dočkali splnění svého snu. Ministr kultury Václav Riedlbauch, působící v současné úřednické vládě, prohlásil tuto stavbu za kulturní památku. Jelikož se ale České dráhy jakožto majitel budovy odvolaly, o jejím konečném osudu rozhodne až rozkladová komise tohoto ministerstva. Občanské sdružení Nádraží nedáme! v čele s předsedou Martinem Kadrmanem se však o "své" nádraží nebojí. "Věříme, že rozhodnutí ministra rozkladová komise potvrdí," řekl médiím Kadrman.
Ten také navrhl, jak by měl tuzemský státní dopravce s nádražím nakládat dále. "Chceme, aby České dráhy budovu za symbolickou cenu prodaly SŽDC. Ta by budovu opravila a provozovala," prohlásil. Ač se může zdát mnohým železničním odborníkům tento nápad nekoncepční, Kadrman se brání: "Tento záměr podporuje Pardubický kraj i město Ústí nad Orlicí. V budově by například mohlo vzniknout železniční muzeum nebo informační centrum Podorlicka."
Jeho radost ovšem dráhy nesdílí. Případné ponechání původního objektu jim totiž značně zkomplikuje původní plány. "Budova každopádně zůstane stát. Řešíme ale, co s budovou dál. Podle projektu by byla odříznutá v kolejišti, nevedla by k němu žádná přístupová cesta," řekl dříve mluvčí ČD Ondřej Kubala a dodal, že vdechnout život musí starému nádraží ti, kteří jej chtějí zachovat. "Přístup by se dal vyřešit podchodem z nových nástupišť," poznamenal Kadrman.
O nejistém osudu ústeckoorlické staniční budovy vás ŽelPage informovala již dříve. Připomeňme, že k její demolici mělo dojít v rámci koridorizace trati 010, na které Ústí leží. Tento, jeden z mála neoptimalizovaných úseků na této trati, totiž výrazně zpomaluje dopravu na I., resp. III. tranzitním koridoru mezi Prahou a Brnem, resp. Ostravou.
Zdroj: Novinky.cz

kave: ta budova tam může klidně zůstat, pokud se vypustí ta jedna kolej (4.) a trochu se překopou nástupiště. Rychlost 160 (stejně jen pro klopidla) je jen v hlavních kolejích, a do nich budova nezasahuje.
DJ: Komuna v Přerově je myslím hezký příklad. Kdyby ji nezbourali kvůli stavbě TESCA, tak stejně do 10 let spadne sama. S tou budovou na ostrově by to bylo podobné. Udržovat památky "jen tak", protože jsou to památky, je možné tak u 15% nejvzácnějších, zbytek se musí uživit nějakou dnešní funkcí ...
Frantisek: a vy máte nějaký životaschopný nápad, co s tou budovou na ostrově potom udělat, aby si vydělala aspoň na provoz (investice do opravy by šla ze státního, takže nulová návratnost by asi nikoho netrápila ...)
PHS - pro M. Grilla - podsouváte si tam, co nebylo mnou řečeno. Nejde o výhled do krajiny, ale opravdu o znekulturnění intravilánů obcí. Nejde o vlastní princip zda PHS ano nebo ne, ale v jakém rozsahu a zda za každou cenu. Třeba na trati 221 je nespočet příkladů naprostých absurdit a přitom přínos PHS je opravdu sporný. Určitě nemluvím o místech, kde by jinak na trať skákaly srnky.
Skoro obdobně vidím klapky na očích u projektantů průtahu koridoru přes Ústí n.O.
I kdyby nová budova byla pozlacená, pořád bude daleko za městem a nebude tak vyhovovat současným požadavkům cestujících. Pokud by skutečně šlo o to zajistit dopravu dle požadavků 21. století, muselo by nádraží být na jiném místě blíže městu (a v místě současného nádraží by pak postačilo menší kolejiště, které by se historické budově snáze vyhnulo).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











