Praha — Vysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.
Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.
První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.
Zdroj: České noviny

Když už, tak bych uvítal možnost koupit si svezení na rychlíkové lokomotivě ČD v normálním provozu, i kdyby tam kvůli bezpečnosti měli sedět třeba dva strojvedoucí a já musel sedět celou cestu jako pěna... Nevím, jestli tomu brání nějaké předpisy, ale dejme tomu 10.000 za Praha-Ostrava bych dal.
Nebo si snad myslíš, že výrobci kolejových vozidel si sednou na zadek, jen proto, že si chceš prohlénout interiér a povozit se po zkušebním okruhu? Vzhledem k tomu, že mám jakési ponětí o tom, co se na kolejovém vozidle v průběhu zkoušek děje, myslím, že by Tě hodně rychle poslali slušnou formou do jistých míst. A zcela oprávněně! Kdybych byl v pozici vedoucího zkoušek, takovouto kratochvíli pro pár šotoušů bych rozhodně neuvítal, protože při zkouškách není na takové kousky čas, tam má každý své práce dost a starat se navíc o takové publikum, které by se všude akorát pletlo je zbytečná starost navíc.
Ano, v červnu byla akce při výročí okruhu a jezdila jejich mašinka 423.009 pro zaměstnance okruhu. Bylo to pro uzavřenou společnost
Elias is best: Vidět interiér AGV, vyzkoušet si pohodlí sedadel a nebo se podívat do kabiny, to vše jsi mohl vidět už loni v září, kdyby ses vydal do Berlína na Innotrans. Tam AGV k vidění bylo. A bylo by to mnohem jednodušší a pro Tebe i mnohem levnější než vymíšlet jak si interiér prohlédnout na ZC VUZ Cerhenice.
P!zz@man: add nehoda na TVE, no nevím, ale podle mých informací ta nehoda neměla žádnou souvislost s tím, že se jezdilo na testovací dráze. Osobně nechápu jak k takové nehodě mohlo dojít, když testovací dráha je celá sledována kamerovým systémem.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











