..: Nejrychlejší vlak světa AGV se vrátil do Česka na testy :..

Alstom AGV, ŽZO Cerhenice (Sokoleč), 1.7. 2009, foto: Chary PrahaVysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.

Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.

První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.

Zdroj: České noviny


Aleš Macura | 6.7.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.07.2009 (23:49)  
Snad bych jen doplnil, že šance, že by prakticky jakákoliv jednotka testovaná v Cerhenicích kdy jezdila v ČR, je skoro nulová, takže pro výrobce nemá vůbec žádný smysl investovat cokoliv do PR ve vztahu k českým šotoušům. V opačném případě by to vozidlo představili asi nějak jako ten railjet.
Když už, tak bych uvítal možnost koupit si svezení na rychlíkové lokomotivě ČD v normálním provozu, i kdyby tam kvůli bezpečnosti měli sedět třeba dva strojvedoucí a já musel sedět celou cestu jako pěna... Nevím, jestli tomu brání nějaké předpisy, ale dejme tomu 10.000 za Praha-Ostrava bych dal.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.07.2009 (21:54)  
Elias is best: Nevím, ale Innotrans by Tě vyšel určitě levněji a určitě je to jednodušší volba a hlavně bys tam viděl mnohem více než jen AGV. A pokud chceš něco vidět, tak není nic snažšího než se vydat na veletrh. Když si vemu na kolik mě vyšel výlet na RailDays .. no o zase tak zásadně méně, než na kolik by vyšel výlet do Berlína už to také není.

Nebo si snad myslíš, že výrobci kolejových vozidel si sednou na zadek, jen proto, že si chceš prohlénout interiér a povozit se po zkušebním okruhu? Vzhledem k tomu, že mám jakési ponětí o tom, co se na kolejovém vozidle v průběhu zkoušek děje, myslím, že by Tě hodně rychle poslali slušnou formou do jistých míst. A zcela oprávněně! Kdybych byl v pozici vedoucího zkoušek, takovouto kratochvíli pro pár šotoušů bych rozhodně neuvítal, protože při zkouškách není na takové kousky čas, tam má každý své práce dost a starat se navíc o takové publikum, které by se všude akorát pletlo je zbytečná starost navíc.
06.07.2009 (20:43)  
mouka
Ano, v červnu byla akce při výročí okruhu a jezdila jejich mašinka 423.009 pro zaměstnance okruhu. Bylo to pro uzavřenou společnost
06.07.2009 (20:10)  
Hawkey : Tak levnější určitě ne.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.07.2009 (20:00)  
Werkie: tak to máš pravdu, okruh je hodně vytížen a pokud se sejdnou dva vážní zájemci, kteří potřebují jezdit, na ostatní už toho času moc není.

Elias is best: Vidět interiér AGV, vyzkoušet si pohodlí sedadel a nebo se podívat do kabiny, to vše jsi mohl vidět už loni v září, kdyby ses vydal do Berlína na Innotrans. Tam AGV k vidění bylo. A bylo by to mnohem jednodušší a pro Tebe i mnohem levnější než vymíšlet jak si interiér prohlédnout na ZC VUZ Cerhenice.

P!zz@man: add nehoda na TVE, no nevím, ale podle mých informací ta nehoda neměla žádnou souvislost s tím, že se jezdilo na testovací dráze. Osobně nechápu jak k takové nehodě mohlo dojít, když testovací dráha je celá sledována kamerovým systémem.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
06.07.2009 (19:18)  
Elias is best: :) já nepochybuju o tom, že by to bylo nebezpečné a ani nepředpokládám, že by se ta neschválená jednotka snad měla i nějak nabořit, ale o tom všem co tady bylo zmíněno, tedy vytvořit vůbec nějaké zázemí, domluvit to s majitelem jednotky, uklidit to po návštěvnících a vůbec celkově ty zvědavé vláčkofily ohlídat a to nemluvím o tom, že okruh bývá vytížen někdy i na dlouho dobu dopředu za asi né zrovna malý peníz.
06.07.2009 (19:12)  
Werkie: Nikdo neřekl, že ta projížďka musí být rychlá. Vlak se klidně může pohybovat rychlostí jen 20-80 km/h.
registrovaný uživatel Werkie  mail  
06.07.2009 (19:10)  
Elias is best: proti tobě nikdo nic nemá, ale proti tvému nápadu! Jde o to, že to není tak jednoduchě jak se na první pohled zdá.
06.07.2009 (18:47)  
P!zz@man : Nebylo by přeci jen lepší interiér vidět na vlastní oči? Podle mě ano, vyzkoušet si to na vlastní kůži může být mnohdy lepší než vidíš z obrázku a naopak. Tak nechápu, co proti mě všichni máte?
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
06.07.2009 (18:44)  
Slyšel jsem o tom, že někdy byla nějaká nostalgická šoto-akce. Víte někdo víc?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko