..: Nejrychlejší vlak světa AGV se vrátil do Česka na testy :..

Alstom AGV, ŽZO Cerhenice (Sokoleč), 1.7. 2009, foto: Chary PrahaVysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.

Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.

První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.

Zdroj: České noviny


Aleš Macura | 6.7.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.07.2009 (16:37)  
Osobně si myslím, že až se jednotka uvede do pravidelného provozu, pak budete mít možnost se povozit dle libosti, teď si myslím, že není čas ani peníze na to vozit pár šotoušů po okruhu. Pokud jsou mé informace o ceně za pronájmu okruhu pravidvé, pak by takové svezení nikdo ze zde přítomných šotoušů nemohl zaplatit ani kdyby se na to někdo chtěl složit.

A navíc, srovnávat RailJet a AGV ... no přeci jen, RailJet je netrakční jednotka, víceméně, jsou to prosté vagóny a řídící vůz, kdežto v AGV je výzbroj po celém vlaku a tak množství měřící techniky je několikanásobně vyšší.

CzechDave: No Lathen, ono to nebylo jen tak a ta souprava byla přizpůsobena k takovým veřejným jizdám, vzpomeň si, že 1/3 soupravy byla veřejnosti nepřístupná. A taky se takle nejezdilo hned od počátků testování. A taky ta testovací dráha patřila TVE (Transrapid Versuchsanlage Emsland). Ale fakt je ten, že jízdenky se musely rezervovat nějakou dobru předem, v našem případě to byly tři týdny.

Elias is best: No na to zapomeň, nemyslím, si, že by si kluci od Alstomu nechali takle lézt lidi po soupravě, kdy místo pro cestující zabírá měřící a vyhodnocovací technika.

Vlad: No myslím, že kdyby někdo, kdo pracuje pro výrobce kolejových vozidel veřejně na ŽP publikoval ckokoliv z vývoje nových vozidel, bez souhlasu jeho zaměstnavatele, zřejmě by si pak musel velice rychle hledat nové místo. A to si každý rozmyslí...

Jiri Vosecek: no myslím, že kdyby takové ježdění pro "veřejnost" mělo být pro výrobce zajímavé, určitě by měly být pokryty alespoň náklady na tuto akci a to stovka za odpoledne by rozhodně nepokryla ani z 10%. A navíc neskutečné množství starostí. Přece jen, ZC VUZ Cerhenice má jiné cíle, než dělat radost šotoušům.
registrovaný uživatel Raquac 
06.07.2009 (15:11)  
P!zz@man: ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. To je mineno jako odkaz na opci, nebo NTV projevilo zajem tuto opci skutecne vyuzit? Druha vec je AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h - podle tiskove zpravy NTV maji byt jednotky ze zacatku v provozu jen v Italii, kde je nejvyssi rychlost omezena na 300 km/h. Mate informaci o zajizdeni jinam, pripadne o zvysovani maximalnich rychlosti v Italii, nebo je tato hodnota minena jako Vmax dodavanych jednotek?
06.07.2009 (14:54)  
nehledě na to, že po svezení v agv na okruhu touží pár desítek šotoušů, ne 2000 lidí ročně
06.07.2009 (14:04)  
Buďte rádi, že byla možnost svést se railjetem v ČR. Navíc railjet je už schválen a jezdí běžně v provozu. Tak bych hned z Cerhenického okruhu a AGV nedělal pouťovou atrakci, když ještě AGV není schváleno, natož aby jezdilo v pravidelném provozu. Sice by se mi jízda v AGV líbila, ale na to si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Škoda auto a jiní výrobci aut vás také nepustí sednout si do testovaného auta, když by na zadních sedadlech byla volná místa. A ještě konkrétně u aut se testy tají před veřejností.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
06.07.2009 (13:59)  
(OT) Pánové, pokud pominu drážní předpisy (neschválené drážní vozidlo), tak je tady spousta překážek technických. Počínaje zázemím u okruhu (parkoviště, prodej lístků, sociální zázemí pro návštěvníky, občerstvení, zajištění přístupu návštěvníků jen do vymezených prostorů na okruhu), přes ochotu cizích vlastníků testovaných vozidel na něco takového přistoupit (jsou vozidla kompletně vybavena sedadly?), až po úklid (soupravy, WC), odpovědnost za škody způsobeneé některými návštěvníky...
A něco málo ekonomiky. Soupravy jsou na okruhu jen na nezbytně nutnou dobu (testování je tvrdě placeno!) Takže pokud by byl čas vozit cestující, tak pak se dá zkrátit i pobyt v Cerhenicích a ušetřit. A pokud by tam souprava byla déle a využívala se "komerčně" - komu půjde zisk? Musí se přeci zpalatit náklady...
Těch jednotek, které mohou vozit cestující, se za rok netestuje příliš. Myslíte, že případné vybudování infrastruktury by se v dohledné době zaplatilo a pak začalo přinášet zisk?
Takže, Eliasi, pořádně se uč, abys pak mohl dosáhnout na dobrou pracovní pozici u Siemensu, Bombardieru nebo Alstomu a mohl s novými jednotkami jezdit na testování. A pak je návštěvníkům ŽP mohl z první ruky představit.
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
06.07.2009 (13:48)  
Přátelé, transrapid je jeden stroj na jedné trati, který se tam testuje a vyvíjí několik let a tak si muže provozovatel dovolit nabídnout lidem na jejich vlastní nebezpečí svezení. U vozidel, která se testují jen na chvíli, navíc na okruhu, který zas patří někomu jinému, to nevidím až tak reálné. Uvědomte si, že kdyby se cokoli stalo, jde to k tíži provozovatele. Mimochodem, po nehodě Transrapidu je stále možné se tam svézt? Nevím jistě, ale moc tomu nevěřím...
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
06.07.2009 (13:29)  
Jirka C.: A co Transrapid v Lathenu? Také je to experimentální vozidlo, neschválené k běžnému provozu a přesto je možné se s ním svézt za poměrně tučný poplatek. Lidí tam je nesutále jako much a hodinové čekání na jízdu není ničím výjimečným. Hlídání lidí tam také není problémem, stačí jen, aby byly zamčené dveře do míst, kam se nesmí.

Osobně si myslím, že to není špatný nápad a vybrané peníze by mohly částečně snížit náklady na testování souprav. Za ta léta, co jsou Cerhenice v provozu, jsem zatím neslyšel o žádné mimořádnosti.
registrovaný uživatel Jirka C.  mail  
06.07.2009 (12:53)  
A kdo by si asi vzal na triko vozit lidi v neschváleném, nevyzkoušeném vozidle? Navíc si uvědomte, že zkoušky si tu objednavá soukromý subjekt za nějakým účelem. K tomu sem vyšle jen ten nejnutnější personál - techniky, kteří mají úplně jiné starosti, než hlídat lidi, kteří vlezou všude.
06.07.2009 (12:18)  
Já si nemyslím, že komerční využití interiéru vybraných testovaných jednotek je špatný nápad.

Měřící přístroje přeci nejsou všude po soupravě. I kdyby byly volné jen dva vozy, tedy kapacita třeba 100 lidí, vstupné na odpolední kroužení 100 kč, příjem 10 000 korun, to by se udělalo dvacetkrát ročně a máme 200 tisíc.

Jasně že to je docela málo peněz a nejsou v tom náklady, ale zároveň by to dost popularizovalo železnici, kdy mnoho lidí nikdy nesedělo v něčem lepším než B. A to by byl hlavní efekt.
editor nebo admin ŽP JRtrain  mail  
06.07.2009 (11:24)  
Elias is best : no a co ti v tom brání? Zorganizuj výlet a dej vědět ;-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko