Praha — Vysokorychlostní jednotka Alstom AGV se vrátila na zkušební železniční okruh v Cerhernicích u Velimi. Je to přesně rok, co zde absolvovala své poslední testy. Jedná se o čtvrtou generaci vlaků TGV, které jsou nejrychlejšími kolejovými soupravami na světě. Důvodem pro tyto zkoušky je homologace soupravy pro italský trh. AGV (Automotrice à Grande Vitesse — vysokorychlostní samohyb) byl loni testován na okruhu s maximální testovací rychlostí 200 km/h, což je nejvyšší provozní rychlost okruhu. Tentokrát se souprava bude testovat na českých kolejích až do září.
Cena vlaku se liší dle požadavků zákazníka, ale řádově se pohybuje v desítkách milionů eur. První odběratel této soupravy bude italský dopravce NTV, který si jich objednal 25, ale už teď má zájem o dalších 10 souprav. AGV by se měly objevit v komerčním provozu už v roce 2011 a nejvyšší dosahovaná rychlost by měla být 360 km/h.
První TGV začalo jezdit v roce 1981 a od té doby se jich prodalo na 650. Rok 2007 byl pro vlak TGV zlomový; překonal svůj vlastní světový rychlostní rekord, a to s rychlostí 574,8 km/h. Rychlejší už jsou pouze speciální soupravy na magnetickém polštáři.
Zdroj: České noviny

A navíc, srovnávat RailJet a AGV ... no přeci jen, RailJet je netrakční jednotka, víceméně, jsou to prosté vagóny a řídící vůz, kdežto v AGV je výzbroj po celém vlaku a tak množství měřící techniky je několikanásobně vyšší.
CzechDave: No Lathen, ono to nebylo jen tak a ta souprava byla přizpůsobena k takovým veřejným jizdám, vzpomeň si, že 1/3 soupravy byla veřejnosti nepřístupná. A taky se takle nejezdilo hned od počátků testování. A taky ta testovací dráha patřila TVE (Transrapid Versuchsanlage Emsland). Ale fakt je ten, že jízdenky se musely rezervovat nějakou dobru předem, v našem případě to byly tři týdny.
Elias is best: No na to zapomeň, nemyslím, si, že by si kluci od Alstomu nechali takle lézt lidi po soupravě, kdy místo pro cestující zabírá měřící a vyhodnocovací technika.
Vlad: No myslím, že kdyby někdo, kdo pracuje pro výrobce kolejových vozidel veřejně na ŽP publikoval ckokoliv z vývoje nových vozidel, bez souhlasu jeho zaměstnavatele, zřejmě by si pak musel velice rychle hledat nové místo. A to si každý rozmyslí...
Jiri Vosecek: no myslím, že kdyby takové ježdění pro "veřejnost" mělo být pro výrobce zajímavé, určitě by měly být pokryty alespoň náklady na tuto akci a to stovka za odpoledne by rozhodně nepokryla ani z 10%. A navíc neskutečné množství starostí. Přece jen, ZC VUZ Cerhenice má jiné cíle, než dělat radost šotoušům.
A něco málo ekonomiky. Soupravy jsou na okruhu jen na nezbytně nutnou dobu (testování je tvrdě placeno!) Takže pokud by byl čas vozit cestující, tak pak se dá zkrátit i pobyt v Cerhenicích a ušetřit. A pokud by tam souprava byla déle a využívala se "komerčně" - komu půjde zisk? Musí se přeci zpalatit náklady...
Těch jednotek, které mohou vozit cestující, se za rok netestuje příliš. Myslíte, že případné vybudování infrastruktury by se v dohledné době zaplatilo a pak začalo přinášet zisk?
Takže, Eliasi, pořádně se uč, abys pak mohl dosáhnout na dobrou pracovní pozici u Siemensu, Bombardieru nebo Alstomu a mohl s novými jednotkami jezdit na testování. A pak je návštěvníkům ŽP mohl z první ruky představit.
Osobně si myslím, že to není špatný nápad a vybrané peníze by mohly částečně snížit náklady na testování souprav. Za ta léta, co jsou Cerhenice v provozu, jsem zatím neslyšel o žádné mimořádnosti.
Měřící přístroje přeci nejsou všude po soupravě. I kdyby byly volné jen dva vozy, tedy kapacita třeba 100 lidí, vstupné na odpolední kroužení 100 kč, příjem 10 000 korun, to by se udělalo dvacetkrát ročně a máme 200 tisíc.
Jasně že to je docela málo peněz a nejsou v tom náklady, ale zároveň by to dost popularizovalo železnici, kdy mnoho lidí nikdy nesedělo v něčem lepším než B. A to by byl hlavní efekt.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











