..: Hazardéry železnice zabíjí :..

DVD Hazardéry železnice zabíjí, foto: Drážní inspekce Praha — Podle statistik Drážní inspekce ČR první pololetí roku 2009 na české železnici přineslo 103 usmrcených a 73 zraněných osob při střetech vlaků s osobami nebo při nehodách na železničních přejezdech. Prakticky každý den pod koly vlaků zbytečně zahyne člověk — a dá se předpokládat, že počet nehod se během letních měsíců ještě zvýší. Inspekce proto prostřednictvím svého nového preventivního filmu Hazardéry železnice zabíjí upozorňuje na rizika hrozící na železnici i v jejím okolí. Jak je řečeno v úvodu tohoto snímku: „Železnice není jen bezpečný způsob dopravy. Pokud se v jejím okolí budeme chovat nezodpovědně, nejenže tím porušujeme zákon, ale především hazardujeme s vlastním životem a riskujeme vážné zranění s trvalými následky.

Hazardující kamion na přejezdu, Rokytnice, 24.4. 2009, foto: SŽDC Film, který Drážní inspekce natočila ve spolupráci s Železnicemi Slovenskej republiky, na praktických případech ukazuje, kam vede hazard, ať už k němu dochází z důvodu vědomého porušování předpisů, nepozornosti nebo neznalosti. Týká se to např. problematiky nepoužívání podchodů a nadchodů, naskakování do jedoucího vlaku, přecházení kolejí mimo vyhrazená místa nebo úrazů elektrickým proudem. Snímek byl vyrobený celkem ve 4 variantách a jeho základní verze jsou volně ke stažení na internetových stránkách DIČR. Drážní inspekce uvítá každé využití tohoto filmu k prevenci nebezpečného chování na železnici a na vyžádání zašle DVD obsahující všechny verze.

Hazardující kamion na přejezdu, Benkov, 10.12. 2008, foto: SŽDC Nejnověji se Inspekce zaměřila na přejezdy při preventivní akci s Policií ČR ve dnech 18. a 22. června na Sokolovsku, Karlovarsku a Plzeňsku. Při kontrole několika desítek řidičů bylo zjištěno celkem 16 překročení nejvyšší povolené rychlosti, z toho pětkrát o více než 30 km/h, 4krát nerespektování značky Stůj, dej přednost v jízdě a dvakrát nedovolené předjíždění na přejezdu. V Jihočeském kraji se akce uskutečnila ve dnech 15. až 19. června a zjištěno bylo celkem 56 přestupků účastníků silničního provozu, kteří v šesti případech nerespektovali světelnou a zvukovou výstrahu, dvakrát závažně překročili rychlost (na přejezdu v Bechyňské Smoleči na Táborsku dokonce o 57 km/h) a jeden z řidičů na přejezdu nedovoleně předjížděl. Při těchto akcích zároveň Drážní inspekce kontrolovala, zda přejezdy odpovídají příslušným bezpečnostním požadavkům. Na kontrolovaných přejezdech nezjistila v této oblasti žádný nedostatek.

Přejezd, foto: DI ČRV souvislosti s bezpečností na přejezdech byl 25.červen vyhlášen jako Den bezpečnosti na přejezdech. Evropský den k železničním přejezdům představuje informační a osvětové akce zaměřené na zvýšení bezpečného chování na železničních přejezdech. Spočívá na jednotlivých národních akcích pod společným heslem: “Stop nehodám! Evropa pro bezpečnější železniční přejezdy!” K akci se připojilo i několik zemí mimo Evropu, jako jsou Austrálie, Kanada, Indie a Jižní Afrika.

Tiskové zprávy k tématu:

Zdroj: Drážní inspekce, SŽDC, prejezdy.eu


JRtrain Poslat mail autorovi | 5.7.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.07.2009 (0:34)  
Ve Slanym, Kvíček, cesta od Smečenské do kopce k zahrádkářský kolonii a kapli Božího hrobu. Teď si jen nejsem jistej, jestli tam ty blikadla vůbec jsou, jel jsem dneska přes spoustu podobných obskurních míst ;-)
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
06.07.2009 (0:23)  
jonáš: Mohu se zeptat, kde se přejezd nachází?
06.07.2009 (0:18)  
Tak snad nejde o to, že by ten přejezd nebyl vidět, i když tam jsou až kříže, žádný předběžný upozorňovadla .. však je to jen cesta na kopec. Tady (a i v zákoně) se furt píše, že se nemá spolejhat na PZZ, ale v daný situaci nic jinýho prostě nezbejvá, situace jak jsem popsal, obecne většina přejezdů kde silnice vede zespoda ve strmym kopci je rozhledem nekontrolovatelná, a je jich spoustu. To jen pro dokumentaci, jakej je rozpor mezi šedou teorií a krvavym stromem života. Naštěstí vzhledem k intenzitám provozu na oné cestě i na kolejích je současnej výskyt vlaku a auta na danym přejezdu statisticky zanedbatelnej. Asi jako na Slovensku na tý polňačce k lyžařskýmu vleku ..
05.07.2009 (22:53)  
Ad Jonáš:každý přejezd je nějak zabezpečený. I pouhé výstražné kříže,doplněné dopravními značkami jsou zabezpečením,o kterém si v jiných případech provozu na silnici můžeme jen nechat zdát. Kde jinde jsou před jednou ,,překážkou" hned čtyři dopravní značky? Dál:je-li Vámi popisovaný přejezd zabezpečen PZZ(přejezdové zabezpečovací zařízení) tak je dávána výstraha jak světly,zak zvukem. Není-li,tak je ze strany železnice umístěno návěstidlo,nařizující strojvedoucímu dávat opakovaně návět Pozor (houkat). A to je slyšet hodně daleko. K často diskutovanému problému poruchPZZ:žádná technika není zcela stoprocentní,ani ta nejdražší a nejlépe zhotovená-viz raketoplán. Ale na železnici se porucha PZZ indikuje buď výpravčím,dispečerům nebo přímo strojvedoucímu,jemu návěstidlem. A pak nastává to,čemu se mnoho lidí diví-PZZ nesvítí,nezvoní,a přesto jede železniční vozidlo. Ale to vozidlo jede rychlostí 10km/hod a houká tak,že by to vzbudilo mrtvého. Jistě,selhání je možné vždy a všude,ani stroj není neomylný,ale pomě zavinění,včetně vyváznutí bez vzájemného kontaktu je pro silniční vozidlo hodně nepříznivý.
05.07.2009 (21:56)  
No upřímně řečeno, křižovatku s hlavní silnicí čtyři metry širokou, v oblouku a těsnym zářezu, na kterou ještě ke všemu vyjíždim zespoda asi dvanáctiprocentnim stoupánim, jsem ještě neviděl, ale přes jeden takovej přejezd jsem dneska odpoledne zrovna jel. Modlil jsem se nahlas, víc se tam dělat nedá.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
05.07.2009 (18:09)  
(OT) Nechic: Malé opáčko ze zákona o silničním provozu, § 28 - železniční přejezd:
(1) Před železničním přejezdem si musí řidič počínat zvlášť opatrně, zejména se přesvědčit, zda může železniční přejezd bezpečně přejet.
(2) Vozidla se před železničním přejezdem řadí za sebou v pořadí, ve kterém přijela. Nejde-li o souběžnou jízdu nebo o jízdu podle § 12 odst. 2, smějí vozidla přejíždět přes železniční přejezd jen v jednom jízdním proudu.
(3) Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.
(4) Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať, a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.
(5) Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.


Nevidíte-li na světla, zpomalíte, případně zastavíte a přesvědčíte se, že můžete přejezd bezpečně přejet.
05.07.2009 (17:32)  
Nechic: Zase se dostavame ke stokrat omlete debate. Blikani nebo neblikani, blizit se k prejezdu je totez jako prijizdet na krizovatku po vedlejsi silnici.
Semaforu pro auta, ktere nejsou za slunka videt, je preci taky spousta a resi se tak, ze se u nich zpomali a dobre se na ne podiva...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
05.07.2009 (17:19)  
Film jsem si prohlédl a musím říct, že se povedl. Teď ještě aby se na něj někdo podíval… Proto si sem dovolím na něj dát přímé odkazy, které v článku chybějí:
http://www.dicr.cz/uploads/Film/DI_film_CR.avi (česká verze)
http://www.dicr.cz/uploads/Film/DI_film_SR.avi (slovenská verze)

PES38: Souhlasím, ale přece jen té osvěty může být trochu více. Málokdo totiž třeba tuší, že vlak může přijet, i když na PZS neblikají světla.

Nechic: Když svítí slunce, tak ve směru od centra není to světlo skoro vidět když začíná blikat.
A co takhle to napsat radši než na Želpage na odpovědná místa?
05.07.2009 (17:00)  
MirekM: Ale i spěchající cestující.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
05.07.2009 (16:58)  
EC 119: Ohrožují především sami sebe, při střetu vlaku s autem bývá obvykle auto i s posádkou napadrť, zatímco ve vlaku dochází maximálně ke zraněním.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko