..: ZSSK od 1. června zavádí tiché oddíly a bezpečné zóny :..

Vůz 1. třídy Ampeer ZSSK ze ŽOS Vrútky, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Po nasazení stevardek do 1. třídy vnitrostátních spojů InterCity přistupuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) k uvedení další nové služby pro zvýšení cestovního komfortu. Od 1. června nabídne v povinně místenkových dálkových vlacích tiché oddíly, v nichž bude cestujícím zaručeno klidné prostředí pro četbu, odpočinek či práci. V dalších přibližně šedesáti spojích, provozovaných ve večerních a nočních hodinách, nabídne dopravce tzv. bezpečné zóny s posíleným dohledem vlakového personálu a intenzivnějším osvětlením. ZSSK si od obou novinek slibuje zvýšení atraktivity cestování vlakem pro další skupiny zákazníků.

Rezervace místa v tiché zóně vlaku IC u ZSSK Místo v tichém oddíle 1. nebo 2. třídy vlaků InterCity je možné rezervovat už nyní při nákupu jízdenek s platností od 1. června, a to i v eshopu ZSSK. Cestující v těchto vozech budou povinni dodržovat tiché prostředí, včetně zákazu hlasitých konverzací, telefonátů a využívání hudebních přehrávačů. Mobilní telefony, přenosné hry nebo notebooky bude možné používat pouze bez zvuku, a vypnutý bude i vlakový rozhlas. „Cílem těchto zón je vyjít vstříc těm, kteří nechtějí být během cestování ničím a nikým rušeni,“ komentuje nový produkt ředitel obchodní sekce ZSSK Igor Chovanec.

Noční snímek 362.002 ve stanici Kolín, foto: Ondík Při zavádění tichých vozů se slovenský národní dopravce inspiruje zejména v západní Evropě. Službu „quiet carriages“ ve svých vlacích nabízí například několik britských dopravců, včetně First Great Western nebo EastCoast. Volbu preferovaného prostředí ale umožňují také SNCF v rámci online služby iDTGV. Německé soupravy ICE novějších generací mají klidové zóny v panoramatických oddílech za prostor strojvedoucího. Další evropské železnice se vydaly cestou úplného zákazu telefonování v oddílech pro cestující. Použití mobilních telefonů se tak omezuje pouze na nástupní prostory nebo speciálně vyhrazené zóny ve vozech.

Druhá červnová novinka je zacílena především na cestující večerních a nočních vlaků, kterým nabídne plně osvětlené oddíly s posíleným dohledem vlakového personálu. Ten by měl ve spolupráci s policií plnit jak preventivní funkci, tak i být schopen zasáhnout v nouzových situacích. Bezpečné zóny budou od června zavedeny na přibližně šesti desítkách regionálních a dálkových spojů, přičemž tyto vozy budou označeny speciálním piktogramem.

Zdroj: ZSSK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.5.2011 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
06.05.2011 (15:24)  
Bezpečná zóna by měla být v masovém dopravním prostředku samozřejmostí, a to v každé jeho části. Jinak tím nikdo jezdit nebude.
Registrierter Benutzer M 
06.05.2011 (10:40)  
362-aneb delani problem tam, kde neni... Mate na Slovensku na poste nebo v bance diskretni zony? Taky se jich ptas, jestli uzemi vne je tedy nediskretni?
06.05.2011 (9:38)  
Ešte teda, možno by to trochu zmiernilo premenovať na:
"Zóna s väčším dohľadom", ale rozhodne nie "bezpečná".

Tam už by sa dalo aj v prepravnom poriadku jasne napísať, čo, prečo a za čo.
Trebárs teda chcem eliminovať riziko okradnutia? Pôjdem vo vozni s intenzívnym osvetlením, kde bude stále buntošiť a hore dolu chodiť dozor, a trebárs aj budem sledovaný priemyselnou kamerou. To už by bola vyššia bezpečnosť, avšak za cenu súkromia a pokoja.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
06.05.2011 (9:20)  
...Službu „quiet carriages“ ve svých vlacích nabízí například několik britských dopravců, včetně First Great Western nebo EastCoast...

ja ti to Juraji kapanek poopravim (omlouvam se...):

Službu „quiet zone“ ve svých soupravách nabízí většina britských dopravců na svých dálkových spojích.

...včetně First Great Western nebo EastCoast...

se priznam, ze tento usek vety jsem nedokazal rozklicovat - a to jsem se fakt snazil...
06.05.2011 (9:07)  
Juraj Kováč:
Ja chápem, aj viem ako to v praxi je a ako je ťažko zabezpečiť bezpečnosť v celom vlaku.
Lenže;
Ten termín "Bezpečná zóna" je veľmi nepríjemný a dráždivý.

Oukej, bude tam častejšie hoblíkovať sprievodca, bude sa tam tuhšie svietiť.
Prvá otázka je, že ak vieme, že máme "nebezpečné vlaky", prečo sa o zvyšenie ich bezpečnosti nesnažíme plošne ale vyšleňujeme iba nejaké "ostrovčeky pokoja"..? Čo bude s vozmi mimo bezpečnej zóny? Bude sa tam už môcť preháňať mafia? cigáni? vreckári? Lebo toto ľuďom v mysli nevdojak prebehne. Kto vlastne bude chcieť dobrovolne cestovať v nebezpečnej zóne? Ľahostají flegoši? Dobrodruhovia? Živly?
Čo ak má okradnú v nebezpečnerj zóne? Bude to moja chyba, že som si nekúpil lístok do bezpečnej a nik, vrátane osožákov za to nebude niesť zodpovednosť?

A naopak,
čo ak ma cestou na WC okradnú v zóne bezpečnej? Potrestajú sprievocu, že slabo svietil a málo chodil?
Do akej miery bude relatívna bezpečnosť bezpečnej zóny, aby si toto pomenovanie zaslúžila?

Z psychologického aj z právneho hľadiska je toto členenie viac ako zapeklité.
06.05.2011 (2:03)  
362.001: moment, to vyznieva, ako keby dnes vlakový personál dohliadal na cestujúcich v celom vlaku. Každý, kto občas nočnými vlakmi cestuje, ale vie, že to má od pravdy ďaleko. Schválne, na čo sa vlakové čaty pri modernizovaných vagónoch najviac sťažujú? Na malý služobný priestor. Pretože nie je zriedkavé, aby napr. v R 614 Zemplín alebo napr. v Šírave sprievodca prešiel vlakom raz a potom sa zavrel do kutlochu. Ak teda po novom sprievodca bude dohliadať na jeden-dva vagóny intenzívnejšie, môže to byť jedine zlepšenie.

Tomáš Palíšek: povedal by som, že odpoveď na tieto obavy je obsiahnutá v texte, takže o rozdelení Ampeeru nie je nutné ďalej špekulovať.
05.05.2011 (22:43)  
Addams) Nelze paušalizovat. Jednou se mi nedopatření povedlo se zapomenout a zvednout hovor v Panoramaabteil ICE a byl jsem promptně upozorněn jak cestujícími, tak průvodčím, co tam zrovna byl.
Registrierter Benutzer M 
05.05.2011 (22:37)  
bulgur - sluchatka "testuji" stejne:-)
Registrierter Benutzer M 
05.05.2011 (22:37)  
Tomáš Palíšek
Jen doufám, že to neplatí v celé délce vozů Ampeer nebo ve všech Bmpeer-ech. Tento nápad se mi totiž vůbec nelíbí, ale chápu ho.

Proc se ti to nelibi? Chces se divat na filmy s reprakama?
05.05.2011 (21:17)  
Jednoznačně hurá! V ranních a večerních spojích by to snad měla být povinnost. Takhle se já při každé jízdě od okolí izoluji právě špuntovými sluchátky (špunty nejsou pecky). Ty jsou podle mého v pořádku i v tiché zóně. Sám mám po 15ti minutách přehrávač na hlasitosti 1 a ještě bych rád ubral.

Podle mě jde hlavně o teenagery a poněkud hulvátský přístup některých cestujících kteří v 4:10 ráno rozsítí a řvou na celý vagón, protože nejsou schopni pochopit, že ti co musí do práce na pátou nebo šestou by rádi i tu půlhodinku dospali. A že je jich v ranních spojích většina...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko