..: ZSSK od 1. června zavádí tiché oddíly a bezpečné zóny :..

Vůz 1. třídy Ampeer ZSSK ze ŽOS Vrútky, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Josef Petrák Bratislava — Po nasazení stevardek do 1. třídy vnitrostátních spojů InterCity přistupuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) k uvedení další nové služby pro zvýšení cestovního komfortu. Od 1. června nabídne v povinně místenkových dálkových vlacích tiché oddíly, v nichž bude cestujícím zaručeno klidné prostředí pro četbu, odpočinek či práci. V dalších přibližně šedesáti spojích, provozovaných ve večerních a nočních hodinách, nabídne dopravce tzv. bezpečné zóny s posíleným dohledem vlakového personálu a intenzivnějším osvětlením. ZSSK si od obou novinek slibuje zvýšení atraktivity cestování vlakem pro další skupiny zákazníků.

Rezervace místa v tiché zóně vlaku IC u ZSSK Místo v tichém oddíle 1. nebo 2. třídy vlaků InterCity je možné rezervovat už nyní při nákupu jízdenek s platností od 1. června, a to i v eshopu ZSSK. Cestující v těchto vozech budou povinni dodržovat tiché prostředí, včetně zákazu hlasitých konverzací, telefonátů a využívání hudebních přehrávačů. Mobilní telefony, přenosné hry nebo notebooky bude možné používat pouze bez zvuku, a vypnutý bude i vlakový rozhlas. „Cílem těchto zón je vyjít vstříc těm, kteří nechtějí být během cestování ničím a nikým rušeni,“ komentuje nový produkt ředitel obchodní sekce ZSSK Igor Chovanec.

Noční snímek 362.002 ve stanici Kolín, foto: Ondík Při zavádění tichých vozů se slovenský národní dopravce inspiruje zejména v západní Evropě. Službu „quiet carriages“ ve svých vlacích nabízí například několik britských dopravců, včetně First Great Western nebo EastCoast. Volbu preferovaného prostředí ale umožňují také SNCF v rámci online služby iDTGV. Německé soupravy ICE novějších generací mají klidové zóny v panoramatických oddílech za prostor strojvedoucího. Další evropské železnice se vydaly cestou úplného zákazu telefonování v oddílech pro cestující. Použití mobilních telefonů se tak omezuje pouze na nástupní prostory nebo speciálně vyhrazené zóny ve vozech.

Druhá červnová novinka je zacílena především na cestující večerních a nočních vlaků, kterým nabídne plně osvětlené oddíly s posíleným dohledem vlakového personálu. Ten by měl ve spolupráci s policií plnit jak preventivní funkci, tak i být schopen zasáhnout v nouzových situacích. Bezpečné zóny budou od června zavedeny na přibližně šesti desítkách regionálních a dálkových spojů, přičemž tyto vozy budou označeny speciálním piktogramem.

Zdroj: ZSSK


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.5.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
05.05.2011 (21:07)  
Což o to, tichý oddíl bych si taky někdy nechal líbit, ale dokud bude vlak tak děsně hučet a kvílet při brzdění, tak je to téměř bezpředmětné. V těch nových vlacích - v rozsáhlejších rekonstrukcích - bych si to dovedl představit, a to hlavně při cestování večer a v noci.
S tím světlem nevím, to může být otravné, měla by být možnost jej ztlumit.

Mmch - tichá regína: jel jsem teď prvního května z Hlinska do Pardubic regínou z nové série a opravdu i v tom vlečňáku bylo tišeji a při brzdění to bylo velmi v pohodě. Tuším špalíky z jiného materiálu? Proč už k+++a nejsou všude???
05.05.2011 (20:09)  
To bulgur: Já mám poznámku z druhé strany. Vozy Bds využívá komu se zamane a cestující s dětmi do deseti let asi nejméně. Zkuste odsud dostat geronta s tím,že si zde sednete s dětmi a se zlou se potážete. Cestoval jsem před týdnem s tříletým synem a jeden dědula z něj byl trochu rozhozen a to jsem ho ještě neposlal jinam,když potřebuje klid.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
05.05.2011 (19:41)  
Jako ten, kdo při cestě vlakem přečetl celou četbu k maturitě, nápad určitě vítám.

Je potřeba stanovit stručná a jasná pravidla co se může, co ne, a jednoznačně oddělit tichý oddíl od "hlučného". Tohle rozhodně může nalákat další cestující.
05.05.2011 (18:51)  
bezpečné zóny s posíleným dohledem vlakového personálu a intenzivnějším osvětlením.
Nevím jak ostatní, ale to osvětlení by mě spíš odradilo. Při jízdě za tmy jsem jedině rád, když si můžu ztlumit nebo vypnout osvětlení.
registrovaný uživatel Addams 
05.05.2011 (18:25)  
"Tiche zony" vo vlakoch ICE su len fraskou: raz som nahodou v takom isiel, a jeden blbec s kravatou tam takmer non-stop 2 hodiny kvakal do mobilu. Revidujuci sprievodca sa nanho ani len skaredo nepozrel ... :-(
registrovaný uživatel BigDye 
05.05.2011 (18:23)  
Tleskám a doufám, že se klidových zón dočkáme i u nás. Ve vlaku se tak krásně čte, když nejsou v dosahu řvouni...
05.05.2011 (16:51)  
Jen doufám, že to neplatí v celé délce vozů Ampeer nebo ve všech Bmpeer-ech. Tento nápad se mi totiž vůbec nelíbí, ale chápu ho.
registrovaný uživatel PepaN 
05.05.2011 (15:59)  
Velmi dobrý nápad, rád bych toto využíval, když adolescenti a jiná individua poslouchají svoji hudbu z laciných plastových šumítek, řvoucích na všechny strany.
bulgur : No jediné řešení je upozornění průvodčího, že vás to ruší, jelikož v SPPO je někde řečeno, že porušování je i poslouchání hlasité hudby...
05.05.2011 (15:55)  
no, v českých podmínkách, kde první třídou na většině spojů jezdí pár platících a zbytek režijkáři, jsou de facto sólo kupé a tiché zóny již dnes. Čili jsme Slovensko opět předběhli :-P
05.05.2011 (15:42)  
Skvělé!
Doufám, že se tichých zón dočkáme i u nás.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko