Praha/Vídeň — Obyvatelé České republiky, kteří žádají o kanadská víza, mohou zvolit několik způsobů podání žádosti. Nejrychlejší je učinit tak osobně ve Vídni na ambasádě. České dráhy pro tyto zájemce připravily na měsíc srpen nabídku „eTiket VÍZA“. Národní dopravce se společně s Velvyslanectvím Kanady v České republice a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) dohodli na této nabídce, kterou začnou nabízet od pondělí 3. srpna 2009. Jedná se o jednodenní jízdenku Praha - Vídeň a zpět spoji SuperCity Pendolino za konečnou cenu 35 eur. Platnost jízdenky bude uznána potvrzením na kanadském velvyslanectví ve Vídni.
„eTiket VÍZA“ budou zatím v prodeji od 3.8. do 31.8. 2009 každý všední den. Cestující do Vídně ráno odcestují spojem SC 15 Smetana s odjezdem z Prahy hl.n. v 5:57. Zpět do Prahy pojedou spojem SC 16 Antonín Dvořák s odjezdem z Vídně v 15:58. Pro každý všední den bude přichystán kontingent 20 zpátečních jízdenek. Ty v sobě zahrnují i povinnou rezervaci. Zakoupit „eTiket VÍZA“ lze pouze prostřednictvím eShopu Českých drah nebo telefonicky na lince TeleTiket.
Podmínky pro jízdenky „eTiket VÍZA“
- Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní zpáteční
- Jízdenky jsou prodávány pouze na pracovní dny — a to v období od 3.8. do 31.8. 2009
- Cena zpáteční jízdenky zahrnuje rezervaci pro cestu tam i zpět
- Prodej zpátečních jízdenek probíhá v předprodeji nejpozději 3 dny před uskutečněním cesty nebo do vyprodání kontingentu 20 míst na den
- Jízdenky platí pouze ve vybraných spojích SC 15 / SC 16
- Jízdenky je možné zakoupit výhradně v elektronickém obchodě ČD nebo přes službu TeleTiket
- Jízdenky platí jen ve 2. třídě
- Během jedné transakce je možné zakoupit maximálně 5 ks jízdenek
- Podmínkou využití jízdenky eTiket VÍZA je opatření této jízdenky razítkem kanadského velvyslanectví ve Vídni — a to na každé z předložených jízdenek. Razítko bude ověřováno personálem při cestě zpět
- Pro reklamace a návratky platí zvláštní podmínky, v platnosti jsou také podmínky pro mezinárodní elektronické jízdenky eTiket
Kde zažádat o vízum
Kanadská ambasáda se nachází na adrese Laurenzerberg 2 (viz mapa), poblíž stanice metra Schwedenplatz (U1, U4). Pro dopravu na místo použijte linku U1 ze stanice Südtiroler Platz, která je pěšky nebo tramvají dostupná přímo z nádraží Wien Südbahnhof, popř. se dopravte na stanici Wien-Mitte/Landstrasse vlaky Schnellbahn a odtud linkou metra U4 do stejné stanice. Standardní lístek na jednu jízdu MHD stojí 1,80 eur, 24hodinový pak 5,70 eur. Automaty obsahují také menu v českém jazyce.
Kromě osobního podání žádostí, které je nejrychlejší cestou pro jeho získání, je také možné poslat žádost, pas, fotografii a poplatek poštou či kurýrem, pověřit vyřízením jinou osobu (rodinný příslušník, kamarád) — není nutná osobní přítomnost, vložit žádost do sběrného boxu na pražském pracovišti Kanadského velvyslanectví nebo využít služeb některých cestovních kanceláří. Všechny podrobnosti uvádí na svých stránkách kanadská vláda.
Zdroj: České dráhy, Wiener Linien, Kanadská ambasáda ve Vídni, FAQ kanadské vlády k vízům pro občany ČR

Někdo tu volal, že zavedení víz je právem každého svrchovaného státu. Potom je ČR v tomto ohledu trochu retardovaná, protože pokud by chtěla zavést vůči Kanadě víza, musela by nejprve vystoupit z EU, kterýžto mechanismus evropské právní právo dosud nezná.
Prapříčina problému leží v inkluzivním pojetí kanadské azylové politiky. Žadateli o azyl zjednodušeně řečeno stačí přihlásit se ke skupině, která byla někdy v minulosti v zemi původu vystavena rasovému útoku. Přitom by stačilo zařadit ČR na seznam superbezpečných zemí původu, a bylo by po problému. Kanada však bude raději pokrytecky hlásat otevřenost imigrantům a jen hasit případné požáry, kdykoli jí začnou určité skupiny obyvatel zneužívat.
Můj odhad: Postačí jedna "správná" reportáž televize Antenna 1, a Kanada do měsíce zavede víza i pro Rumunsko.
Proste popelari odjakziva jezdili jednou tydne v utery, takze takhle to je a system mene popelnic a jezdit 2x tydne je nepripustny.
Jinak jsi to asi shrnul celkem presne.
P.S. Já taky nechci platit vojáky v Afganistánu a ani jiný humanitární pomoci, a taky jsem nechtěl platit mistrovství světa v Liberci, tobě na důchod a podobně... A víš co mi zbylo?? Smířit se s tim a vysrat se na to... :-):-)
A to, že si má někdo požádat o razítko na jízdenku, je záležitost ČD. Při přípravě tohoto článku jsem před jeho vydáním strávil několik hodin na webu Velvyslanectví Kanady a žádnou zmínku o zvýhodňování, urychlení odbavení, prioritách pro lidi, kteří přijedou vlakem s akční nabídkou ČD, jsem tam nenašel. (Vy ano?)
Celá tato diskuze se točí o tom, že někteří neumí porozumět textu, který čtou. ČD nabídly slevu - toť vše. Už tak nabízejí jízdu pendolínem po jižní větvi bez příplatku 200,- CZK. Tak ještě přidaly nabídku 20 míst do Vídně. Kdo chce využít, může, kdo nechce - ušetří si den na cestách a za 1/9 ceny akční jízdenky to pošle poštou. A ti, kdo bydlí v Praze nebo jejím okolí, to odnesou na jejich pražské zastoupení a hodí to jejich sběrného boxu! Jezdit si pro vízum osobně, pokud to není spojeno s pohovorem a odevzdáním otisku palce jako dříve při cestách do USA, je zcela zbytečné. To udělají jen ti, kdo jsou v časové nouzi a nebo ti, kdo se chtějí projet pendolínem do Vídně.
Vaše stesky, že by toto zvýhodnění měla publikovat kanadská strana, jsou zcela liché. Stejně jako jsou úsměvné výkřiky jiného komentujícho, že na to měla být veřejná soutěž...
O tom, že žadatel o vízum, který přijde dříve musí podle okolností čekat, až ten, kdo přijel později vlakem bude odbaven, protože musí stihnout vlak s odjezdem v 15.58.
Cestujícím současně doporučujeme, aby si nechali potvrdit jízdenku již při podávání žádosti dopoledne, aby vízové oddělení vědělo, že tito žadatelé musí stihnout vlak s odjezdem v 15:58.
Proč musí ???
Nemusí. Z Vídně jede po 15.58 do Česka dalších 5 vlaků, to že tam ta jízdenka neplatí je jiná věc.
Zejména v případě, že do Vídně přijede Potěmkin zpožděný, tak je to skutečně pozoruhodné. Zpravidla platí pravidlo "kdo dříve přijde, ten dříve mele".
Proč by měla ambasáda cizího státu zvýhoňovat ty, kteří přijedou Pendolinem.
Proč nejsou zvýhodněni ti, kteří přijedou z BV osobním vlakem.
Vzato do důsledku, když se dá vyřídit vízum poštou nebo přes cestovku, tak by už ČD mohly začít tuto službu nabízet samy za úplatu, místo jednotlivých cestujících by tam jezdil příslušný kurýr ČD s plnou mocí, který by nebyl vázán na Potěmkina.
Netuším, jak je to zorganizované teď (na celé kauze mi skoro nejvíc vadí, že kromě PR ČD neexistují žádné jiné zdroje, velvyslanectví o tom nepíše ani slovo), ale zákonitosti mezinárodních vztahů bývají podobné a jakožto daňový poplatník bych nerad platil ze státního rozpočtu byť i jen 20 mil. Kč, jen proto, aby se ČD mohly natřásat jak holub na báni, jací jsou pašáci.
V první řadě vůbec nechápu, co řešíte Kanaďany, jejichž účast zjevně spočívá v pouhopouhém razítkování jízdenek ČD. Nestojí je to vůbec nic a nikde z článku nevyplývá, že by třeba nerazítkovali jízdenky SA, letenky Austrianu nebo cokoliv kohokoliv jiného, pokud by byli požádáni. Další nesmysl je "kdo to zaplatí". Zkusím jen napovědět, že 35 EUR je pořád lepší než vézt vzduch. ČD zaslouží tentokrát pochvalu. Otázka, jak se vůbec rentují EC a SC do Vídně, by samozřejmě byla na úplně jinou debatu.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











