..: Pro kanadská víza do Vídně na eTiket, radí České dráhy :..

Pendolino u Poříčan Praha/Vídeň — Obyvatelé České republiky, kteří žádají o kanadská víza, mohou zvolit několik způsobů podání žádosti. Nejrychlejší je učinit tak osobně ve Vídni na ambasádě. České dráhy pro tyto zájemce připravily na měsíc srpen nabídku „eTiket VÍZA“. Národní dopravce se společně s Velvyslanectvím Kanady v České republice a Rakouskými spolkovými drahami (ÖBB) dohodli na této nabídce, kterou začnou nabízet od pondělí 3. srpna 2009. Jedná se o jednodenní jízdenku Praha - Vídeň a zpět spoji SuperCity Pendolino za konečnou cenu 35 eur. Platnost jízdenky bude uznána potvrzením na kanadském velvyslanectví ve Vídni.

„eTiket VÍZA“ budou zatím v prodeji od 3.8. do 31.8. 2009 každý všední den. Cestující do Vídně ráno odcestují spojem SC 15 Smetana s odjezdem z Prahy hl.n. v 5:57. Zpět do Prahy pojedou spojem SC 16 Antonín Dvořák s odjezdem z Vídně v 15:58. Pro každý všední den bude přichystán kontingent 20 zpátečních jízdenek. Ty v sobě zahrnují i povinnou rezervaci. Zakoupit „eTiket VÍZA“ lze pouze prostřednictvím eShopu Českých drah nebo telefonicky na lince TeleTiket.

Podmínky pro jízdenky „eTiket VÍZA“

  • Jízdenku je možné zakoupit pouze jako jednodenní zpáteční
  • Jízdenky jsou prodávány pouze na pracovní dny — a to v období od 3.8. do 31.8. 2009
  • Cena zpáteční jízdenky zahrnuje rezervaci pro cestu tam i zpět
  • Prodej zpátečních jízdenek probíhá v předprodeji nejpozději 3 dny před uskutečněním cesty nebo do vyprodání kontingentu 20 míst na den
  • Jízdenky platí pouze ve vybraných spojích SC 15 / SC 16
  • Jízdenky je možné zakoupit výhradně v elektronickém obchodě ČD nebo přes službu TeleTiket
  • Jízdenky platí jen ve 2. třídě
  • Během jedné transakce je možné zakoupit maximálně 5 ks jízdenek
  • Podmínkou využití jízdenky eTiket VÍZA je opatření této jízdenky razítkem kanadského velvyslanectví ve Vídni — a to na každé z předložených jízdenek. Razítko bude ověřováno personálem při cestě zpět
  • Pro reklamace a návratky platí zvláštní podmínky, v platnosti jsou také podmínky pro mezinárodní elektronické jízdenky eTiket

Kde zažádat o vízum

Kanadská ambasáda se nachází na adrese Laurenzerberg 2 (viz mapa), poblíž stanice metra Schwedenplatz (U1, U4). Pro dopravu na místo použijte linku U1 ze stanice Südtiroler Platz, která je pěšky nebo tramvají dostupná přímo z nádraží Wien Südbahnhof, popř. se dopravte na stanici Wien-Mitte/Landstrasse vlaky Schnellbahn a odtud linkou metra U4 do stejné stanice. Standardní lístek na jednu jízdu MHD stojí 1,80 eur, 24hodinový pak 5,70 eur. Automaty obsahují také menu v českém jazyce.

Kromě osobního podání žádostí, které je nejrychlejší cestou pro jeho získání, je také možné poslat žádost, pas, fotografii a poplatek poštou či kurýrem, pověřit vyřízením jinou osobu (rodinný příslušník, kamarád) — není nutná osobní přítomnost, vložit žádost do sběrného boxu na pražském pracovišti Kanadského velvyslanectví nebo využít služeb některých cestovních kanceláří. Všechny podrobnosti uvádí na svých stránkách kanadská vláda.

Zdroj: České dráhy, Wiener Linien, Kanadská ambasáda ve Vídni, FAQ kanadské vlády k vízům pro občany ČR


Aleš Macura | 3.8.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Rakousko


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Busman 
03.08.2009 (16:54)  
SYN:

Však se též nedomnívám, že by se někdo dopouštěl trestného činu. A Vaše spekulace, že ČD za to daly Kanaďanům pár volných lístků, vysvětluje, proč ta nabídka, dle mého názoru, zas až tak moc cenově atraktivní není. Jen mi příjde zajímavé, že velvyslanectví v úředním procesu vydávání víz, čili ve státní správě par exellance, přistupuje na tuhle srandu upřednostňování žadatelů s konkrétní JEDNOU jízdenkou jedné dopravní společnosti. Výkon státní správy není žádná obchodní nabídka, festival či koncert.

Proti nabídce 35 EUR Praha - Wien v kontingentu 20 jízdenek na konkrétní spoje s návratem ve stejný den nic nemám. Jen není tak akční, aby se musela omezovat ještě nějakými "kulatými razítky" kanadského velvyslanectví. A ten cirkus kolem toho - instruovat personál toho konzulárního oddělení, seznámit vlakové čety, jak takové razítko asi vypadá atd., to mi příjde trochu překombinované. Za tu cenu prostě mohli udělat nějakej srpnovej ČD Tip či co - že to je dobrý na otočku do Vídně, ideální pro víza, ale bez těch maškarád, prosím...

A ještě jedno píchnutí na závěr, abyste se na mě opět sesypali jako vosy: základní problém v obsazenosti vlaků do Vídně tkví zejména v jejich počtu. Ono 9 přímých spojů z Prahy je docela dost. To není ani do mnohem lukrativnějšího Berlína...
Registrierter Benutzer tenzor 
03.08.2009 (16:16)  
SzKT: normalni a standartni postup neni ani obnovit viza kvuli tomu, ze mam problem z vlastni hlouposti, tj. nejdriv davam jako jediny stat na svete azyl nekomu, kdo tyto podminky nesplnuje, zada o nej pouze z ekonomickych duvodu + zneuziva pri tom penezni davky a pak mi docvakne, ze to nebyl nejchytrejsi napad a pausalne potrestam vsechny obcany ciziho statu. Libit se nam to nemusi, ale Kanada je suvereni zeme - pokud vas to tak stve, tak bezte demonstrovat pred jejich ambasadu ve Vidni nebo bojkotujte jejich vyrobky nebo nevim, ale nechapu, jaky smysl to ma donekonecna omilat tady.
03.08.2009 (15:30)  
Základním problémem je neschopnost a hlavně blbost kanadské vlády vyřešit problém s azylanty tak, že ten, kdo tam chce pobývat více než 90 dní (3 měsíce) musí požádat o pobytové vízum, což je většinou součást dohody o bezvízovém styku mezi dvěma státy. Podobně jako ten, kdo tam chce pracovat nebo studovat musí žádat o studijní nebo pracovní vízum.

V případě Kanady je problém v tom, že nějaká mezivládní dohoda neexistuje a bezvízový styk je jednostranným aktem příslušné strany nebo společenství EU. V době, kdy jsme nebyli členy EU jsme mohli jezdit např. do Rakouska bez víz, ale v té dohodě byla napsáno, že se to týká jenom krátkodobých pobytů nepřesahujících 90 dní. Jeden čas s tím měli problémy řidiči kaminonů, protože se takovéto ustanovení taky dalo vykládat tak, že se jedná o 90 dní v kalendářením roce postupně načítaných, nikoli o ucelených 90 dní.
Po vstupu do Schengenu začali mít stejný problém občané USA, kteří mohou u nás bez víza 90 dní v kuse. Tehdy do dělali tak, že prostě překročili státní hranice, třebas jen na hodinu, získali nové vstupní razítko do pasu a měli tu zase možnost pobýta 90 dní. Zrušením hraničních kontrol přišli o tuto možnost....

A pak stačí nastavit takové podmínky, aby potencionální azylant prostě nemohl pobytové vízum dostat. Například složení finanční kauce na příslušný účet ve výši 50 dolarů na osobu a den na každý den plánovaného pobytu...
A vzhledem k tomu, že se obecně ví, kdo patří do skupiny potencionálníách azylantů, tak je patrné, že tato komunita prostě ty peníze nedá nikdy dohromady, protože nebude schopna říci, jak v té Kanadě chce dlouho být a proč tam vlastně chce být.

Otravovat vízovou povinností turisty je stupidita.
03.08.2009 (15:28)  
SZkT: Já to vidím tak, že "kdo k nám přijede ekologicky vlakem, a nepojede zlym autem" dostane od nás bonus, že může předbíhat. ČD využily mezeru v tom, že šílená Kanada chce po nás víza a domluvila si kšeft, je to prostě tak, že Kanada cítí, že má máslo na hlavě a tak dává alespoň tenhle bonus, je to podle mě naprosto v pořádku. Takhle to přijde mě.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.08.2009 (15:11)  
tenzor: ještě to zkusím jinak: dáme si hypotetický příklad, jak celá situace vypadá z druhé strany. Řekněme, že ČR z nějakého důvodu zavede vízum Turkům s tím, že víza vydává ambasáda v syrském Damašku. A pak se najdenou udělá nabídka, že kdo do toho Damašku pojede s TCDD za super akční nabídku, dostane úřední potvrzení, že tam byl a ještě bude mít ve frontě na vízum přednost. Pořád se tato situace líbí? Pořád je to normální a standardní postup?
Registrierter Benutzer SYN 
03.08.2009 (15:05)  
Pozor, já se nedomnívám (nebo to aspoň nepovažuju za pravděpodobné) že by se snad ČD dopustily trapného trestného činu uplácením do soukromé kapsy nějakého úředníka Kanadského konzulátu ve Vídni, spíš bych považoval za možné že poskytly polooficiálně konzulátu řekněme volné lístky na spoj Vídeň - Praha nebo tak něco, co klidně i projde auditem a ustál by to i ten konzulát...
Neříkám že to vím nebo že to tak musí být ale klidně bych si to dovedl představit. Ten Porsche by to též klidně mohl uvést do daňového přiznání jako nákladovou položku v rámci PR :-)
Registrierter Benutzer tenzor 
03.08.2009 (14:31)  
Jsem sice kritik CD, ale tahle nabidka mi prijde jako priklad pruzneho reagovani na aituaci, ktera nastala. Kdyby Ceske Drahy aplikovaly stejny typ mysleni na veskerou praci, tak by mozna prestaly byt prodelkove.
Ze 35 euro nejspis naklady na Pendolino nezaplati je sice fakt, ale je lepsi kdyz pojede 20 lidi kteri zaplati 700 euro navic nebo kdyz ty mista budou prazdna? A to nemluvim o tom, ze si CD udelaji dobrou reklamu (pokud nebude mit vlak hodinu zpozdeni, samozrejme).
Proc kanadska ambasada dava razitka a prednost zakaznikum CD netusim, ale uvedomte si, ze je to nic nestoji. Pokud ma nekdo nejake informace o tom, ze jim nejaky nas statni urednik neco tajne zaplatil, tak doufam ze tento trestny cin oznami... jinak je to jen spekulace, navic velmi nepravdepodobna.
Registrierter Benutzer Busman 
03.08.2009 (14:16)  
SYN:
No hurá, jsem rád, že nejsem jediný, kdo tu společnou nabídku s kanadským velvyslanectvím vidí jako "zajímavou"..., moc často sem nepíšu, ale tohle mě už ráno zaujalo dost...;-)
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.08.2009 (13:01)  
A ještě drobnost: v žádném ze zdrojů pod článkem žádná zmínka o téhle nabídce není. Tudíž mám zato, že jediným zdrojem bylo opět jen PR ČD, které se může od reality dost lišit. Takhle se ovšem solidní žurnalistika nedělá: pravidlem by mělo být ověření alespoň ze dvou nezávislých zdrojů.
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
03.08.2009 (12:59)  
SYN: Přesně tak, otázka "kdo to zaplatí" je přesně to, co by mě nejvíc zajímalo. Je moc zajímavé, že vízum do Kanady vyřizují ve Vídni kdekomu (Maďarsko, balkánské státy...) a nikdo takovou nabídku nemá. Jen Maďaři svého času řešili, že jejich rozpočet tolika penězi nedisponuje, aby to svým občanům zaplatili. Navíc se jedná o obcházení pravidel veřejné podpory: podpora jednomu z mnoha dopravců na kolejích. Tudíž mám obavu, že česká vláda z peněz nás všech dotuje vytíženost pendolín a mě jakožto daňového poplatníka tohle podezření docela znervózňuje.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko