..: Lokomotivy EU 44 PKP IC budou nasazeny v prosinci 2009 :..

EU 44 Husarz, rychlostí jízdy, foto: Gazeta.pl Varšava — Deset moderních vícesystémových rychlíkových lokomotiv Siemens Taurus verze ES 64 U4–VD si objednal polský dopravce PKP InterCity pro vozbu mezinárodních spojů. Za dodávku zaplatí 54 mil. eur. Nejrychlejší lokomotiva světa, vlastníkem označená jako EU 44 Husarz, se již stala také držitelem polského národního rychlostního rekordu 235 km/h, kterého dosáhla při testovacích jízdách 29. května 2009 v úseku CMK mezi stanicemi Psary a Góra Włodowska. PKP IC má aktuálně ve stavu dva stroje – 183.601 a 602. Podle plánů dopravce mají být od změny jízdního řádu v prosinci 2009 turnusově nasazeny zejména na spoje Berlin–Warszawa–Express spojující polské a německé hlavní město, a také na nočním vlaku EuroNight Jan Kiepura. Tyto nově pořízené stroje Siemens by měly vystřídat lokomotivy Bombardier Traxx a EP 09. V současné době se vlaky v pohraniční přechodové stanici Rzepin/Reppen přepřahají.

Koncept Berlin–Warszawa–Express byl představen na jaře 2002. Tento projekt začínal se čtyřmi páry vlaků; k jízdnímu řádu 2008/09 tento počet narostl na šest. V čele se dosud vystřídaly lokomotivy jak ze Škody Plzeň řad 180 DB/Railion a 371 ČD, tak ex–východoněmecké dieselové stroje řady 234 známé jako ragulin. Aktuálně vozbu zajišťují pronajaté stroje řady 186, tj. Traxx MS. Soupravy BWE mají individuální nátěr, vozy jsou bílé a uprostřed mezi okny a podvozky je široký tmavomodrý pruh, v pruhu je vepsaný název vlaku. Jsou složeny většinou z klimatizovaných vozů převážně PKP IC a také DB.

Na denních spojích budeme vídat husary po celé trase od Varšavy přes Řepín až do Berlína. Noční vlak Jan Kiepura, spojující Varšavu a Amsterdam, povezou tyto stroje z Varšavy do Hannoveru a zpět. Zatím ve stádiu úvah je nasazení husarů na EuroCity Vídeň – Varšava nebo InterCity z Varšavy do Katovic.

Zdroje: railcolor.net, rynek-kolejowy.pl; foto: gazeta.pl


Dennis Hübsch Poslat mail autorovi , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.9.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user comar 
24.09.2009 (18:05)  
korbos: "mesta jako Hodonin a Stare Mesto by mela byt DOBRE obsluhovana jinak nez EC"
ano, MELA BY, ale nejsou! Tudiz budme radi ze mame aspon zastavkove EC.

Do budoucna by samozrejme stalo zato ty "zbytecne" zastavky a preprahy zrusit. Dala by se tim docilit jizdni doba Wien-Warszawa neco lehce pres 7h (oproti soucasnym 7h47min).

Kdyby Polaci zainvestovali do infrastruktury, tak by to slo i za 6h30min.
Registered user Iwan 
24.09.2009 (17:56)  
Navrh JR EC Polonia GVD 2009/2010
HV: EP09

Warszawa Centralna: 6:45
Sosnowiec Główny: 8:59 9:00
Katowice: 9:11 9:13 (WC - Kat 2:26 vs 2:42 v plat. GVD)
Zebrzydowice: 10:14 10:15 (WC - Zeb 3:29 vs 3:50 v plat. GVD)
Petrovice u K: 10:23 (bez pobytu)
Registered user kobros 
24.09.2009 (17:47)  
no, ja teda bych se nerad tady poustel do nazorove prestrelky na tema zastavovani EC, ale myslim, ze mesta jako Hodonin a Stare Mesto by mela byt DOBRE obsluhovana jinak nez EC. To jsou jen regionalni mesta, nejsou to City - tak jak to stoji v nazvu kategorie tech vlaku. A kdyby bylo po mem, tak prave u spojeni Warszawa - Wien by se tech zastavek jaksi melo vyradit (daleko) vice. Ale smysl tak uvazovat ma az po spraveni trate mezi Petrovicemi a Katowicemi. Jaksi jsem toho nazoru, ze zrovna tato relace ma potencial pretahnout bonitni klientelu z letadla a nezastavovani z rychlosti 160 km/h kazdych 20 km k teto pritazlivosti prida.
24.09.2009 (17:40)  
Iwan) Teď se dívám, že na Rynku ten zdrojový text během doby, co jsme pracovali na textu, stáhli. Tak asi proto. :) a já myslel, že tohle se může stát jen u nás.

Co se pobytů v Petrovicích týká, mám dojem, že tam jsou zavedeny jen dočasně a to kvůli nedostatku EP09 schválených pro ČR a zavedení dvojího přepřahu (Petrovice a Bohumín).
Registered user Iwan 
24.09.2009 (17:34)  
Od nového GVD se zruší pobyty v Petrovicích u/K. Polská vlaková a lokomotivní četa bude zajíždět do Bohumína.

Pozdrawiam
Krzysztof Waszkiewicz
Registered user comar 
24.09.2009 (17:31)  
kobros: zastavovani v hodonine a starem meste smysl ma. problem je, ze v soucasnosti nemaji rychliky breclav-olomouc v prerove pripoj na rychle spojeni do ostravy. kdyz chce nekdo jet z hodonina do ostravy tak ma dve moznosti:
a) rychlikem do prerova a potom dal osobakem do ostravy
b) ec/ic do ostravy.
kdyby byly v prerove pripoje mezi ostravskymi a breclavskymi rychliky, tak by se samozrejme zastavky ec v hodonine a starem meste mohly vypustit.
Registered user Iwan 
24.09.2009 (17:28)  
Taurusy nebudou od prosince jezdit na vlacích BWE ani na EN Jan Kiepura.
Po ukončení polonizace, vznesl nějakou námítku německý drážní úřad, který Taurusy má schválit do června 2010.
Tedy Taurus do Německa zajede teprve od 06/2010.

UTK /polský drážní úřad/ má schálit ES64U4 do konce platného GVD. Od nového GVD Taurusy budou moct jezdit na vlacích pro normativ HKV EP09 (strojmistr muže dát taurusa na BWE, nebo taky i na IC Ondraszek nebo BWE nebo IC Bem, čil ina cokoliv, kam má turnusově jet lokomotiva řady EP09). Bude se tedy moct objevit v Rzepině na BWE, ale do Německa nezajedou. Nezajedou taky ani do Bohumína, protože nejsou schváleny od SŽDC.

V podmínkách objednávky přepravcu Intercity byl požadavek, aby Taurusy byly schváleny v PL, CZ, DE, AT / nepamatuji si, zda také i na SK/.
Jiná věc se týče ohledně max. rychlosti, kterou mají jezdit. Rychlost 200 km/hod bude na CMK až po vybudování ETCS, v roce 2012.
Uvádím link k tomuto tématu ze skušebních jízd pŕed 2 týdny:
http://www.rynek-kolejowy.pl/12705/Testy%2BHusarza%2Bna%2BE20.htm
24.09.2009 (17:13)  
pro kolobros: jak sem jel EC Polonia tak vlaky zbytečně zastavovaly v Petrovicích u Karviné (nikdo nenasedá nkdo nevystupuje....co sem ja videl...) , jinak v Hodoníně žádné davy lidí na tento vlak nečeká ale málo na to aby to tam nezastavovalo jich taky néni nevim jak je to ve Starém městě navíc ze svinova hodně moc lidi přestupuje ( ja sem jel s pánem který jezdí z Hrušek do Hodonína a tam přesedá na Poloniu do Ostravy když by to nezastavovalo v Hodoníně tak většina lidí by stratila spojení do Ostravy ....
24.09.2009 (16:45)  
zastávky v hodoníně a starém městě smysl mají, jako rychlé spojení těchto měst s ostravou. v příštím jízdním řádu bude pokud se nemýlím, na 330 jezdit 5 párů ec, v budoucnu snad více v dvojhodinovém taktu. prostě dnes ec někdy slouží i rychlé regionální dopravě, pokud ne, stačily by na 330 sobieski a polonia
Registered user kobros 
24.09.2009 (15:57)  
pro elias is best, to by bylo super, ale jaksi aby to melo vyrazny efekt na jizdni dobu, bylo by v prve rade nutne odstranit ten tankodrom mezi Bohuminem a Katowicemi, potom tedy ubrat zastavky na ceskem uzemi. Jaksi smysl zastavek Hodonin ci Stare mesto mi hodne unika a v Ostrave taky staci jen jedna.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko