Varšava — Deset moderních vícesystémových rychlíkových lokomotiv Siemens Taurus verze ES 64 U4–VD si objednal polský dopravce PKP InterCity pro vozbu mezinárodních spojů. Za dodávku zaplatí 54 mil. eur. Nejrychlejší lokomotiva světa, vlastníkem označená jako EU 44 Husarz, se již stala také držitelem polského národního rychlostního rekordu 235 km/h, kterého dosáhla při testovacích jízdách 29. května 2009 v úseku CMK mezi stanicemi Psary a Góra Włodowska. PKP IC má aktuálně ve stavu dva stroje – 183.601 a 602. Podle plánů dopravce mají být od změny jízdního řádu v prosinci 2009 turnusově nasazeny zejména na spoje Berlin–Warszawa–Express spojující polské a německé hlavní město, a také na nočním vlaku EuroNight Jan Kiepura. Tyto nově pořízené stroje Siemens by měly vystřídat lokomotivy Bombardier Traxx a EP 09. V současné době se vlaky v pohraniční přechodové stanici Rzepin/Reppen přepřahají.
Koncept Berlin–Warszawa–Express byl představen na jaře 2002. Tento projekt začínal se čtyřmi páry vlaků; k jízdnímu řádu 2008/09 tento počet narostl na šest. V čele se dosud vystřídaly lokomotivy jak ze Škody Plzeň řad 180 DB/Railion a 371 ČD, tak ex–východoněmecké dieselové stroje řady 234 známé jako ragulin. Aktuálně vozbu zajišťují pronajaté stroje řady 186, tj. Traxx MS. Soupravy BWE mají individuální nátěr, vozy jsou bílé a uprostřed mezi okny a podvozky je široký tmavomodrý pruh, v pruhu je vepsaný název vlaku. Jsou složeny většinou z klimatizovaných vozů převážně PKP IC a také DB.
Na denních spojích budeme vídat husary po celé trase od Varšavy přes Řepín až do Berlína. Noční vlak Jan Kiepura, spojující Varšavu a Amsterdam, povezou tyto stroje z Varšavy do Hannoveru a zpět. Zatím ve stádiu úvah je nasazení husarů na EuroCity Vídeň – Varšava nebo InterCity z Varšavy do Katovic.
Zdroje: railcolor.net, rynek-kolejowy.pl; foto: gazeta.pl

ano, MELA BY, ale nejsou! Tudiz budme radi ze mame aspon zastavkove EC.
Do budoucna by samozrejme stalo zato ty "zbytecne" zastavky a preprahy zrusit. Dala by se tim docilit jizdni doba Wien-Warszawa neco lehce pres 7h (oproti soucasnym 7h47min).
Kdyby Polaci zainvestovali do infrastruktury, tak by to slo i za 6h30min.
HV: EP09
Warszawa Centralna: 6:45
Sosnowiec Główny: 8:59 9:00
Katowice: 9:11 9:13 (WC - Kat 2:26 vs 2:42 v plat. GVD)
Zebrzydowice: 10:14 10:15 (WC - Zeb 3:29 vs 3:50 v plat. GVD)
Petrovice u K: 10:23 (bez pobytu)
Co se pobytů v Petrovicích týká, mám dojem, že tam jsou zavedeny jen dočasně a to kvůli nedostatku EP09 schválených pro ČR a zavedení dvojího přepřahu (Petrovice a Bohumín).
Pozdrawiam
Krzysztof Waszkiewicz
a) rychlikem do prerova a potom dal osobakem do ostravy
b) ec/ic do ostravy.
kdyby byly v prerove pripoje mezi ostravskymi a breclavskymi rychliky, tak by se samozrejme zastavky ec v hodonine a starem meste mohly vypustit.
Po ukončení polonizace, vznesl nějakou námítku německý drážní úřad, který Taurusy má schválit do června 2010.
Tedy Taurus do Německa zajede teprve od 06/2010.
UTK /polský drážní úřad/ má schálit ES64U4 do konce platného GVD. Od nového GVD Taurusy budou moct jezdit na vlacích pro normativ HKV EP09 (strojmistr muže dát taurusa na BWE, nebo taky i na IC Ondraszek nebo BWE nebo IC Bem, čil ina cokoliv, kam má turnusově jet lokomotiva řady EP09). Bude se tedy moct objevit v Rzepině na BWE, ale do Německa nezajedou. Nezajedou taky ani do Bohumína, protože nejsou schváleny od SŽDC.
V podmínkách objednávky přepravcu Intercity byl požadavek, aby Taurusy byly schváleny v PL, CZ, DE, AT / nepamatuji si, zda také i na SK/.
Jiná věc se týče ohledně max. rychlosti, kterou mají jezdit. Rychlost 200 km/hod bude na CMK až po vybudování ETCS, v roce 2012.
Uvádím link k tomuto tématu ze skušebních jízd pŕed 2 týdny:
http://www.rynek-kolejowy.pl/12705/Testy%2BHusarza%2Bna%2BE20.htm
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











