..: Lokomotivy EU 44 PKP IC budou nasazeny v prosinci 2009 :..

EU 44 Husarz, rychlostí jízdy, foto: Gazeta.pl Varšava — Deset moderních vícesystémových rychlíkových lokomotiv Siemens Taurus verze ES 64 U4–VD si objednal polský dopravce PKP InterCity pro vozbu mezinárodních spojů. Za dodávku zaplatí 54 mil. eur. Nejrychlejší lokomotiva světa, vlastníkem označená jako EU 44 Husarz, se již stala také držitelem polského národního rychlostního rekordu 235 km/h, kterého dosáhla při testovacích jízdách 29. května 2009 v úseku CMK mezi stanicemi Psary a Góra Włodowska. PKP IC má aktuálně ve stavu dva stroje – 183.601 a 602. Podle plánů dopravce mají být od změny jízdního řádu v prosinci 2009 turnusově nasazeny zejména na spoje Berlin–Warszawa–Express spojující polské a německé hlavní město, a také na nočním vlaku EuroNight Jan Kiepura. Tyto nově pořízené stroje Siemens by měly vystřídat lokomotivy Bombardier Traxx a EP 09. V současné době se vlaky v pohraniční přechodové stanici Rzepin/Reppen přepřahají.

Koncept Berlin–Warszawa–Express byl představen na jaře 2002. Tento projekt začínal se čtyřmi páry vlaků; k jízdnímu řádu 2008/09 tento počet narostl na šest. V čele se dosud vystřídaly lokomotivy jak ze Škody Plzeň řad 180 DB/Railion a 371 ČD, tak ex–východoněmecké dieselové stroje řady 234 známé jako ragulin. Aktuálně vozbu zajišťují pronajaté stroje řady 186, tj. Traxx MS. Soupravy BWE mají individuální nátěr, vozy jsou bílé a uprostřed mezi okny a podvozky je široký tmavomodrý pruh, v pruhu je vepsaný název vlaku. Jsou složeny většinou z klimatizovaných vozů převážně PKP IC a také DB.

Na denních spojích budeme vídat husary po celé trase od Varšavy přes Řepín až do Berlína. Noční vlak Jan Kiepura, spojující Varšavu a Amsterdam, povezou tyto stroje z Varšavy do Hannoveru a zpět. Zatím ve stádiu úvah je nasazení husarů na EuroCity Vídeň – Varšava nebo InterCity z Varšavy do Katovic.

Zdroje: railcolor.net, rynek-kolejowy.pl; foto: gazeta.pl


Dennis Hübsch Poslat mail autorovi , Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.9.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.09.2009 (15:41)  
Vítal bych Taurus na EC Polonia nebo Sobieski.
24.09.2009 (14:51)  
M) Troufám si říct, že zrušení dvou přepřahu a nasazení výkonnější lokomotivy na tyhle vlaky se soupravou brzděnou na 160 až 200 pomůže zkrátit jízdní dobu klidně o 30 minut systémově, tj. s rezervou.
24.09.2009 (12:24)  
jenom by bylo zbytečné dávat taurusy na trasu Bohumín-Katowice-Warzsawa, protože v ůseku Zebrzydowice-Katowice sme jeli 30 km/h to bylo otřesné ..... to je tak když se nekdo nedíve do budoucna a podkope (těžby) si koridorovou trať.....
registrovaný uživatel Tomjoh  mail  
24.09.2009 (11:40)  
Řada 1216 zatím není zcela určitě schválená pro provoz na celé síti SŽDC, ale pouze na koridory. Když byla nedávno výluka mezi Prahou a Kolínem a vlaky EC z Prahy do Vídně to objížděly přes Lysou nad Labem a Nymburk, tak vlaky s vlakovou lokomotivou řady 1216 tahaly do Kolína české mašiny.
registrovaný uživatel SYN 
24.09.2009 (11:26)  
Bakiy: Tak pochopitelně se nemohl RailJet dostat se svojí kmenovou loko až do Ostravy (vlastní silou), to by jaksi fyzicky nešlo vzhledem k chybějícímu 3kV systému (a taky patřičné zabezpečovače nemá). Naopak, 1216ka je toho fyzicky schopná a verze 1216.2 na to má i příslušné zab. vybavení (jak nám názorně demonstrovala).
V předchozím článku ŽP (odkazovaném v textu tohoto) se dále uvádí: Čtyřsystémové stroje typu 1216.2 (index značí úpravu pro provoz ve střední Evropě) dostanou v Polsku přidělenu řadu EU44. Tato verze je homologována i pro provoz na kolejích SŽDC... takže pokud se toto nezměnilo tak by opravdu mělo jít jen o formality...
24.09.2009 (10:50)  
m: na 330 by mírně stoupla rychlost
registrovaný uživatel M 
24.09.2009 (10:46)  
Pominu-li preprah na hranicich, tak co by se zmenilo, kdyby na 330+270 taurus jezdil?
registrovaný uživatel Bakiy 
24.09.2009 (10:17)  
Agentura "JPP" rika, ze Taurus 1216.2 (je jich asi sedm) je schvalenej po cele siti SZDC, 1116 muze jezdit pouze do prechodove stanice a do C.Budejovic. Pokud si pamatuju, RailJet byl tazen prave schvalenym "fotbalovym" Taurem a vezl studenou kmenovou lokomotivu. Proc asi? :-) Takze schvaleni polskeho Taura asi formalita nebude, leda ze by byl schodny s radou 1216.2, coz z clanku poznat neni. Oznaceni ES 64 U4–VD mi nic nerika...
registrovaný uživatel SYN 
24.09.2009 (9:02)  
Tak do Břeclavi zhusta zajíždějí i 1116, a Břeclav-Přerov projížděl minimálně RailJet (možná i jiné) takže půjde maximálně o formality...
24.09.2009 (8:36)  
Děkuji za zajímavou novinku, hlavně by mě ale zajímalo, jak je to s povolením DÚ na 330. Na 270 v úseku Přerov - Bohumín už tuším může (neověřená informace z K-Reportu), ale co "spodek"?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko