Varšava — Deset moderních vícesystémových rychlíkových lokomotiv Siemens Taurus verze ES 64 U4–VD si objednal polský dopravce PKP InterCity pro vozbu mezinárodních spojů. Za dodávku zaplatí 54 mil. eur. Nejrychlejší lokomotiva světa, vlastníkem označená jako EU 44 Husarz, se již stala také držitelem polského národního rychlostního rekordu 235 km/h, kterého dosáhla při testovacích jízdách 29. května 2009 v úseku CMK mezi stanicemi Psary a Góra Włodowska. PKP IC má aktuálně ve stavu dva stroje – 183.601 a 602. Podle plánů dopravce mají být od změny jízdního řádu v prosinci 2009 turnusově nasazeny zejména na spoje Berlin–Warszawa–Express spojující polské a německé hlavní město, a také na nočním vlaku EuroNight Jan Kiepura. Tyto nově pořízené stroje Siemens by měly vystřídat lokomotivy Bombardier Traxx a EP 09. V současné době se vlaky v pohraniční přechodové stanici Rzepin/Reppen přepřahají.
Koncept Berlin–Warszawa–Express byl představen na jaře 2002. Tento projekt začínal se čtyřmi páry vlaků; k jízdnímu řádu 2008/09 tento počet narostl na šest. V čele se dosud vystřídaly lokomotivy jak ze Škody Plzeň řad 180 DB/Railion a 371 ČD, tak ex–východoněmecké dieselové stroje řady 234 známé jako ragulin. Aktuálně vozbu zajišťují pronajaté stroje řady 186, tj. Traxx MS. Soupravy BWE mají individuální nátěr, vozy jsou bílé a uprostřed mezi okny a podvozky je široký tmavomodrý pruh, v pruhu je vepsaný název vlaku. Jsou složeny většinou z klimatizovaných vozů převážně PKP IC a také DB.
Na denních spojích budeme vídat husary po celé trase od Varšavy přes Řepín až do Berlína. Noční vlak Jan Kiepura, spojující Varšavu a Amsterdam, povezou tyto stroje z Varšavy do Hannoveru a zpět. Zatím ve stádiu úvah je nasazení husarů na EuroCity Vídeň – Varšava nebo InterCity z Varšavy do Katovic.
Zdroje: railcolor.net, rynek-kolejowy.pl; foto: gazeta.pl

V předchozím článku ŽP (odkazovaném v textu tohoto) se dále uvádí: Čtyřsystémové stroje typu 1216.2 (index značí úpravu pro provoz ve střední Evropě) dostanou v Polsku přidělenu řadu EU44. Tato verze je homologována i pro provoz na kolejích SŽDC... takže pokud se toto nezměnilo tak by opravdu mělo jít jen o formality...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











