..: UK plánuje nahradit vnitrostátní lety vysokorychlostní železnicí :..

Vysokorychlostní trať, ilustrace, foto: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollar#305; Velká Británie — Spojené království oznámilo plány na dosažení rychlosti 400 km/h pro vysokorychlostní železniční síť na jejím území. Motivací je potřeba odstranění vnitrostátních letů. Tento plán ohlásil mluvčí Ministerstva dopravy Spojeného království (UK Department for Transport, DFT), který řekl, že krátké linky mezi Británií a pevninskou Evropou, či domácí vnitrostátní lety by se měly postupně časem nahrazovat železniční dopravou. Tento krok je zaměřen na snížení dopravního přetížení stávajících leteckých linek, snížení cestovních dob v zemi a také na zmenšování produkce uhlíkových odpadů. Podle odhadů by se mělo touto formou dopravy přepravit až na 46 miliónů cestujících z leteckého sektoru ročně. Pro „High Speed Two“ byl na tamním ministerstvu dopravy vyčleněn zvláštní tým pracovníků, který má na starost v první fázi návrh plánů sítě. Ty by měly být předloženy nejpozději do konce tohoto roku.

Zdroj: Railway Technology


Strnda | 2.9.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
07.09.2009 (0:07)  
Poptavka po ni je?
Registrierter Benutzer H 
06.09.2009 (21:42)  
2 MrKofi:
a zkousel jsi nekdy v UK hledat alternativu v podobe verejne dopravy? Tady se vesnice povazuje za dopravne obslouzenou kdyz tam jede jeden autobus tydne ve Ctvrtek rano a odveze babky na nakup do Sainsbury's a odpoledne zpet. Cela koncepce HD v UK je naprosto zcestna.
Registrierter Benutzer M 
04.09.2009 (0:50)  
Volny preklad z cinstiny - nestihat lze pri jakekoliv rychlosti dopravy
03.09.2009 (20:28)  
Cocik: to jsem asi nějak nepochopil...
Registrierter Benutzer cocik 
03.09.2009 (4:18)  
Jen at tam hezky postavi vlaky, ten maglev neni zadnej moc velkej odvaz. Kdyz clovek na posledni chvili stiha letadlo, tak ma v maglevu stejne pocit, jako by jel zabotlamem ze Zelence do Vysocan. Jedina dobra vec jsou ty klopeny zatacky :)
Registrierter Benutzer Mr.Kofi  mail  
03.09.2009 (3:07)  
rpet: No, ono se stačí projet kdykoliv po M25 okolo Londýna a záhy zjistíte, proč se této dálnici přezdívá největší parkoviště světa.... Angličani jsou holt příliš pohodlní a aut se nevzdají. I když tu bude VRT..
Registrierter Benutzer M 
02.09.2009 (22:54)  
rpet - holt dalnice k mori. Kazdej chce byt na plazi:-))
02.09.2009 (22:45)  
No, myslím že jediná možnost pro cenově přijatelné cestování rychlostí 400 km/h je Transrapid. Železnice je v takový rychlosti extrémně nehospodárná a to nejenom kvuli odporu vzduchu. Troleje, dvojkolí i další věci musí při takových rychlostech dostávat sakra zabrat. Bylo by hezký, kdyby kvuli jízdě maglevem člověk nemusel až do Číny. V Emslandu to sice jezdí taky, ale tam to je jenom zkošební štreka...
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
02.09.2009 (19:12)  
400 km/h - no nevím, nejsem z oboru, ale při takové rychlosti je už odpor vzduchu tak velký, že se spotřebuje snad 2× tolik energie než při 300 km/h. Nebo aspoň tak nějak to je.
Tak nevím, zda je to ekonomicky odůvodnitelné.
Registrierter Benutzer rpet  mail  
02.09.2009 (16:03)  
neberte to az zas tak moc vazne, spis nez letecka doprava a zeleznicni doprava nas tady stve silnicni individualni doprava... pral bych vam videt "patecni" neskutecne zacpanou M3, navazujici M27 a A31 a A348 na trase London - Bournemouth, kdy zacpa zacina uz ve Fulham a konci v Bournemouth... neskutecne, priserne a hlavne - hloupe. Z B'mouth i ze sousedniho Southhampton se da celkem rozumne letet do London [Stansted, Gatwick], presto vetsina blbu sedne do auta a vytvori neco, co se snad ani neda pojmenovat...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko