..: UK plánuje nahradit vnitrostátní lety vysokorychlostní železnicí :..

Vysokorychlostní trať, ilustrace, foto: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollar#305; Velká Británie — Spojené království oznámilo plány na dosažení rychlosti 400 km/h pro vysokorychlostní železniční síť na jejím území. Motivací je potřeba odstranění vnitrostátních letů. Tento plán ohlásil mluvčí Ministerstva dopravy Spojeného království (UK Department for Transport, DFT), který řekl, že krátké linky mezi Británií a pevninskou Evropou, či domácí vnitrostátní lety by se měly postupně časem nahrazovat železniční dopravou. Tento krok je zaměřen na snížení dopravního přetížení stávajících leteckých linek, snížení cestovních dob v zemi a také na zmenšování produkce uhlíkových odpadů. Podle odhadů by se mělo touto formou dopravy přepravit až na 46 miliónů cestujících z leteckého sektoru ročně. Pro „High Speed Two“ byl na tamním ministerstvu dopravy vyčleněn zvláštní tým pracovníků, který má na starost v první fázi návrh plánů sítě. Ty by měly být předloženy nejpozději do konce tohoto roku.

Zdroj: Railway Technology


Strnda | 2.9.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
02.09.2009 (15:48)  
No jo unás se asi bude muset začít létat Praha - Brno a přidat počet létu Praha - Ostrava a bude taky časem VRT :)
Registered user mah 
02.09.2009 (15:29)  
byl vyclenen zvlastni tym pracovniku - uplne jako bych videl "Ano, pane ministre"
Registered user M 
02.09.2009 (15:02)  
Foxx - no Man a tak byla trosku podpasovka ale:-)
Registered user Bartisko  mail  
02.09.2009 (15:01)  
Hoho 400 kilometraja/hod to je skutečně mega cvrkot. No, fandím jim :)
Registered user kobros 
02.09.2009 (14:19)  
mne skoro napadlo, jestli to nechteji natrit Frantikum. Ackoliv, onehda se Anglani dali slyset, ze postavi X atomovych elektraren a nevim, nevim, jestli do toho nakonec pujdou. Rozhodne je to na mnoho let. A vlastne starost o svuj zamer stavet elektrarny prenechaly EdF, tak ze by i tu vysokorychlostni zeleznici nakonec nechali vystavet SNCF?
02.09.2009 (14:18)  
MZ: Za předpokladu, že dálnice bude splňovat sklonové poměry.
02.09.2009 (14:04)  
S trochou nadsázky > Taky lze na jednu část dálnice nasypat patřičnou vrstvu štěrku a položit kolejnice (a doplnit další nezbytné propriety). Auta se budou muset spokojit se zbytkem a řidiči závistivě koukat, jak kolem nich jezdí vlaky.
Registered user Foxx  mail  
02.09.2009 (13:10)  
M: No tak část by se asi nahradit dala.. LON - MAN, nebo LON - Glasgow, ale z mé chabé znalosti vnitrostátních letů v UK mi přišlo, že většina byla letadla pro 50 a méně lidí létajích do míst jako Guernsey, Newquay nebo Isle of Man.
Registered user M 
02.09.2009 (12:48)  
Vzhledem k tomu, ze v Anglii se lita odevsad kamkoliv, tak je to plan docela dost smely. V podstate to znamena okopirovat trasu poloviny dalnic v zemi
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko