..: V elektrické trakci do Milovic, již toto pondělí :..

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

Celkem bylo opraveno 5 km trati s mírnými směrovými a výškovými úpravami kolejí, dále prošlo rekonstrukcí 6 úrovňových přejezdů a 7 propustků. PHS nebyly instalovány, po akustických studiích došlo pouze k instalaci zvukotěsných skel v okolí stanice Milovice. Ve stanici Milovice byla zrušena kolej č. 1 a nahrazena úrovňovým nástupištěm délky 200 m a výšky 550 mm nad temenem kolejnice. Trať byla elektrifikována napájecí soustavou 3 kV ss.

Dnes byl slavnostně zahájen elektrický provoz, i když stavba bude dle harmonogramu kompletně dokončena až v únoru 2010. Náklady činí cca 250 mil. Kč, ale téměř 85 % z nich hradí Evropská unie skrz Operační program doprava (OPD). Na protokolárním vlaku Zvl. R 10793 z Prahy hl.n. do Milovic byla řazena jednotka 471.058, tedy zatím poslední CityElefant dodaný Českým drahám. Podle slov slavnostních hostů přispěje elektrický provoz novými soupravami k atraktivitě veřejné dopravy – mnoho cestujících z Milovic raději volilo individuální přepravu do Lysé nad Labem a vlak do Prahy. Městu Lysá pak vznikaly občasné problémy s kapacitou parkovacích míst. Milovice jsou jedním z nejvíce se rozvíjejících sídel ve Středočeském kraji – za posledních 20 let vzrostl počet obyvatel osmkrát ze sotva tisíce obyvatel na současných 8,5 tisíce. Z nich minimálně 40 % cestuje za prací a studiem mimo své bydliště. Prvním vlakem linky S20 do Prahy se budete moci svést již v pondělí 14. 12. 2009 v 5:48. Víkendový provoz zajistí motorové vozy řady 810 v rámci linky S22 Lysá nad Labem – Milovice s přestupem na linku S2 Kolín – Praha.

Zdroj: SŽDC, České dráhy; více: řazení vlaků Milovice – Lysá nad Labem


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
11.12.2009 (19:37)  
No skvělé, Lidičky z takovéto prd*le světa, si budou jezdit do metropole bez přestupu, a vklimatizovaném krámu.

Ale, že by udělali elektrifikaci Praha- Kladno, kde by to bylo potřebnější více, tak to ne.
11.12.2009 (19:12)  
Také by mě zajímalo, zda ten "pátý koridor" se někdy uskuteční.
registrovaný uživatel Qaws 
11.12.2009 (19:09)  
Někdy (asi v létě?) tu byl článek o drátizaci 240-tky, resp. 1 fázi do Rapotic. Letos se mělo začít s předelektrizačními úpravami a 2010 se samotnou drátizací. Ale je nějak ticho po pěšině..
Nemáte prosím někdo bližší info? Předem díky.
11.12.2009 (18:32)  
To Mouka: Právě, že jen u některých! Stále se nemohu zbavit dojmu, že prodloužení téhle trati do Ml. Boleslavi (byť i bez drátů) by mělo mnohem větší smysl. No nic, já vlakem nejezdím, takže tyhle problémy se mne osobně netýkají, naštván je jen můj kamarád, který se do Milovic z Prahy přestěhoval.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
11.12.2009 (18:20)  
Ad přestupování: Taková trať bez budoucnosti opravdu smysl elektrifikace neměla. I ten šukafon co tam jezdil a bude jezdit dál byl rychlejší než autobus Lysá - Milovice, tak to za to nestojí. Ve městech lidi musí přestupovat na tramvaje,metro,bus třeba několikrát a ujedou víc než 5km. Stačila tam jedna regionova neustále pendlující a odjíždějící ze stejného nástupiště jako přípoj :-/ Co mají říkat třeba obyvatelé Boskovic dojíždějící do Brna, kteří musí vlastně tam a zpět do Skalice..
Proti šukafonu pod dráty pro 15 lidí nic nemám, jen by stálo za to vytvořit jeho trochu lepší náhradu pro slabší kapacitu (Takový nový bratr pro M131 by se hodil, klidně podélné sedačky a hlavně velmi nízké provozní náklady).
11.12.2009 (12:41)  
SIM : kdybyste chtěl udělat místo 814 něco jako 414 nebo 514, asi by to asi bylo dražší než těch 20 milionů na Regiozázrak nebo 37 milionů za SuperRegiozázrak ... Ona ta elektrická výzbroj bude dražší než spalovací motor a převodovka.
Spíše by stálo za úvahu oživení myšlenky na 443 / 543 / 643 na samostatný elektrický vůz na bázi skříně 843.
11.12.2009 (12:27)  
Sim: V zásadě by to šlo (začátkem 90. let chtěla Škodovka "elektrifikovat" i vozy řad 852 a 853, které elektrický přenos neměly), ale má to aspoň dva háčky.
1) Motorové vozy ČD (zejména 843) jsou zatím dost potřebné na neelektrizovaných tratích.
2) Přestavbou současných motoráků ČD/ZSSK (zejména těch dvounápravových) by vzniklo dost nemoderní a nekomfortní vozidlo, takže se už vyplatí rovnou pořídit něco soudobého, než investovat do vývoje a zkoušek a ubírat si z inventáře motorové vozy.
registrovaný uživatel Sim 
11.12.2009 (11:42)  
To je vazne tak utopicka myslenka predelat jakekoliv ze stavajicich motoraku na hybrid? Zrejme nejvhodnejsi by byl 843 (predpokladam ze ma elektricky prenos vykonu) nebo slovenska mandarinka (taktez elektrika). Laickym pohledem by melo stacit hodit na strechu pantograf + vyzbroj pro provoz pod draty, vse ostatni by zustalo nezmeneno.

Chapu, ze by se to muselo znovu schvalovat, ale to se u RN musi zrejme resit taky. No a u trolejbusu to funguje (dle meho nazoru velmi dobre), uz jsem zazil situaci, kdy vypli elektriku, ridic natocil motor, stahnul tykadla a jelo se dal.

Dokaze nekdo fundovane odhadnout, co by prekopani motoru s elektro prenosem na hybrid mohlo kostovat?
registrovaný uživatel aron 
11.12.2009 (6:52)  
Bovlk; Predpokladam, ze gablenz myslel nasadit tu tramvaj na spoje, ktere bude obsluhovat 810.
registrovaný uživatel Bovlk 
10.12.2009 (23:51)  
Gablenz: nejspis kvuli tomu, ze by se zase muselo prestupovat a nesel by udelat primy elektricky vlak.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko