..: V elektrické trakci do Milovic, již toto pondělí :..

CityElefant 971.058, Zvl. R 10793, Milovice, 10. 12. 2009, foto: Josef Petrák Lysá nad Labem/Milovice – Slavnostního zahájení elektrického provozu se dnes, ve čtvrtek 10. 12. 2009, dočkala trať 232 z Lysé nad Labem do Milovic. Tento projekt SŽDC umožnil zkrátit jízdní doby vlaků o 8 minut a České dráhy tak nově mohly zavést do Milovic přímé osobní vlaky z Prahy. Ty budou zavedeny ve všední dny jako linka S 20 v rámci pražského Eska a Pražské integrované dopravy; jejich konečnou stanicí bude Praha Masarykovo nádraží a celou trasu ujedou za 43 minut. Obnoven byl také traťový svršek, a proto nyní lze celý úsek, vyjma oblouku za stanicí Lysá nad Labem, projet rychlostí 70 km/h.

Celkem bylo opraveno 5 km trati s mírnými směrovými a výškovými úpravami kolejí, dále prošlo rekonstrukcí 6 úrovňových přejezdů a 7 propustků. PHS nebyly instalovány, po akustických studiích došlo pouze k instalaci zvukotěsných skel v okolí stanice Milovice. Ve stanici Milovice byla zrušena kolej č. 1 a nahrazena úrovňovým nástupištěm délky 200 m a výšky 550 mm nad temenem kolejnice. Trať byla elektrifikována napájecí soustavou 3 kV ss.

Dnes byl slavnostně zahájen elektrický provoz, i když stavba bude dle harmonogramu kompletně dokončena až v únoru 2010. Náklady činí cca 250 mil. Kč, ale téměř 85 % z nich hradí Evropská unie skrz Operační program doprava (OPD). Na protokolárním vlaku Zvl. R 10793 z Prahy hl.n. do Milovic byla řazena jednotka 471.058, tedy zatím poslední CityElefant dodaný Českým drahám. Podle slov slavnostních hostů přispěje elektrický provoz novými soupravami k atraktivitě veřejné dopravy – mnoho cestujících z Milovic raději volilo individuální přepravu do Lysé nad Labem a vlak do Prahy. Městu Lysá pak vznikaly občasné problémy s kapacitou parkovacích míst. Milovice jsou jedním z nejvíce se rozvíjejících sídel ve Středočeském kraji – za posledních 20 let vzrostl počet obyvatel osmkrát ze sotva tisíce obyvatel na současných 8,5 tisíce. Z nich minimálně 40 % cestuje za prací a studiem mimo své bydliště. Prvním vlakem linky S20 do Prahy se budete moci svést již v pondělí 14. 12. 2009 v 5:48. Víkendový provoz zajistí motorové vozy řady 810 v rámci linky S22 Lysá nad Labem – Milovice s přestupem na linku S2 Kolín – Praha.

Zdroj: SŽDC, České dráhy; více: řazení vlaků Milovice – Lysá nad Labem


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2009 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Snickers  mail  
10.12.2009 (16:02)  
Myslim, že se průvodčím na této trati oddychlo. Odpadá "prolézání" fazolí v Milovicích a teprv následný odjezd. Pro ostatní: Koukněte se na jízdní intervaly v tomto úseku a navrhněte co jiného by tady mohlo asi tak jezdit.
10.12.2009 (16:00)  
junkrs: Takže tam budeme provozovat 810. 5 km to je cca 7 minut jízdní doby, pak bude stát. Ve špičce pojede 7 minut, 7 minut pobyt, zpátky, 9 minut pobyt. Půlhodinové kolečko. Mimo špičku bude jezdit po hodině, taže za hodinu najezdí úžasných 10 km jako návoz do Lysé n. L. Zbytek času bude 810 stát a bude placen mašinfíra. Pokud navíc vycházejí oběhy tak, aby slon zajel do Milovic místo čekání v Lysé, tak asi není co řešit. Z jízdní doby 43 minut vvychází, že jsou potřeba 2 soupravy na vyježdění hodinového taktu. A tytéž dvě soupravy budete potřebovat pokud budete jezdit jenom do Lysé, k tomu navíc šukafon a jeden fíra. Šetřit je třeba za každou cenu...
registrovaný uživatel lwq  mail  
10.12.2009 (15:52)  
2 Juraj Kováč : ten "upgrade" 810tky na elektriku by byl veliky pruus*r ... Pod elektrikou to chce uplne jine vlastnosti vozidla, kdyz uz se do toho budou rvat prachy ...

Spis by bylo zajimave prestaveni nejakych Postw ci jinych vhodnych vozu na male 3kV SS jednotky ...

Ceska techniko a "zlate" ceske ruce - kde jste pro boha !!! :-(
10.12.2009 (15:46)  
A co teprv upgrade na 814 ? ;o)
10.12.2009 (15:41)  
Nepochybujem, že by Pars za drobnú odmenu bol ochotný vytvoriť nejaký upgrade 810 na 410, ktorý by sa následne mohol odprezentovať ako moderné efektívne vozidlo a začať brázdiť vedľajšie elektrifikované trate aj koridory...
10.12.2009 (15:23)  
jo jo 058 je moc hezká ovšem jsem zvědavej jak dlouho bude trvat něž jí nákej kretén počmárá sprejem
dopisovatel nebo člen ŽP Jan Faigl  mail  
10.12.2009 (15:13)  
Koukám že 058 se zúčastňuje všech akcí :). Je také nejhezčí
registrovaný uživatel lwq  mail  
10.12.2009 (15:13)  
@LL : On to ale (myslim) myslel tak, ze nemame nic jineho co muze pod drat (jenz je provozne nejlevnejsi) nez 471, tak tam, mimo spicku, hodime na dvounapravach provedene "sklenene muzeum" ...

BTW: Je dobre, ze se neco deje, o tom zadna, ze se stavi a tak dal, ale ... :-(


EDIT: A jeste me napada prodlouzeni trate k dalsim obcim a napojeni u Cachovic : http://bit.ly/4LMfb9 :-) (utopie, prachy jsou treba jinde)
registrovaný uživatel orky 
10.12.2009 (15:00)  
Tušíte alespoň odhadem, kolik tam těch lidí jezdí?
232 je typická návozová trať, vztah ku Praze je značný, neboť pracovní možnosti v Milovicích jsou malé. Naopak o víkendu je poptávka vzhledem k intervalu a nulovému turistickému potenciálu malá. Vlaky ve složení 810+010+810 jezdí v PD plné a lze očekávat, že přímé vlaky další cestující nalákají.
registrovaný uživatel junkrs 
10.12.2009 (14:46)  
Martin Šťastný: Myslím, že ekonomičtější bude, když pojede 10 lidí v 810 než 10 lidí v 471, ne?!
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko