Praha — S končícími prázdninami, a tím i větší frekvencí cestujících při návratu z rekreačních pobytů i studentů jedoucích do škol, zvýší České dráhy kapacitu svých vlaků o 50 vozů s více jak 4000 místy k sezení. Většina jich bude tradičně nasazena na trať mezi Prahou a střední i severní Moravou. Cestující mohou například využít zvláštní letní posilový noční rychlík 446/447 Vihorlat, který pojede v obou směrech mezi Prahou a Košicemi. Na posilovém spoji R 1540/1541 Olše budou opět nasazeny jednotky řady 471 CityElefant. Díky této klimatizované soupravě vzroste nejen kapacita o 130 míst, ale spoj nabídne i mnohem lepší kulturu cestovaní, než obvyklé zastaralé vozy na tomto rychlíku.
S posilovými vozy se budeme moci setkat například u vlaků IC 530/531 Hutník, IC 582/583 Bohemia nebo EC 118/119 Comenius. Dále se počítá s dodatečnými vozy na expresu 528/529 Velehrad (Praha - Staré Město u Uherského Hradiště). „Vozy navíc vypravíme také u rychlíků mezi Plzní a Mostem, Prahou, Příbramí a Českými Budějovicemi nebo mezi Prahou a Tanvaldem.“ doplňuje ředitelka odboru provozu osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková. Z mezinárodních spojů poukazuje především na noční R 446/447: „Vihorlat odjíždí z Košic ve 20.05 hod. a zastavuje na všech obvyklých rychlíkových zastávkách, jako jsou Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry, Ružomberok nebo Žilina a do Prahy přijíždí před 6 hodinou ráno,“ dodává Hnulíková.
Navýšení kapacity se dočká i Pendolino
Další posílení mohou cestující zaznamenat na trase Praha - Ostrava - Třinec, kde pojede 31. 8. mimořádně SC 513 Pendolino Sprinter, které jezdí obvykle v pátek a mezi Prahou a Ostravou nikde nezastavuje. Pravidelný odjezd z Prahy bude v 16:23, do Ostravy přijede v 19:32 a v Třinci končí ve 20:25. „Sprinter obvykle vypravujeme v pátek. Vzhledem k tomu, že konec prázdnin bývá z hlediska počtu přepravených osob nadprůměrný, pojede tento spoj i poslední srpnový den,“ říká Aleš Ondrůj, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci ČD. V opačném směru pojede SC 510 Pendolino s odjezdem z Bohumína v 19:17 a do Prahy přijíždí ve 22:35. Tím České dráhy navýší kapacitu Pendolin o více jak 600 míst, i přesto však cestujícím doporučují včasnou rezervaci míst.
Zdroj: České dráhy

Totéž dělají i u ÖBB.
A tento šunt by byl, podle zpravidla "týchž mnohých", tím správným vozidlem, které by mělo nahradit 749 + klasiku na rychlících Praha – Č.B. přes Písek.
471 je v jistých parametrech lepší než "vlajková loď" 680.
Bys se divil, co se všechno na police vejde. Problém je jinde. Zvedání věcí do výšky je hlavně pro slabé slečny a stařši lidi problém. Proto často končí na zemi. Souhlasím s tím, že možnost uložení věcí pod sedačku je velmi praktická.
Tragické na tom je, že tu máme vozový park, v ktorom aj jednotka pre regionálnu dopravu bez akýchkoľvek úprav predstavuje v mnohom lepšie vozidlo, než vagóny pre diaľkovú dopravu určené...
Ano, naprostý souhlas.
No to asi ne, ale když jede spousta studentu, ktří jsou v článu zmiňováni, tak jsem ještě neviděl, že by si krosnu do toho služebáku dávali, ale v kožence na policích na minimálně šest krosen místo určitě není, takže jsou nejčastěji postaveny v chodbičce kde z toho vzniká pěkný slalom a přebor v okopávání věcí unitř. Ve slonovi si ji šoupnu pod tu sedačku nebo do té části se sklopnými sedačkami a nikomu se neplete a když si sednu někde plus mínus dvě sedačky, tak jí mám poruce a nadohled.
Ano, nějak se to tam naskládá, ale nevím, jestli bychom to měli prezentovat jako posun vpřed.
A k těm zmíněným policím, které jsou uplně stejně ve slonovi jako v kožence, tak slon má ještě prostory se sklápěcími sedačkami kam jdou dát velké věci, místo pod sedaly a ještě velký vstupní prostor pro případné odložení třeba kola, které v kožence taky není a když ho někdo v chodbičce nechá tak se tam protáhnout s batohem je opravdu boj. Takže nevim kde je to "míň" místa?
Ve většině dalkových spojů bývá řazen služební vůz s úschovou během přepravy. Slonem jsem jel jenom několikrát a tyto prostory jsem nezkoumal, chceš mi tedy říci, že mají větší kapacitu než služební vůz?
Ono je to stejné jako když některí lidé přijdou v R357/R354 do Bee a ptají se, jestli je to vůbec druhá třída. V Bpee se zase pokušejí zavírat automatické dveře. Prostě, kdo zná koženku, tak bude brát cokoliv novějšího jako posun vpřed.
Beru, že jednotka postavená na základu slona pro rychlíky by nás posunula někam dál, ale z tohoto mám dost smíšené pocity.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











