..: České dráhy posílí spoje koncem prázdnin :..

R 1540 Olše, cestující v druhé třídě, 10.5. 2009, foto: Josef PetrákPraha — S končícími prázdninami, a tím i větší frekvencí cestujících při návratu z rekreačních pobytů i studentů jedoucích do škol, zvýší České dráhy kapacitu svých vlaků o 50 vozů s více jak 4000 místy k sezení. Většina jich bude tradičně nasazena na trať mezi Prahou a střední i severní Moravou. Cestující mohou například využít zvláštní letní posilový noční rychlík 446/447 Vihorlat, který pojede v obou směrech mezi Prahou a Košicemi. Na posilovém spoji R 1540/1541 Olše budou opět nasazeny jednotky řady 471 CityElefant. Díky této klimatizované soupravě vzroste nejen kapacita o 130 míst, ale spoj nabídne i mnohem lepší kulturu cestovaní, než obvyklé zastaralé vozy na tomto rychlíku.

S posilovými vozy se budeme moci setkat například u vlaků IC 530/531 Hutník, IC 582/583 Bohemia nebo EC 118/119 Comenius. Dále se počítá s dodatečnými vozy na expresu 528/529 Velehrad (Praha - Staré Město u Uherského Hradiště). „Vozy navíc vypravíme také u rychlíků mezi Plzní a Mostem, Prahou, Příbramí a Českými Budějovicemi nebo mezi Prahou a Tanvaldem.“ doplňuje ředitelka odboru provozu osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková. Z mezinárodních spojů poukazuje především na noční R 446/447: „Vihorlat odjíždí z Košic ve 20.05 hod. a zastavuje na všech obvyklých rychlíkových zastávkách, jako jsou Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry, Ružomberok nebo Žilina a do Prahy přijíždí před 6 hodinou ráno,“ dodává Hnulíková.

Navýšení kapacity se dočká i Pendolino

PendolinoDalší posílení mohou cestující zaznamenat na trase Praha - Ostrava - Třinec, kde pojede 31. 8. mimořádně SC 513 Pendolino Sprinter, které jezdí obvykle v pátek a mezi Prahou a Ostravou nikde nezastavuje. Pravidelný odjezd z Prahy bude v 16:23, do Ostravy přijede v 19:32 a v Třinci končí ve 20:25. „Sprinter obvykle vypravujeme v pátek. Vzhledem k tomu, že konec prázdnin bývá z hlediska počtu přepravených osob nadprůměrný, pojede tento spoj i poslední srpnový den,“ říká Aleš Ondrůj, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci ČD. V opačném směru pojede SC 510 Pendolino s odjezdem z Bohumína v 19:17 a do Prahy přijíždí ve 22:35. Tím České dráhy navýší kapacitu Pendolin o více jak 600 míst, i přesto však cestujícím doporučují včasnou rezervaci míst.

Zdroj: České dráhy


Aleš Macura | 28.8.2009 (18:00)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.08.2009 (0:04)  
Martyss: Zavazadla si dají na police (viz obrázek v článku). No jistě, pokud se sejde víc studentů s objemnějšími zavazadly (což se může v tomto období snadno stát), tak se z Elefanta stane tak trochu překážková dráha - to znávám. Ale když se studenti s krosnami nasakládají i do přeplněné výlukové Karosy, ve které řidič odmítá otevřít zavazadlový prostor (vlastní zkušenost), tak Elefant nebude problém. :)
28.08.2009 (22:45)  
Martyss) Ne, že by byl cityelefant zcela bez míst pro uložení zavazadel. ;) Prostor pro kola je lépe a očích cestujících, zavazadlové police jsou, kufry jdou dát pod sedadla. A na rozdíl od tebou povolávané koženky to má lepší akceleranci (větší šance dojet včas), klimatizaci - která zrovna dnes asi cestující potěší v tom dusnu (bez ironie), v první třídě stolky a zásuvky (ha há, to v plyšáku nemáš) a taky v porovnání s klasickou plánovanou soupravou je tam celkově o 130 míst víc plus je tam méně sedadel první třídy než v tom A150, takže pro běžné cestující v "economy class" je k dispozici ještě víc sedadel, než těch 130 navíc... Ale jestli někdo chce svou koženku, ať si počká na WalachRegia 62x! :D
28.08.2009 (22:23)  
Běžný sestující je ten, kdo si před vstupem do Elefanta řekne: "Jé, konečně novej vlak!" místo "To je přece souprava určená pro regionální dopravu, chci svou koženku!".
A co přístup "Hezký nový vlak, ale kam si dám zavazadla?" Nevyvrácím, že v některých směrech je to krok vpřed, ale jinde zase krok zpět. Být ČD, tak jsem zticha šoupu nohama.
28.08.2009 (22:03)  
Já bych rači koženku, ale uznávám že nejsem normální :)
28.08.2009 (21:54)  
Jel jsem Slonem z konečné na konečnou (tj. z Prahy do Havířova :-)) a ač nejsem běžný cestující, tak bych rozhodně neměnil.
28.08.2009 (21:08)  
Martyss: Běžný sestující je ten, kdo si před vstupem do Elefanta řekne: "Jé, konečně novej vlak!" místo "To je přece souprava určená pro regionální dopravu, chci svou koženku!".

71% cestujících má stejný názor jako já (ikdyž je to výzkum ČD...):
http://ostravablog.cz/zpravy/primestske-jednotky-cityelefant-spoji-prahu-a-severni-moravu/
28.08.2009 (20:12)  
Myslím, že u běžného cestujícího (ne, to není ten, co si přelepuje knižní jízdní řád) bys s myšlenkou: "Raději šrot než Slon" moc neuspěl.
Mno nevím, jak se definuje bežný cestují, předpokládál bych, že většina cestujících ocení více odkládacích ploch. Ano, nepopírám, že je zde silný marketingový efekt, ale spíše to ukazuje, jak ve velké křeči jsme ohledně vozového parku, a že jednotka postavená na základu slona pro rychlíky by měla smysl.
28.08.2009 (19:53)  
Martyss: Myslím, že u běžného cestujícího (ne, to není ten, co si přelepuje knižní jízdní řád) bys s myšlenkou: "Raději šrot než Slon" moc neuspěl.
28.08.2009 (19:35)  
Díky této klimatizované soupravě vzroste nejen kapacita o 130 míst, ale spoj nabídne i mnohem lepší kulturu cestovaní, než obvyklé zastaralé vozy na tomto rychlíku.
Nejsi si jist, jestli nasazování vozidla určeného pro příměstskou dopravu na dálkové spoje je krok, který zaslouží pochvalu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko