Praha — S končícími prázdninami, a tím i větší frekvencí cestujících při návratu z rekreačních pobytů i studentů jedoucích do škol, zvýší České dráhy kapacitu svých vlaků o 50 vozů s více jak 4000 místy k sezení. Většina jich bude tradičně nasazena na trať mezi Prahou a střední i severní Moravou. Cestující mohou například využít zvláštní letní posilový noční rychlík 446/447 Vihorlat, který pojede v obou směrech mezi Prahou a Košicemi. Na posilovém spoji R 1540/1541 Olše budou opět nasazeny jednotky řady 471 CityElefant. Díky této klimatizované soupravě vzroste nejen kapacita o 130 míst, ale spoj nabídne i mnohem lepší kulturu cestovaní, než obvyklé zastaralé vozy na tomto rychlíku.
S posilovými vozy se budeme moci setkat například u vlaků IC 530/531 Hutník, IC 582/583 Bohemia nebo EC 118/119 Comenius. Dále se počítá s dodatečnými vozy na expresu 528/529 Velehrad (Praha - Staré Město u Uherského Hradiště). „Vozy navíc vypravíme také u rychlíků mezi Plzní a Mostem, Prahou, Příbramí a Českými Budějovicemi nebo mezi Prahou a Tanvaldem.“ doplňuje ředitelka odboru provozu osobní dopravy ČD Luďka Hnulíková. Z mezinárodních spojů poukazuje především na noční R 446/447: „Vihorlat odjíždí z Košic ve 20.05 hod. a zastavuje na všech obvyklých rychlíkových zastávkách, jako jsou Kysak, Spišská Nová Ves, Poprad-Tatry, Ružomberok nebo Žilina a do Prahy přijíždí před 6 hodinou ráno,“ dodává Hnulíková.
Navýšení kapacity se dočká i Pendolino
Další posílení mohou cestující zaznamenat na trase Praha - Ostrava - Třinec, kde pojede 31. 8. mimořádně SC 513 Pendolino Sprinter, které jezdí obvykle v pátek a mezi Prahou a Ostravou nikde nezastavuje. Pravidelný odjezd z Prahy bude v 16:23, do Ostravy přijede v 19:32 a v Třinci končí ve 20:25. „Sprinter obvykle vypravujeme v pátek. Vzhledem k tomu, že konec prázdnin bývá z hlediska počtu přepravených osob nadprůměrný, pojede tento spoj i poslední srpnový den,“ říká Aleš Ondrůj, výkonný ředitel pro marketing a komunikaci ČD. V opačném směru pojede SC 510 Pendolino s odjezdem z Bohumína v 19:17 a do Prahy přijíždí ve 22:35. Tím České dráhy navýší kapacitu Pendolin o více jak 600 míst, i přesto však cestujícím doporučují včasnou rezervaci míst.
Zdroj: České dráhy

A co přístup "Hezký nový vlak, ale kam si dám zavazadla?" Nevyvrácím, že v některých směrech je to krok vpřed, ale jinde zase krok zpět. Být ČD, tak jsem zticha šoupu nohama.
71% cestujících má stejný názor jako já (ikdyž je to výzkum ČD...):
http://ostravablog.cz/zpravy/primestske-jednotky-cityelefant-spoji-prahu-a-severni-moravu/
Mno nevím, jak se definuje bežný cestují, předpokládál bych, že většina cestujících ocení více odkládacích ploch. Ano, nepopírám, že je zde silný marketingový efekt, ale spíše to ukazuje, jak ve velké křeči jsme ohledně vozového parku, a že jednotka postavená na základu slona pro rychlíky by měla smysl.
Nejsi si jist, jestli nasazování vozidla určeného pro příměstskou dopravu na dálkové spoje je krok, který zaslouží pochvalu.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











