..: PONT: Poukázky na jízdenky Českých drah za poloviční cenu :..

Reklama Pont na jízdenky ČD, foto: Josef Petrák Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.

V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.

Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.

Zdroj: PONT/JP Servis


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.11.2010 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
10.11.2010 (10:32)  
jako první je třeba zrušit marketingové hurá akce tohoto typu
Uzavřenou smlouvu jen tak lehce nevypovíte.
že bychom si měli udělat analýzu, kde má vlak šanci
Zastavení provozu na mnoha tratích je právě důsledkem takové analýzy.
nevýhodnou KMB
Když bude KMB levnější než zákaznické, pak budete psát, že je nevýhodné zákaznické. Já se obávám, že ať uděláme cokoliv, vždycky si budete stěžovat.
A nic dalšího mi sebefundovanější zaměstnanec na nádraží neporadí.
Viz poslední věta předchozího bodu.
až když namarkovala celý povinný nákup
Aha, takže jste taky čiperná důchodkyně. :-) Po mne ovšem v Lidlu nikdo povinný nákup nechtěl. Přišel jsem, koupil jednu jízdenku a hotovo.
10.11.2010 (10:11)  
Prosím za odpuštění, že se ptám zcela offtopic k probíhající debatě: Kde se dá ověřit ta slevová akci 2 poukázky za cenu jedné? Na webu Pontu jsem nic nenašel.
S touto akcí začnou být pontenky zajímavé i pro mne, starého eliškáře, který v údajné loterii zatím soustavně vyhrává :)
registrovaný uživatel Oto 
10.11.2010 (9:47)  
Ještě nikdo nepředložil čísla, kolik lidí jezdí na obyčejné jízdné (a jaká by tedy byla ztráta, kdyby tito lidé zaplatili jízdné na úrovni zákaznického).

Matně si vzpomínám, že jednou ČD odpověděly nějakým novinářům na otázku, proč je obyč. jízdné tak drahé. "Jezdí na to 5% lidí, takže je to vlastně jedno".

Sim: me se v autobuse dela blbe a protoze se bojim bouracek, do auta me nikdo nedostane. A podle vas bych mel mit narok na nejakou akcni slevu treba na trase Vizovice - Luhacovice (tak, aby odpovidala vzdusne vzdalenosti) proste proto, ze chci?

Vás možná "do busu či auta nikdo nedostane". Ale sleva je určena těm, kteří bus sice obecně nepreferují, ale cena je do nich přece dostane.
Navíc jsem mluvil nikoli o VIZ-LUH, jsem o PRG-KLV, kde je rozdíl jízdní doby jen 50% a tudíž se někdo může pro vlak rozhodnout.
Navíc na této relaci vlaky přecpané nejsou (před 2 týdny jsem ten směr jel v sobotní ranní "dušičkové" špičce a celkem pohoda) takže žádné náklady navíc.

do te doby bude kazda sleva pro drahu znamenat prohloubeni ztraty

Vhodné slevy mohou znamenat i pokles ztráty, zvláště na trhu, kde existuje konkurence. Vy byste podle této logiky asi měl chtít zrušit všechny slevy a jezdit za obyčejné, že?

Vlakem nejezdim, protoze mam z mladi zafixovane, ze je tam spinavo a v tom se utvrzuji, kdyz stojic u prejezdu vidim presne ty vagony, ve kterych jsem jezdil pred 20 lety. Otazka - jak na mne zapusobi snizeni ceny?

Nijak. Snížení ceny má zapůsobit na ty, kteří dnes jezdí busem, protože je to levnější a bez tarifního opruzu.
Zvýšení kvality, nejen vozů, ale především tratí, je VELMI nákladné. Ovšem vhodnou cenotvorbu lze dělat hned a v podstatě zdarma, či se na ní dá dokonce vydělat.

Autobus je proste vsude v evrope levnejsi nez vlak.

Však tam taky bývá horší a pomalejší. Pokud ovšem vůbec existuje, protože v takovém Německu dálkové busy téměř nejsou.

Ale zrušit [obyčejné/zákaznické] nyní by bylo asi ještě horší (propad tržeb nejen za obyčejné jízdné, ale i za InKarty, a pokud nechcete naštvat ty, co si koupili InKartu, tak dřív než za 3 roky to nemůžete udělat).

Pokud provedu tu změnu tak, že majitelé InKarty nebudou jezdit dráž, tak proč by si měli stěžovat. Mmch. mají ještě výhodu bonusu až 6%.
Připomínám, že za obyčejné jezdí jen asi 5% cestujících, za to (protože ho ukazuje IDOS) spoustu necestujících odradí.

Chcete zavést nízké základní jízdné a z něho ještě další slevy.

Kdepak. Jako komerční nabídku bych zavedl plně relační tarif. Na některých relacích zlevnil a na některých vůbec ne. Tam kde mám spoje výrazně různých kvalit (rychlost+komfort), se může cena lišit i podle kategorie spoje.

Jízdné podle vzdušné vzdálenosti si teda nějak nedovedu představit... Příklad: Vizovice - Luhačovice.

Však ho taky tady ani nikdo nenavrhoval. Plně relační tarif není totéž, co jízdné podle vzdušné vzdálenosti.

Nevite nekdo kolik budou stat nove jizdenky "CD Net region" a "SONE+ region"? Mely by platit ve vsech vlacich v kraji.

Počkejte si na tiskovku ČD. Měla by být 22. listopadu.
registrovaný uživatel D_N 
10.11.2010 (9:43)  
joseviklef:
Něco se objevilo na DF ČD.

Středočeský 275
Ústecký, Jihomoravský, Moravskoslezský 250
Jihočeský, Plzeňský, Pardubický, Královéhradecký 225
Karlovarský, Liberecký, Vysočina, Zlínský 200

O vlacích, ve kterých to bude platit tam zmínka nebyla.
10.11.2010 (9:22)  
Dobry den.
Nevite nekdo kolik budou stat nove jizdenky "CD Net region" a "SONE+ region"? Mely by platit ve vsech vlacich v kraji.
10.11.2010 (9:20)  
Jízdné podle vzdušné vzdálenosti si teda nějak nedovedu představit...
Příklad: Vizovice - Luhačovice. Vzdušnou čarou sice kousek, po kolejích však 5x déle. Kdo by ale donutil cestující, kteří mají jízdenku do Luhačovic, aby nevystoupili například ve Starém Městě u UH?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
10.11.2010 (9:17)  
babilon: No, trochu do toho vidím, takže vězte, že nadcházející zdražení SONE+ a zpátečního jízdného je přímý důsledek těch úžasných hypermarketových biletů. Někdo totiž ten propad tržeb takto vzniklý dotovat musí a náš škrtavý stát to zjevně nebude. A to je přesně důvod, proč sem píšu- moc se mi nelíbí, když jakožto cestující využívající regulérních slev, dostupných na nádraží a na internetu, musím dotovat lidi, běhající z jednoho supermarketu do druhého jak čiperná důchodkyně. Prostě pakliže mi klesají tržby, jako první je třeba zrušit marketingové hurá akce tohoto typu.
A o ceně jsem nic nepsal- ona nakonec může být v průměru vyšší, než dnes. Problém je v tom, že bychom si měli udělat analýźu, kde má vlak šanci, za jakých podmínek a následně řešit cenu. Proto jsem nechtěl odpovídat na dotazy o konkrétních číslech- střílet tady od boku cenu za kilometr je totiž zbytečné. Jde mi o jediné- systém a nastavení slev. Máme zákaznické jízdné, nevýhodnou KMB (na jakoukoliv vzdálenost pod 400 km méně výhodnou, než to zákaznické jízdné), In-Gold za úžasnou cenu pro šotouše a doplňkově loterijní eLišku (taky nepříliš výhodnou). A nic dalšího mi sebefunfovanější zaměstnanec na nádraží neporadí. Každopádně mě prostě mrzí, že když se mě nějaký kolega nebo (nešotoušký) známý zeptá, jak se dostane někam, já poradím vlak, pak sdělím cenu a dotyčný nakonec stejně jede autobusem nebo autem. Jediná relace v Čechách, kde dokážu lidi dostat do vlaku je Praha- Pardubice, žádná jiná. Samozřejmě rady typu "modlete se, bratři a sestry, ať vám Lidl sešle jízdenku" ze zásady nedávám- radím jen to, co je dostupné na nádražích, nebo na stránkách dopravce- tedy tam, kde by měly být jízdenky k dostání. A abych řekl pravdu, ani to moc nesleduju: vlakem jedu, když někam chci/potřebuju a teprve potom hledám vhodný lístek. S těmito akčními nabídkami mám zkušenost jen jednu (hned tu první, loňskou) z LIDLu, kde byla ještě paní pokladní tak "schopná", že jízdenku byla ochotná řešit, až když namarkovala celý povinný nákup. Když mi pak sdělila, že jízdenka není, s gustem jsem šel pryč a nechal celý nákup vystornovat, protože jedy a podřadné blafy v Lidlu normálně nekupuju a s tím "povinným nákupem" bych měl asi dost práce udat to příbuzenstvu.
10.11.2010 (1:30)  
SzKT: Jen pár nesouvislých poznámek, nechceme se mi psát dlouhý esej:
1) Před pár desetiletími bych se s vámi asi shodl - času bylo spousta, peněz málo a to drkotání je přece tak romantické.
2) To, že zavedení obyčejného a zákaznického jízdného byl velmi nešťastný krok, s tím souhlasím. Ale zrušit ho nyní by bylo asi ještě horší (propad tržeb nejen za obyčejné jízdné, ale i za InKarty, a pokud nechcete naštvat ty, co si koupili InKartu, tak dřív než za 3 roky to nemůžete udělat). Spíš bych to řešil možností koupit In25 na kratší dobu než 3 roky, třeba půlrok za 150 Kč.
3) Chcete zavést nízké základní jízdné a z něho ještě další slevy. Tržby cestujících tvoří sice malou část příjmů ČD, ale ne zanedbatelnou. Váš krok by znamenal daleko rychlejší zavírání tratí, než se v současnosti děje.
4) Nemám pocit, že by tady někdo tvrdil, že současný způsob prodeje v marketech, knihovnách, infocentrech, na farách, ... je správný krok pro ČD. Obávám se, že důsledky toho uvidíme velice brzy ve formě zdražení základního jízdného. Však první krok, plošné zdražení zpátečního jízdného, přijde už za měsíc.
registrovaný uživatel M 
10.11.2010 (0:34)  
Jo a autobus je levnejsi uplne vsude, takze relacni slevy budes muset dat (podle te tve zasady) taky vsude... Autobus je proste vsude v evrope levnejsi nez vlak. A naopak nikde v Evrope si tyhle dve veci nekonkuruji cenou, ale vsim tim, co jsi "zavrhl"...
Pozn.: Jak je to v Moldavsku nebo Albanii nevim, to uznavam
registrovaný uživatel M 
10.11.2010 (0:25)  
Snad se stejne jako Josef Petrak nebudu muset ptat ctyrikrat.
Jsem obcan X (jsem modelovy obcan zahrnujici tisice obcanu). Ted vlakem nejezdim a jezdi radeji autem, ktere je na kilometr drazsi. Vlakem nejezdim, protoze mam z mladi zafixovane, ze je tam spinavo a v tom se utvrzuji, kdyz stojic u prejezdu vidim presne ty vagony, ve kterych jsem jezdil pred 20 lety. Otazka - jak na mne zapusobi snizeni ceny? (Kdyz uz ted jezdim mnohonasobne drazsim autem)
Jsem obcan Y a vlakem jezdi kazdy den do prace, pripadne jakozto moudry clovek, ktery si ceni casu treba pendolinem z Prahy do Ostravy (kdyz ho vymeni za sve auto, ktere mu poskytuje podobne pohodli). Otazka - jak na mne zapusobi snizeni ceny. (Budu snad jezdit do prace casteji nez jednou denne? Pripadne vymenim sve pohodlne auto i na cestu Ostrava-Brno v B?)

Dekuji za odpovedi a verim, ze je nebudu muset opakovat ctyrikrat. Klidne prihod nejakeho obcana Z, pripadne svoji "makro" odpoved na otazku, co se stane, kdyz klesne cena rohliku a chleba (ale ostatni pecivo a vsechny ostatni potraviny zustanou)? Jestli si kvuli tomu budou lide k snidani davat misto dvou rohliku tri nebo jestli budou kroasanty substituovat za rohliky...

Pod carou - ja nepopiram, ze vlaky maji jedinou moznost, jak konkurovat. Ja se ale ptam, koho tou cenou oslovi. Nikde v Evrope neni vlak sockovidni prostredek. Pokud se u nas pujde konkurenci cenou, tak muzeme absolutne zapomenout na nejaky rozmach, protoze pro to nebude duvod. Zakazniku bude porad dost a az budou odchazet do autobusu nebo aut, tak se zase zlevni a budou se zaprahat nakladni vagony. Jejich udrzba je levnejsi, tak CENA jizdenky pujde dolu a zase se bude snaze konkurovat. Jen mne zajima koho timto chces oslovit. "Bezdomovce"?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko