Praha/Hradec Králové/Ostrava — Letošní rok bude zřejmě patřit v oblasti železničních tarifů všemožným poukázkám na jízdenky Českých drah, které nabízely různé prodejní řetězce. Pokud pro vás není cesta cílem a nechali jste si ujít jak ČD Net v prodejnách Lidl a Elfíkovy krabičky s poukázkami na jízdenky SoNe v supermarketech Kaufland, stále máte hned několik možností jak ušetřit proti zákaznickému jízdnému. Psali jsme o supermarketech Globus, který v létě nabízel poukázky na zpáteční jízdenky v jakékoliv trase za smrtelně nízkou cenu. Ta se nakonec ukázala chybou jednoho z řadových pracovníků generálního ředitelství. Poukázky aktuálně v nabídce Globusů nejsou. Přesto nemusíte zoufat, že byste už museli přejít na zákaznický tarif. Bez povšimnutí zůstal poslední z distributorů – prodejny občerstvení a potravin Pont. Ty nabízí poukázky na jednosměrné jízdenky Českých drah s možností výměny do konce roku 2010; nyní však s 50% slevou.
V nabídce čtveřice prodejen Pont jsou poukazy na jednoduché jízdenky na jednadvacet různých železničních relací. Zakoupit je můžete výhradně na prodejnách v Praze na chodovském kancelářském komplexu The Park v budově, kde sídlí společnosti Sony a Oracle, na Ústředním autobusovém nádraží Praha–Florenc, v Ostravě na svinovském nádraží a také v Hradci Králové ve fakultní nemocnici. Kromě toho je možné si poukázky rezervovat přes internet a vyzvednout v sídle společnosti v Praze–Michli. Zajímavé se stávají díky listopadové nabídce „dva poukazy za cenu jednoho“ — např. zpáteční jízdenku Praha – Brno tak zakoupíte za cenu 200 korun. Proti nejlevnější nabídce Českých drah, eLiškám zakoupeným v předprodeji, tak ušetříte celou stokorunu. Kompletní seznam nabídek, mezi kterými najdeme krajská města České republiky, najdete na webu prodejce.
Slevová nabídka 1 + 1 je nabízena pouze v listopadu. Uvítají ji zejména ti, kteří potřebují cestovat v pracovních dnech a nechtějí stát frontu u pokladen – poukazy lze vyměnit nejen na pokladnách ČD, ale i přímo u průvodčích ve vlaku.
Zdroj: PONT/JP Servis
| 8.11.2010 (17:00)
Vlaky Praha-Vary jsou zcela na urovni vlaku Olomouc-Prerov-Breclav-Brno. Tyto vlaky NESLOUZI ke spojeni Olomouce a Brna.
Jedine co zpusobi zlevneni vlaku je, ze ti, co dnes jezdi vlakem, tak budou mit vic penez pro sebe a o tom je cela diskuse. I od tech, co pisou, ze "vsichni pisou jen z mikrohlediska", zatimco oni jedini klidne priplati za prvni tridu
Mimochodem psal jsem "až 2x" a z praxe víme, že k volbě busu národu bohatě stačí i těch 1.5x.
A co je špatné na relaci Praha-KV? Dokážu si představit, že někomu může těch pár výhod vlaku vyvážit tu hodinu jízdní doby. Ovšem nikoliv při ceně 285 Kč.
Pokud jde o otazku babilonovi, tak jestli to NAHODOU nebudou nejak souviset s tim, ze kapacita vlaku je 400 a kapacita autobusu 60...
Oto - jenze kdyz to das za 90, tak jiny "Oto" bude kricet, jak je mozny, ze duchodci a deti plati plnou cenu, takze budes muset udelat slevy pro ne a vysledkem bude, ze tech lidi musis prilakat mnohem vice. Pritom fakt nemam pocit, ze ceny jsou tim faktorem, ktery lidi "vychani" z vlaku, konkretne do Plzne. Uz jsem to psal, Brno-Prostejov proste vlakem nepojedu ani zadarmo. Kdyz nepojedu autem, tak pojedu autobusem. S timhle v tvem prikladu musis pocitat taky. Ale hlavne s temi "duchodcovskymi" slevami.
Jo a "PS": Tech 21 lidi predstavuje 20-30% vsech lidi, co tam ted jezdi. Takze abys zustal "na svym", tak musis navysit pocet zakazniku o CTVRTINU!
Ne, že bych se současným (ne)tarifem nějak zvlášť souhlasil, ale výrazné plošné snížení cen rozhodně není to, co by pomohlo.
Řekněme, a myslím, že přeháním, že v (celé) relaci Praha-Plzeň dnes průměrně jede tak
15 lidí za 147 Kč obyčejné jízdné
50 lidí za 111 Kč zákaznické jízdné
ostatní za 90 Kč a méně (SporoTiket, eLišky, důchodci)
Únik tržeb tím, že těch 65 lidí pojede za 90 Kč bude (147-90)*15+(111-90)*50 = 1905. Únik tržeb od cestujících Praha-Rokycany za obyčejné (29 Kč na osobu) si dovolím zanedbat.
Takže stačí, když přilákám pouhých 1905/90=21 nových lidí a jsem na nule + mám daleko lepší image u veřejnosti.
To máte pravdu, ale v 18:30 (tedy odchod z kanceláře v centru za 90 minut) už jo a to spoustě lidí stačí.
Výhodu vyšší kapacity a tím flexibility vlaku chápu a nevím proč ji dráhy nevyužijou a SporoTiket prodávají jen ve třídenním předprodeji.
Je to jedna z mála výhod vlaku, když už to není rychlost a (podle vetšinového názoru populace) komfort.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










