..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
11.11.2009 (22:45)  
O jaké moderní železnici je tady prosím řeč? 90 km/h? :-DDD Neblbněte, druhá volba byla akorát tu trať zavřít. A to asi bylo vyhodnoceno jako nevhodné, a tak byla ta koncentrovaná údržba tedy přece jen provedena. Samotné natažení fárdrátu jsou z toho řekl bych náklady nepřevyšující 5-10%, a tyto vícenáklady zřejmě za možnost dosažení logické konečné stojí (no a pak někdo čtvrt procenta ušetřil, a náklad pojede stejně v dieselu, ale tam samozřejmě jde úplně o něco jiného).

Pokud tou "modernizací směr Okříšky" myslíte novou trať Jaroměřice - Třebíč, tak - až na to bude "vhodná doba" (2030?) - souhlas. Ve stávájící stopě zrušit, do doby náhrady udržovat na 50-60 km/h nějak nouzově pro ND.
11.11.2009 (22:42)  
A ten ohromný oblouk, co je před Šatovem tam taky nechali být, tak jak byl? Proč tam vůbec něco takového při původní stavbě vzniklo? A prodložilo to tak celou trasu nejmíň o 1,5 km
registrovaný uživatel mira 
11.11.2009 (22:21)  
No je to sice pěkné, že je i na znojemsku kousek moderní železnice, ale nad užitkem pochybuju. Kolik tam jezdí lidí? Pět, deset ve vlaku? No na to se nemusely prostavět miliardy. Kdyby se za ty peníze zrekonstruovala část trati na Břeclav tak se udělalo líp.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
11.11.2009 (21:04)  
For MZ: kolik těch "sehr geeherte Kunden" jezdí takovou trasu denně? Nebylo by lepší jim zaplatit taxíka?
11.11.2009 (20:52)  
TTtrain : aby "sehr geeherte Kunden" nemuseli v Retz přestupovat a mohli jezdit přímo z Vídně do Znojma.

Kocurek Jiří : To s uhlím myslíte vážně ? To se jako uhlí bude vozit z Břeclavi do Znojma, resp. do Retzu v motorové trakci. Zatrolejování pouze kolejí 1 a 2 z hlediska nákladní dopravy není zrovna nejšťastnější. Navíc byste musel s takovým vlakem jet na úvrať ve Stockerau, zatímco přes Hohenau tu trasu projedete přímo.
registrovaný uživatel DJ 
11.11.2009 (20:51)  
Jiří Vackář: S Vídní to rozhodně nesouvisí. Spousta spojů ve směru od Vídně bude - stejně jako teď, kdy se jezdí od Vídně do Šatova - končit v Retzu.
11.11.2009 (20:30)  
A nesouvisí pouhých sedm párů spojů s probíhající přestavbou vídeňského železničního uzlu? Že další spoje budou zavedeny časem, až budou mít kde ve Vídni zastavit?
registrovaný uživatel tulip 
11.11.2009 (20:16)  
Jako místní obyvatel pochopitelně tuto akci vítám. Za poslední tři roky se znojemské radnici díky pronikavému marketingu a revitalizace historické městské památkové rezervace daří přitahovat do města více a více turistů. Proto nabídka přímého, rychlého a komfortního (klimatizované vagony) spojení do centra Vídně je úžasná. Po otevření rakouského pracovního trhu v roce 2011 to bude i prostředek pro spoustu pendlerů. Zároveň věřím, že ve ZNojmě modernizace neskončí a že se bude dál modernizovat i úsek Znojmo-Okříšky, aby mělo město napojení na Jihlavu a Prahu. Jet po přecpané dálnici s častámi nehodami je o nervy. Znojemsko s 130 tisíci obyvateli si to zaslouží. Dnes je to z hlediska železniční infrastruktury jeden z nejzanedbanějších regionů (žádné R ani Sp spoje!!!).
registrovaný uživatel Kakov 
11.11.2009 (19:55)  
EURegio (aktuálně 303 Kč zpáteční na Wien Südbahnhof 21-22)

tak to je nahodou super cena ;-) to bych jel hned
11.11.2009 (19:50)  
Mozek: v téhle relaci platí EURegio (aktuálně 303 Kč zpáteční na Wien Südbahnhof 21-22). Sice platí jen v REX, RSB, ER, R - ale bude v téhle relaci jezdit něco lepšího?

Pro srovnání, z Břeclavi stojí EURegio stejně jako Wien Spezial. Výhoda WS je jen platnost na EC, nevýhoda omezení na méně stanic - s EURegiem jde více kombinovat s jízdenkami na Vídeňskou MHD.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko