..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer waszyn 
11.11.2009 (19:29)  
mozek: to by je mel kraj nutit jezdit 2 hodiny misto hodinu? hlavne, ze to bude vlakem? tomu rikam podpora verejne dopravy :-)
Registrierter Benutzer Kakov 
11.11.2009 (19:25)  
a také je nutné si uvedomit, ze dnes porad hranice existuji, tj. porad vetsina aktivit (krom snad turistiky) zacina a konci na hranici, ale pockejte tak za 10-20 let. to uz se bude ze Znojma jezdit do Vidne na trhy, do divadla a jine, jako dnes do brna, pak teprv hranice prestanou skutecne existovat a takovahle trat bude potreba ;-) nejprve musi byt nabidka, a pak teprv vznikne poptavka,
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
11.11.2009 (19:22)  
For Kocurek jiří: dík za vysvětlení. Představa, že vystupuji v Choto a domů jedu sockou mne děsí :-) Ale to srovnání byť jen "geografické" asi kulhá na obě nohy, přeci jen Tábor je na hojně využívané spojnici Pha-Cb, ale to Znojmo mi zkrátka přijde trochu "ve stínu". Možná je to jen neobjektivní pohled rodilého Pražáka a momentálně žijícího v Táboře.
11.11.2009 (19:10)  
Já si myslím, že tato stavba není zbytečná. Jednak byla modernizována stanice ve městě evropského významu, to znamená Znojma, a hlavně je to stavba pro budoucí generace. Až se úplně zacpou silnice a dálnice, tak se cestující začnou vracet do vlaků, protože bude rychlejší než automobilová a autobusová doprava. FRK
Registrierter Benutzer Mozek 
11.11.2009 (19:10)  
Tak jakoupak nám ČD&OBB nabídnou cenu jízdenek v relaci Znojmo-Wien? Mám pocit, že toto bude důsledek toho, že se na tuto stavbu bude veřejnost dívat jako na vyhozené peníze.
Marně si hraji s aplikaci jizdenka.idos.cz, aby mi vyšlo něco výhodnějšího ve srovnání s os. autem.

Alespoň, kdyby Wien Spezial rozšířili i na tuto větev. I když se asi nedá předpokládat, že ve Znojmě bude nějaký větší počet vlastníků IN-karet (na co, když je kraj a stát nutí jezdit autobusy).
11.11.2009 (19:09)  
TTrain: Rakušáci rozestavěli jadernou elektrárnu Zwentendorf, ležící vlastně poblíž obce Pischelsdorf, a pak v referendu odhlasovali mimo jiné její zakonzervování. A jelikož potřebovali zdroj elektrické energie a v těch místech již byla nachystaná infrastruktura - zásobování chladící vodou a energetická soustava, tak postavili uhelnou elektrárnu srovnatelného výkonu ve vedlejší dědině. Tato obec se jmenuje Dürnrohr. No a jelikož uhelná elektrárna potřebuje uhlí a uhlí se v Rakousku, pokud vím, netěží, tak jej musí dovážet (povětšinou z Polska). Jednou z možnotí je právě jezdit přes Znojmo. Jelikož ale byl viadukt přes Dyji v havarijním stavu a hrozilo uzavření trati, tak se rozhodlo investovat do jeho opravy. No a Rakušák si řekl, proč končit vlaky v městečku Retz (4200 obyvatel), když o 12 km dál je město s počtem obyvatel o 30 000 tisíc větším. No a tak toho využil a jezdí s vlakem až tam.
V této oblasti není mezi ČR a Rakouskem přirozená přírodní hranice, jakou například tvoří Šumava, a administrativní hranice zde exituje teprve od roku 1918. Předtím, po dlouhá století, leželo Znojmo ve vnitrozemí se spádovostí do dvou metropolí - Vidně a menšího Brna. Tudíž obnovení této trati vidím jako reálný symbol spojení toho, co 2 světové války a několik desetiletí železné opony rozvrátily.
PS: Podoná (geograficky, ne železničně) lokálka je třeba Trať z Tábora (srovnatelně - 36 tis. obyvatel jako Znojmo) do Prahy. Asi by bylo na hlavu padlé končit vlaky z Prahy v Chotovinách.
PSS: Slyšel jsem něco o slovanském kmeni jménem Austriové.
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
11.11.2009 (19:04)  
Já jenom nechápu, proč by Wien S-Bahn končil ve Znojmě, vidím to na přepravu vzduchu, ale nejsem z těch končin, třeba se pletu.
11.11.2009 (18:55)  
TTtrain: co vím, tak se to dělalo hlavně proto, aby do Znojma mohly bez přepřahu zajíždět regionální vlaky z Vídně (snad i konečná Schnellbahn Wien http://www.oebb.at/pv/de/Reisen_in_den_Bundeslaendern/Wien/S-Bahn/S-Bahn_Wien.pdf). Akorát mám takový pocit, že se mluvilo až o 15 párech vlaků denně, což nějak nesedí http://www.cdrail.cz/gvd/2010/k248.pdf Někdo místní snad ví více.
11.11.2009 (18:25)  
Proto rakušáci od nového GVD ruší několik spojů, aby zvýšenou vinnou poptávku Znojmo mohlo uspokojit :)
Registrierter Benutzer M 
11.11.2009 (18:22)  
Je to kvuli silne poptavce Videnaku po znojemskem vinu, ktere uz neslo odvazet nez dratizace:-)
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko