Česká republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.
Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut
Ale ani na koridorech není situace bez problémů:
- R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
- Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
- Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
- Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
- IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
- Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
- Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
- Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
- Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
- Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
- R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.
Problémy jsou i na dalších tratích:
- Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
- Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
- Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
- Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
- Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.
Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…
Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.
| 8.1.2010 (12:00)
Prijeli jsme na treti (tusim), jelo to z sesteho, ale nebylo tam videt. Abych zjistil, odkud to jede, tak jsem musel letet do haly, tam najit cedule (lital jsem tam tak, ze bylo poznat, ze tam jsem fakt "casto":), potom zase zpatky na sesty. Mimochodem, ten vlak odjel na vterinu presne (kdyz to clovek nepotrebuje...). Kdyby to bylo nejak online, tak bych ten problem nemel...
V Nemecku ty pripoje hlasi i vcetne koleji. Trebas tohle je blbost, ktera urcite zaridit jde (neni to o nic slozitejsi, nez online poloha vlaku)
Celkove dneska fakt smolar, furt si rikam, ze pojedu vlakem, ze to bude jistejsi a ani hovno:-(
Prvni vyjeb v Brne, kdy v jednom case mely vyjet dva vlaky - podle mne by bylo na miste hlaseni o tom, kterej pojede prvni, protoze to jasny rozhodne nebylo.
No, vsadil jsem blbe
Tedka zase perla - Mahler do Prahy bez problemu, Weber do Prahy bez problemu, ovsem Weber (s lokomotivou z Mahlera) z Prahy s problemama.
Sem jsem jel 5:30, zpet je zatim expected 4:30. Pritom jsem porad disponoval vsemi informocemi a mohl delat optimalni rozhodnuti.
Pripadam si jak ridic na dalnici, kterej dostane hlasku, ze pred nim havaroval kamion. Tak sjedu z dalnice, ale v tom mi pred auto spadne strom (a soucasne ten kamion za 5 minut zvednou jerabem a dalnice jede). A takovych "racionalnich" rozhodnuti jsem udelal uz asi pet...
Lokomotiva uz je aspon zapojena kdyznic
Jinak s tim Svajcem - jako jo, jasny... Jenze my nemame ani poradny vagony, natoz vyhybky no. Tak to holt je. My davame 13.duchody (teda v tom Svajcu mozna taky)...
Jinak je to celkem na posrani - "s propocenym dresem" dobehnu na odjezd EC379 a.... tamtadada - 20 minut zpozdeni z duvodu zavady na lokomotive. A uprimne receno neverim, ze se to za 20 minut spravi. Ke cti pruvodciho: hned (hned = v dobe odjezdu, jestli to rikal i driv nevim) to ohlasili i vcetne duvodu zavady.
Takze jednak zase kua spatne (doted to jela zcela nacas) a hlavne jsem nestihl ten Burger King. Des bes:(
http://iniss.cdtel.cz/Tabule.aspx?t=9
Zatímco ve Švýcarsku se při projektování počítá s tím, že v zimě padá sníh, takže není problém s ohřevem výhybek, tak v Česku se předpokládá, že v každé stanici - i dálkově řízení je stále výpravčí, stabiční dělník a nejméně dva signalisté, kteří s košťaty sníh vymetou ... Když sníh napadne, tak se zjistí, že tam není nikdo ... Ten Přerov má bohužel smůlu v tom, že se v rámci přestavby staví výhybky ručně. Nikdo prostě při sestavování harmonogramu prací nepočítal s tím, že by v zimě mohl padat sníh ....
Zpoždění není záležitostí ČD, za sjízdnost tratí odpovídá SŽDC s.o., která by měla povolat svoje pracovníky k vymetání výměn ...
Sám jsem potom ve vlaku obhajoval ČD, že za ty zpoždění opravdu nemohou a mírnil jsem rozhořčené spolucestující.
Je fakt, že je u nás jakýmsi zvykem vše špatné házet na lidi z kanceláří a když se někde v "provozu" propuští, s oblibou se ukazuje na ty v kancelářích, přestože tam to obvykle vypadá s propouštěním naprosto stejně. A to nemyslím na dráhu, ale na všechny společnosti obecně. Zažil jsem to jak ve fabrice (kde jsem dělal v onom "provozu"), tak u ČD-C, kde dělám pro změnu v kanceláři. U nás se taky redukovalo a rozhodně ne málo, ale když jdu kolem kolejí, stejně stále slýchám ono "no jo, není jak těm v kancelářích". Že se v práci člověk kolikrát 12 hodin nezastaví a často nestihne ani ono tolik záviděné kafíčko, to už nikoho nezajímá...
Ale proč to píšu - včera jsem v podvečer cestoval z Kojetína do Hulína a zpět. Z Kojetína do Přerova jsem jel 40 min. dále do Hulína 20 min., zpět jsem jel přes Kroměříž necelou hodinu vlakem zpožděným 40 min. Naštěstí máme SMS na možnost zjištění polohy vlaku, takže o nic nešlo a na vlak jsem došel akorát. ALE v Kojetíně i Přerově jsem viděl odmetat sníh hned několik lidí z kanceláří, a to v některých případech i mimo službu (v Hulíně nevím, tam ty lidi neznám, takže nevím kdo je odkud). V Přerově u St.9 "stálo" nepřetržitě několik chlapů a permanentně odmetali výhybky, také na osobním nádraží jezdilo s pluhy tolik lidí, že rozhodně nemohli být všichni oficiálně ve službě (včetně oněch dle Vás "kancelářských krys"). Se zhrnovadlem v ruce se zapojil i bývalý šéf KC-OD Zlín, takže bych se být Vámi podobných kydů jako jste zde napsal pozdržel...
Všem zúčastněným patří velký dík za to, že i přes ony Vámi popsané problémy s počtem zaměstnanců vypomohli udržet provoz alespoň na té úrovni, na jaké se to podařilo. Jednoduché to ROZHODNĚ nebylo!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










