..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel NtCat 
09.01.2010 (23:23)  
Oberleutnant: práve, že áno. Z hľadiska bezpečnosti by to asi nebolo práve najlepšie, ale minimálne pre mňa by pohľad na takto idúce vlaky pôsobil zaujímavo...
09.01.2010 (23:21)  
NtCat: Zajímavé by to až tak nebylo. Kvůli bezpečnosti by se musela přizpůsobit rychlost jízdy.
registrovaný uživatel M 
09.01.2010 (23:19)  
No dobre no, jsem blbej - ja nikdy netvrdil, ze ne:-))
Hned se mi jede klidneji. Teda ja tusil, ze to nebude stylem "musi jezdit na vzdalenost mlhovek", jen mne to tak napadlo:-)

BTW - u Svitav delala lokomitva skutecny ohnostroj:)
registrovaný uživatel NtCat 
09.01.2010 (23:01)  
Ale keby sa takým štýlom chodilo, bolo by to zaujímavé... :-)
registrovaný uživatel M 
09.01.2010 (22:49)  
No dobre no, jsem blbej - ja nikdy netvrdil, ze ne:-))
Hned se mi jede klidneji. Teda ja tusil, ze to nebude stylem "musi jezdit na vzdalenost mlhovek", jen mne to tak napadlo:-)
09.01.2010 (22:40)  
Jedeš minimálně o dvě autobloková návěstidla za ním, to znamená na volno. Pokud by vlak před vámi někde zastavil, tak nejprve projedete kolem autoblokového návěstidla na výstrahu, která dá fírov znamení, že je problém za dalším autoblokovým návěstidlem a fíra v tom případě bezpečně zastaví u tohoto dalšího autoblokového návěstidla, které bude na stůj a za kterým se někde bude nacházet vlak před vámi. ;-) A docela mě překvapuje, že toto musím vysvětlovat :-)
09.01.2010 (22:39)  
M: Ty jsi asi nikdy nehrál Transport Tycoona nebo Locomotion... :D

Dva vlaky nemohou být ve stejném úseku. Mezi dvěma návěstidly v jednom směru je vždy maximálně jeden vlak.

Místní experti mě kdyžtak upřesní.
09.01.2010 (22:34)  
Ad Mirek Zikmund: Ohřev výhybek se kdysi projektoval standardně na dopravní koleje, nebo tam, kde byly elektromotorické přestavníky. Jenže to bylo za plánovaného hospodářství.

To se asi nyní změnilo k neplánovanému bordelu. Jestliže nemám lidi na vymetání a 100km trati řídí tři honiči myší, tak by zřejmě na 200% měly fungovat ohřevy výhybek. Jenže to se asi spoří, aby se mohly stavět protihlukové zdi a pak není pár korun na ohřevy.

A k silnicím - kdopa asi dneska ví co jsou to zásněžky? Když jsem viděl ty zavátá auta KHradec - Jičín a na poli vedle rašící obilí, tak jsem se musel smát. No a na železnici u zhlaví se vždy dávaly. Jinde podle toho jak často a jak rychle tam vlaky jezdí.
registrovaný uživatel M 
09.01.2010 (22:33)  
Qvido - pokud vlak zacne brzdit "v polich" protoze nevim co - bude tam supermaniak na sebevrazdu, tak nevim, jak tohle vyresi navestidla. Nebo tam jsou nejaky schovany?

michawel - jak rikam, mne spis stvou ty ruzny rozhodnuti. Ale jedeme tesne za vlakem, ktery byl v taktu pred nama. Takze si svym zpusobem muzu gratulovat, ze jsem az v tom druhym:-)
Do Brna pocitam prijedeme 0.01 nebo nejakej takovej vyhodnej brnenskej cas:-))
09.01.2010 (22:28)  
Od čeho jsou asi na trati návěstidla, hm? ;-)
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko