..: Výběrové řízení na modernizaci přípojných vozů řady Btn :..

053 Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí


JiříK. | 30.12.2009 (9:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
31.12.2009 (5:24)  
AD messah:
Humanizované vozy lze potkat na vlacích z Prahy do Chomutova, do Českých Budějovic a na dalších ramenech. Ale pozor: Ve stejných barvách jezdí i vozy řady BDt a Bt, bez úpravy interieru. Navrh huj, uvnitř vše postaru. FRK
Registered user Jurik 
30.12.2009 (22:52)  
omlouvám se za nehezké označení krám či kraksna pro 854/054/954, vadila mi spíše ta doba cesty a přeplněná souprava, 2 hodiny + skoro 20 min. zpoždění, to je neúnosné. Jinak cestování není nejhorší, když to srovnám co někdy jezdí jako provozní záloha na trati 310, tak to je 100x lepší, a takové vakuové WC jsou výborná věc. Ono i na řadě 843, kterou cestuji denně, není úplně vše ideální, hlavní problém je, že je tam děsně málo místa, pokud vedle vás sedí "normální" 80 kg ramenatý chlap, tak je to už dost cítit, že se mačkáte (zvláště pokud sedíte na vyvýšeném konci, jak je přechodový most do dalšího vozu)

na urážlivé příspěvky reagovat nebudu, jen to, že radši býti blbcem než hulvátem
Registered user messah 
30.12.2009 (22:29)  
Jurik: tak já nevím, nedávno jsem jel z po 246 v 954 a v porovnání s klasickým Btx jsem si chrochtal blahem. Takže si nejsem úplně jistý co vám na nich vadilo. Pokud by O54 vypadaly podobně, tak budou jedině přínosem.
Farkač Karel: humanizace už tedy probíhá? pokud ano, kdy se začnou vozy objevovat? a pořád lepší humanizovaný vůz než to co teď jezdí...
30.12.2009 (22:16)  
Vozy 054 jsou tak o 2 třídy lepší, než tak zvaně humanizované Béčka od firmy Janoza. Hlavně v oblasti WC. V Janozách se viklají prkénka na záchodě, nespolehlivě se zavírají vstupní dveře a vnitřní nástřik kupátek, to mi připomíná dřívější ruské řešení oprav. Také nechápu, proč v těch kupatech zůstal systém sedaček 4+4. Už v minulosti docházelo k přečalounění Béček a označení míst na 3+3. V 054 jsou sice také v jednom díle velkoprotoru sedačky 2x2 ulička a opět 2x2, ale v takovém rozmístění, že se na nich cestují nemačkají na sebe. Myslím si, že záležitost s přívěšáky za 854 měla být řešena podstatně dřívě, namísto zrůdnosti 021. I toto představuje naprostou nesystematičnost v oblasti organizace modernizace osobních vozů Českými drahami v nedávné minulosti.
A ještě k připomínce cesty vlakem Praha - Liberec a zpět. V minulosti nebyla postavena jiná trať, vedoucí přímým směrem z hlavního města do Liberce. Na této trase je určitě lepší použít autobus. Nové tratě tímto směrem se asi těžko dočkáme, to je ale všeobecně známé. FRK
30.12.2009 (21:24)  
053 mají podvozky naprosto geniální, skládají se ze 2 půlrámů a zaručují naprosto stejné zatížení všech kol. Nevím proč tato konstrukce vyšla z módy. Špatný chod je zaviněn opotřebením pružin a tlumičů. Když byly tyhle vozy nové, tak vůbec neposkakovaly ani na tehdejších strašných tratích. Mně osobně bude chybět to drnčení náhonu dynama, asi napíšu stížnost na ČD.

054 je snaha o relativně slušný vůz, je dobré že je nezávislý na hnacím vozidle, má alternátor a dveře si umí po rozjezdu zavřít sám, i když nedostane impuls, může být řazen třeba uprostřed smíšeného vlaku. Mohla v něm zůstat ta příčka, nevím komu překážela, takhle když má nějaký idiot puštěná sluchátka, tak je slyšet to odporné syšení po celém voze, předtím zamořil akustickým smogem jenom půlku. Otázka byla zda v druhé půlce neseděl další idiot se řvoucími sluchátky.
30.12.2009 (20:51)  
Jurik: Je zajímavé jak ze sebe někdo dokáže tak rychle udělat s prominutím blbce ...
30.12.2009 (20:38)  
Jurik:

Zavádějící nepřesnosti a polopravdy. Doporučuji Vám do diskuze nevstupovat, pokud si chcete jen zanadávat.
Registered user Jurik 
30.12.2009 (19:38)  
modernizovat, modernizovat, modernizovat, jen co to jde, na nové nejsou peníze, a cokoli lepšího než stávající situace !!! Mi jako cestujícímu nejde o to, jestli to má 20 nebo 40 let, jak to vypadá zvenku (ať tam je najbrt nebo i jiná, ještě horší hrůza), ale jde mi (za ty nekřesťanské peníze) o kulturu cestování. A ta v 90 % českých vlaků vypravovaných ČD chybí.

Jel jsem v létě do Liberce, a na 854+954+ten vložený krám jsem absolvoval cestu Praha-Turnov. Jako ty vozy za to nemůžou, na osobáky, či spěšné vlaky co mají dobu jízdy do 1 hodiny to jde ještě vydržet, ale proč proboha dávají na dvouhodinovou cestu (mimochodem je to jen 100 km, takže na rychlík s rychlostním průměrem 50 km/hod. je to žalostně ubohoučky slaboučké) takové krámy? Navíc přestup v Turnově, celá cesta mi trvala asi 3 hodiny, zpátky jsem jel raději autobusem Student Agency a trvalo to 1 hodinu a pár minut.

Tohle je možné jen v ČR, nikde jinde v civilizované Evropě (neberu Albánii a podobné destinace) tohle nenajdete, (ne)spojit Prahu s 5.nejlidnatějším městem republiky tímhle.

Pro srovnání, cestoval jsem minulý týden v 843 z Ostravy do Krnova, nádherná cesta (neobvyklá rychlost, vlak měl skvělé vlastnosti- tichý chod, žádné drncání, moderní design interiéru, žádná koženka), kéž by bylo více takových vlaštovek.
Registered user Qaws 
30.12.2009 (19:37)  
martinrozsy: Jn, to jsou přesně ti, co musí za každou cenu rýpat a "nadávat". On snad někdo (či snad dokonce samotné ČD) nazval Áčko modernizovaným vozem? Pojem humanizace vozového parku ČD Vám pane kolego nic neříká?
Registered user martinrozsy  mail  
30.12.2009 (18:58)  
ještě dodám fotky z Czech raildays 2009 podle ČD takto vypadají zmodernizované vozy 1.třídy
http://martinrozsy.rajce.idnes.cz/Czech_Raildays_2009/#Fotografie614.jpg
a vozy ZSSK
http://martinrozsy.rajce.idnes.cz/Czech_Raildays_2009/#Fotografie605.jpg
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko