Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.
Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí

Humanizované vozy lze potkat na vlacích z Prahy do Chomutova, do Českých Budějovic a na dalších ramenech. Ale pozor: Ve stejných barvách jezdí i vozy řady BDt a Bt, bez úpravy interieru. Navrh huj, uvnitř vše postaru. FRK
na urážlivé příspěvky reagovat nebudu, jen to, že radši býti blbcem než hulvátem
Farkač Karel: humanizace už tedy probíhá? pokud ano, kdy se začnou vozy objevovat? a pořád lepší humanizovaný vůz než to co teď jezdí...
A ještě k připomínce cesty vlakem Praha - Liberec a zpět. V minulosti nebyla postavena jiná trať, vedoucí přímým směrem z hlavního města do Liberce. Na této trase je určitě lepší použít autobus. Nové tratě tímto směrem se asi těžko dočkáme, to je ale všeobecně známé. FRK
054 je snaha o relativně slušný vůz, je dobré že je nezávislý na hnacím vozidle, má alternátor a dveře si umí po rozjezdu zavřít sám, i když nedostane impuls, může být řazen třeba uprostřed smíšeného vlaku. Mohla v něm zůstat ta příčka, nevím komu překážela, takhle když má nějaký idiot puštěná sluchátka, tak je slyšet to odporné syšení po celém voze, předtím zamořil akustickým smogem jenom půlku. Otázka byla zda v druhé půlce neseděl další idiot se řvoucími sluchátky.
Zavádějící nepřesnosti a polopravdy. Doporučuji Vám do diskuze nevstupovat, pokud si chcete jen zanadávat.
Jel jsem v létě do Liberce, a na 854+954+ten vložený krám jsem absolvoval cestu Praha-Turnov. Jako ty vozy za to nemůžou, na osobáky, či spěšné vlaky co mají dobu jízdy do 1 hodiny to jde ještě vydržet, ale proč proboha dávají na dvouhodinovou cestu (mimochodem je to jen 100 km, takže na rychlík s rychlostním průměrem 50 km/hod. je to žalostně ubohoučky slaboučké) takové krámy? Navíc přestup v Turnově, celá cesta mi trvala asi 3 hodiny, zpátky jsem jel raději autobusem Student Agency a trvalo to 1 hodinu a pár minut.
Tohle je možné jen v ČR, nikde jinde v civilizované Evropě (neberu Albánii a podobné destinace) tohle nenajdete, (ne)spojit Prahu s 5.nejlidnatějším městem republiky tímhle.
Pro srovnání, cestoval jsem minulý týden v 843 z Ostravy do Krnova, nádherná cesta (neobvyklá rychlost, vlak měl skvělé vlastnosti- tichý chod, žádné drncání, moderní design interiéru, žádná koženka), kéž by bylo více takových vlaštovek.
http://martinrozsy.rajce.idnes.cz/Czech_Raildays_2009/#Fotografie614.jpg
a vozy ZSSK
http://martinrozsy.rajce.idnes.cz/Czech_Raildays_2009/#Fotografie605.jpg
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











