..: Výběrové řízení na modernizaci přípojných vozů řady Btn :..

053 Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí


JiříK. | 30.12.2009 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel martinrozsy  mail  
30.12.2009 (18:38)  
Bugear:s těmi Btaxy máš pravdu
jinak videjka na porovnání ČD vagony
http://www.youtube.com/watch?v=S5wjnZiOm2o
a vozy ZSSK modernizované
http://www.youtube.com/watch?v=dnXF0Rdk3GU&feature=related
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
30.12.2009 (16:03)  
Ještě dotaz, budou se modernizovat i vozy Bn?
Každopádně, dle mého názoru - modernizace aspoň něco, než nic. Sice 054 nejsou žádný zázrak (dle mého názoru to za 10 let bude to samé co 053ky dnes).
Kdyby se pořídily nové vozy s naftovým vytápěním, nemyslím si, že by se i po ukončení provozu 854 stratily.
30.12.2009 (15:38)  
Joska Holibajda: Hodily by se tam ty podvozky, jak říkal Fučida... Ale myslím, že tam nic navíc nebude, prostě to jen bdue dražší.
30.12.2009 (15:20)  
Dotaz:
Ještě před rokem se uvádělo, že cena rekonstrukce jednoho vozu je 8,3 mil. Kč - http://www.cdcargo.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-2049/
Neví někdo náhodou, co za ty tři miliony navíc budou ČD od dodavatele požadovat?
registrovaný uživatel bugear 
30.12.2009 (15:04)  
@martinrozsy: Btaxy modernizovat jedině průchodem vysokou pecí.
@doomlukas: 854 ke kterým jsou určeny nevydrží věčně, nové vozy se k nim kupovat nevyplatí, v současné podobě tyto vozy těch minimálně 10 let taky nevydrží.
@Fučida: Ta plyš by byla oproti Borcad SEK spíš výhra.
30.12.2009 (14:46)  
Jan Šlezingr: I když těch 20 let vydrží, tak to žádná výhra nebude. Už dnes jsou ty vozy na hony vzdálené moderním vozidlům, natož za 20 let... Jsou to staré těžké potvory bez klimatizace, se špalíkovými brzdami... A 11,4 mil. za jeden takový kousek mi přijde jako dost drahý špás.
registrovaný uživatel Lípák  mail  
30.12.2009 (14:43)  
já uvitám modernizaci 053, přeci jenom když vedle sebe stojí 053 a 054, tak je určitě lepší ta 054...a přeci jenom modernizace jim prospěje, protože například Liberecké 053 na tom nejsou zrovna nejlépe, zvýší se tím mnohem kultura cestování
30.12.2009 (14:34)  
Proč by rekonstrukce 053 neměla vydržet dalších 20 let? Nejstarší rekonstruované 854 mají za sebou už přes 10 let provozu a nevypadají na odpis, tím spíš vozy, které pokud mají solidní ochanu před korozí tady mohou být na věky....
30.12.2009 (14:26)  
No těm vagónům je 40 let, neřekl bych, že vydrží dalších 20.

Pro cestujícího to znamená jen oplyšování sedaček a dveře na tlačítko, možná nový hajzlík. Ještě by to tak chtělo lepší podvozky, nejlépe jako 042 s kotoučovou brzdou a sekundárním vzduchovým vypružením. Ale ty holt nejsou.
30.12.2009 (14:05)  
Rekonstruovat 053 je blbost největší!

A důvod neuveden.

Mě se 054 líbí. Samozřejmě že úplně nový vůz by byl lepší, ale záleží na poměru cena/životnost. Na tu otázku životnosti mi zatím nikdo neodpověděl, ale odhaduji toto:
nový vůz: 40 mil. Kč / 35 let
rekonstrukce : 11,4 mil. Kč / 20 let
Z tohoto srovnání vychází rekonstrukce jako o polovinu levnější. A mě se to jeví jako rozumná investice.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko