Praha — České dráhy pokračují v trendu modernizací starších vozidel, které jsou rychlou a levnou cestou k radikálnímu zvýšení kultury cestování. Nejnověji vyhlásily výběrové řízení na modernizaci celkem 66 kusů vozů řady 053/21-29 (Btn755) na řadu 054/21-29 (Bdtn756). Tyto přípojné vozy jsou obvykle řazeny za motorové vozy řady 854, resp. po modernizaci mohou sloužit pro tvorbu ucelených souprav spolu s řídicími vozy řady 954 a 954.2/86-29. Celý kontrakt v odhadované ceně 750 milionů korun (cca 11,4 milionů Kč za kus) by měl trvat celkem 33 měsíců od podepsání smlouvy a České dráhy stanovily termín pro odevzdávání nabídek na 8. února 2010. V současnosti vozy řady 053 pro České dráhy modernizuje KOS Krnov a lze proto předpokládat, že se tohoto výběrového řízení zúčastní také.
Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Železniční zajímavosti – Vozy přípojné, vložené a řídicí

jinak videjka na porovnání ČD vagony
http://www.youtube.com/watch?v=S5wjnZiOm2o
a vozy ZSSK modernizované
http://www.youtube.com/watch?v=dnXF0Rdk3GU&feature=related
Každopádně, dle mého názoru - modernizace aspoň něco, než nic. Sice 054 nejsou žádný zázrak (dle mého názoru to za 10 let bude to samé co 053ky dnes).
Kdyby se pořídily nové vozy s naftovým vytápěním, nemyslím si, že by se i po ukončení provozu 854 stratily.
Ještě před rokem se uvádělo, že cena rekonstrukce jednoho vozu je 8,3 mil. Kč - http://www.cdcargo.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-2049/
Neví někdo náhodou, co za ty tři miliony navíc budou ČD od dodavatele požadovat?
@doomlukas: 854 ke kterým jsou určeny nevydrží věčně, nové vozy se k nim kupovat nevyplatí, v současné podobě tyto vozy těch minimálně 10 let taky nevydrží.
@Fučida: Ta plyš by byla oproti Borcad SEK spíš výhra.
Pro cestujícího to znamená jen oplyšování sedaček a dveře na tlačítko, možná nový hajzlík. Ještě by to tak chtělo lepší podvozky, nejlépe jako 042 s kotoučovou brzdou a sekundárním vzduchovým vypružením. Ale ty holt nejsou.
A důvod neuveden.
Mě se 054 líbí. Samozřejmě že úplně nový vůz by byl lepší, ale záleží na poměru cena/životnost. Na tu otázku životnosti mi zatím nikdo neodpověděl, ale odhaduji toto:
nový vůz: 40 mil. Kč / 35 let
rekonstrukce : 11,4 mil. Kč / 20 let
Z tohoto srovnání vychází rekonstrukce jako o polovinu levnější. A mě se to jeví jako rozumná investice.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











