Louny — Největší výrobce nákladních železničních vozů, LOSTR Louny, začne už v letošním roce vyrábět podskupiny pro lokomotivu Voith Maxima. Německý výrobce, sídlící v severoněmeckém Kielu, bude dodávat skříně, motory a hydrodynamické převodovky (rozvodnou LS 640 reU2 a nápravovou KBD 385), ve dvou nových halách české firmy budou vznikat rámy a podvozky, přičemž dodávku zbývajících komponent poptává výrobce u dalších subdodavatelů (není tak vyloučena ještě větší účast českého průmyslu na této zakázce). O tuto diesel-hydraulickou lokomotivu je zájem především v zemích na východ od ČR, Louny jsou tedy strategickou pozicí pro export do zemí určení. Do konce roku by měl být sestaven první český prototyp, v roce 2011 by pak měla následovat sériová výroba. V případě zvýšeného zájmu jsou firmy ochotny investovat do dalších výrobních prostor. Stabilizovaná, a v patřičné kvalitě prováděná výroba Maximy by mohla otevřít dveře rozšíření portfolia o další typy lokomotiv Voith.
Maxima je bezesporu jedinečným strojem a toto oznámení je znamením částečného návratu výroby šestikolových „mamutů“ do Česka. Jak čeští konstruktéři a technici uspějí s montáži této „laboratoře na kolech“ uvidíme v následujících měsících a letech. Dalším typem by se mohla stát posunovací Voith Gravita, čímž by se mohla stát finančně zajímavou i pro české soukromé dopravce. Byla by přímým konkurentem některých produktů českotřebovské továrny CZ LOKO, která se ale specializuje zejména na rekonstrukce starých typů. Pro lounský LOSTR je výhodou, že oba typy firmy Voith již podstoupily testy na ŽZO v Cerhenicích, tudíž stačí ve vývoji navázat tam, kde kielští technici skončili, a upravit stroje dle přání zákazníků.
Zdroj: FinančníNoviny.cz (ČTK)
| 13.1.2010 (13:00)
Dalo by se argumentovat i tím, že než spalovat ropné produkty kvůli převážení stovek miliónů tun zbytečné čínské veteše po celé zeměkouli nebo udržování intervenčních armád tam, kde se ropa těží, měli bychom si ji šetřit (a zároveň rychle hledat náhrady) např. pro výrobu chemikálií, vláken, hnojiv, léčiv a jiných životních nezbytností, ale to je na jinou diskusi.
mah píše: "Kdyby to nebylo hospodarne, tak to prepravci nebudou delat."
Zřejmě jsi chtěl napsat dopravci... dopravce je ten, kdo dopravuje, přepravce ten, kdo si objednává dopravu. Aspoň takhle to nás dědky učili.
zdraví
hank
Víc nafrak dostává v úseku Bratislava Vajnory - Bratislava Lamač, kde po rozjezdu z Vajnor se vlak rozjede na 60 km/h, před hlavním klesne na 40 km/h, na vjezdu do hlavního je potřeba ubrat na 30 km/h a následně plným výkonem vjet do stanice (vlak zpomalují prudké oblouky a výměny do odbočky), do tunelu již je potřeba ubrat a za tunelem se to pomáličku rozjíždí z 30 km/h na cca 34 km/h. Lamači projíždím zpravidla 40 km/h a shazuji výkon, ono se to do DNV rozjede samo. Zde ta nízká rychlost moc nevadí, vždy se snažím jet z Vajnor tak, abych hlavním projel tak 2 - 3 minuty za rakouským osobákem. Párkrát se mi to povedlo, ale již jsem musel i na vjezdu do hlavního nebo v tunelu za hlavním zastavit, rozjezd bez problémů.
Ad Regiošuk: na mé oblíbené trasy ve starém GVD v 18:55 z Děčína jsem za Pardubicemi dojížděl právě Regiošuk do Chocně. I při rychlosti 55 km/h jsem jej neustále dojížděl.
Nasazení větší nákladní dopravy na odklonové tratě je z ekonomického pohledu blbost. Vlaky jezdí za peníze, nevejdeme - li se do peněz, jede to v kamiónech. Na současné infrastruktuře by se měla osobka trošku uskrovnit, jinak zabijeme nákladní dopravu do Prahy. Všechno se v nočních dírách odvézt nedá. A Praha se objet nedá. Ani od Berouna na Kolín, ani od Benešova na Kolín a Děčín. My třeba relace od Německa dělíme již Norimberkem a Schwandorfem - když na kolín, tak přes Furth, když na Děčín, tak přes Cheb.
PŠ
V nasazení Maximy v ČR jsem skeptik. Je těžká, tedy bude možné nasazení pouze na páteřních tratích. Tzn. mohla by být použita třeba v provozu OKDD z Moravy ku Praze a Děčínu jako náhrada až tří lokomotiv 753, tam bych si jí dokázal představit. V provozu ČD je nevyužitelná, v provozu ČDC mě napadá snad jen trať Plzeň - Furth. Tam se ale domnívám, že ukončení relačních vlaků na DB přijde brzy (zůstane Děčín, možná Cheb) a proto by asi ani tam nebylo pro takovou lokomotivu využití (cca 2000 tun bez postrku na Kubici). Nám se jeví jako rozumná řada lokomotiv právě ER 20 (Herkul). S převážnou většinou vlaků si poradí bez postrku (Rajka - Vajnory - Děčín 2200 t, Rajka - Děčín 1900 tun, Děčín - Rajka 2200 tun, Praha - Furth 1500 tun, Ústí nad Labem - Cheb 1700 tun), má rozumnou přechodnost (20 tun na nápravu) a má dvounápravové podvozky (nemá omezení do oblouků). Je možné jejich nasazení i do osobní dopravy, byť to nás v současné době nezajímá. Takže abych to shrnul: na východ od nás se domnívám, že je myšleno Polsko, Rumunsko, možná země bývalého CCCP, možná i Slovensko (vzhledem k šíleným úvahám o rekonstrukci napájecí soustavy, o přeci jen kopcovitějších hlavních tratích, o přeci jen nižší hustotě dopravy).
PŠ
Pro laiky jedno přirovnání: je lepší na našich dvoupruhových silnicích jet za starou Avií, nebo za moderním kamionem? Je to o výkonu. Pokud není kamion přetížený, tak pod 80 nejde, kdežto u Avie si nejste jisti, zda v nějakém kopečku nezdechne.
Pro odborníky vysvětlení: do doby, než bude vybudován aspoň základ moderní železniční sítě, tak máme vymlsanou kapacitu na dvoukolejných a trakčně optimálních tratích. Náklady budeme honit jak se dá - i přes různé regionální tratě, kde mám trochu víc kopce, ale hlavně potřebuji na 100% dodržet grafikon. Takže si tam nepustím nějakou přetíženou zdechlinu, aby mi GVD zbořila na celý den. Prostě musí s nákladem jezdit svižně aspoň jako Regiošuk s osobním substrátem. A to by mašinka s 3,6Mega měla umět.
A pokud si někdo myslí, že kecám, tak mu mohu povyprávět jak se 3MW laminátka nerozjede na PĚTI promilích s 2000 tunami a S458 ji roztlačuje. To si ale mohli dovolit za socialismu, kdy jel v sedle osobák jednou za tři hodiny.
Někde jsem četl, že tažení vlaku pod práty moderní motorovou lokomotivou je levnější, než použití elektrické trakce (alespoň v našich podmínkách). Myslím, že Petr Šimral to může potvrdit (případně vyvrátit).
strejce: 380 myslis tu lokomotivu, co uz ma nekolik let jezdit, ale zatim jen krouzi ve velimi a plzni? vuci uspechu te masiny uz jsem skepticky. nebyt to v CR, tak je to projekt odsouzeny k zaniku
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










